Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@17:49:07 GMT

تنها راه صیانت از موقوفات تثبیت مالکیت آنهاست

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۷۹۸۹۸

تنها راه صیانت از موقوفات تثبیت مالکیت آنهاست

اهواز - ایرنا - قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان ضرورت احیای سنت حسنه وقف بیان کرد: برای حفظ موقوفه ها و صیانت از آنها هیچ راهی جز تثبیت مالکیت آنها وجود ندارد.

به گزارش ایرنا عبدالرضا عابد روز سه شنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان در سرسرای مطهری اهواز افزود: در این راستا در سال های اخیر، سازمان اوقاف و امور خیریه گام های بلندی برای تثبیت مالکیت و صدور سند رسمی برای موقوفه ها به منظور صیانت از موقوفه ها و هدایت منافع آن بر اساس نیات واقفین برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی وقف را امانتی الهی در دست متولیان سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد و افزود: باید از همه توان قانونی و اجرایی خود برای صیانت و احیای موقوفه ها که در برخی موارد به صورت غیرقانونی در اختیار متصرفان می باشد و حقوق موقوفه را نیز پرداخت نمی کنند، استفاده کرد.
قائم مقام سازمان امور اوقاف و امور خیریه ، صیانت از موقوفه ها را امری مجاهدانه توصیف کرد و افزود:باید با مدیریت جهادی در راستای احیای سنت وقف تلاش کرد و موانع پیش رو را از میان برداشت.
وی عمل به نیات واقفین و شفاف سازی را در احیای سنت وقف و جلب و مشارکت مردم در این سنت اسلامی مهم و تاثیر ارزیابی کرد و افزود: به لطف الهی در سال های اخیر گرایش مردم به وقف افزایش یافته و این روند باید همچنان ادامه داشته باشد.
عابدی در ادامه سخنان خود با تجلیل از مردم خوزستان که با صف آهنین مقابل دشمن بعثی ایستادند و حماسه ها آفریدند اظهار داشت: هم اکنون نیز دشمن با فشارهای اقتصادی و سیاسی تلاش می کند ملت بزرگ ایران را به زانو درآورد ولی با مقاومت ملت سلحشور ایران ، راهی به جایی نخواهد برد.
وی تفرقه و تضعیف وحدت جامعه اسلامی را دسیسه دشمن و جبهه استکبار عنوان کرد و افزود: امروز فرصت خوبی برای خدمتگذاری خالصانه به مردم فراهم شده ولی این فرصت برای ما مسئولان محدود است.
به گزارش ایرنا در این آئین که معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان فرهنگی و اجرایی استان حضور داشتند از خدمات و تلاش های حجت الاسلام سیدمحمد طباطبایی در مدت پنج سال خدمت در مدیریت اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان تجلیل به عمل آمد و حجت الاسلام مرتضی خاکباز به عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان معرفی شد.
طباطبایی مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه خوزستان در این آیین در گزارشی اعلام کرد: در پنج سال اخیر یک هزار و 618 سند رسمی برای موقوفه های استان صادر شده که این میزان بیشتر از کل اسناد صادر شده تا پیش از سال 1392می باشد.
وی با بیان اینکه 416 بقعه و اماکن زیارتی در استان خوزستان وجود دارد افزود: عملیات بازسازی و عمرانی حرم مطهر حضرت علی ابن مهزیار اهوازی(ع) همچنان ادامه دارد و به مرحله قابل قبولی رسیده است.
طباطبایی با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب که بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند به اجرای طرح های فرهنگی و مذهبی در مناسبت های مختلف در اماکن زیارتی اشاره کرد و افزود: ظرفیت های زیادی برای کار فرهنگی تاثیرگذار در بقاع متبرکه خوزستان وجود دارد.
6065/6002

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اوقاف و امور خيريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۹۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حلقه‌های هوشمند نامرئی هستند و این مشکل‌ آنهاست!

ایتنا -  نکته‌ای که بهتر است درباره این حلقه هوشمند بدانید این است که برای ردیابی در ورزش نیز چندان مفید نیست، زیرا احتمالا نمی‌خواهید گجت 300 دلاری خود را در باشگاه به خطر بیندازید!
در ماه فوریه، سامسونگ حلقه گلکسی را معرفی کرد، که گجتی برای پایش سلامت است و در اواخر امسال عرضه می‌شود. این حلقه به طور مداوم خواب، تنفس، حرکت و چرخه قاعدگی را کنترل می‌کند.

به گزارش ایتنا، بلومبرگ گزارش داد که اپل نیز در حال انجام تحقیقات در مورد پلتفرم حلقه هوشمند خود است. هر دو شرکت به صورت نیمه‌علنی به دنبال حلقه Oura، پیشرو بازار حلقه‌های هوشمند هستند. 

Oura،  خواب، دما، فعالیت، بازیابی پس از ورزش و چرخه قاعدگی را ردیابی می‌کند. این حلقه یک شگفتی مهندسی است که قابلیت‌ها و ویژگی‌های مهم را در چنین حلقه کوچک و ظریفی تعبیه کرده است.

اما این حلقه هوشمند یک مشکل بزرگ دارد. نکته منفی‌ Oura این است که هیچ راهی برای دسترسی به داده‌هایی که حلقه جمع‌آوری می‌کند وجود ندارد، مگر اینکه تلفنی در دست داشته باشید.

این معضل، یعنی همین شکاف کوچک بین داشتن اطلاعات و دسترسی آسان به آن یک مشکل است. اگر امتیاز آمادگی شما که معیار اختصاصی Oura برای سلامت کلی است به زیر سطح معینی برسد، می‌توانید اعلان دریافت کنید. 

 نکته دیگری که بهتر است درباره این حلقه هوشمند بدانید این است که برای ردیابی در ورزش نیز چندان مفید نیست، زیرا احتمالا نمی‌خواهید گجت 300 دلاری خود را در باشگاه به خطر بیندازید!

 
از آنجایی که تقریبا هیچ روش دسترسی مستقیم (بجز اتصال به گوشی هوشمند) به دیتای  Oura ندارید، احتمال اینکه به طور کلی فراموش کنید که چنین حلقه هوشمندی با این امکانات در انگشت شما وجود دارد، زیاد است!  اگر از حلقه برای ردیابی تناسب اندام خود استفاده می‌کنید به این دلیل که ساعت هوشمند ندارید و یا همیشه در حال بررسی آمار خود هستید، آن وقت برای شما کارساز خواهد بود.

ناگفته نماند که حلقه‌های هوشمند فرصت زیادی برای اثبات توانایی‌های خود به کاربران ندارند!  هر دو کمپانی اپل و سامسونگ برنامه‌های اختصاصی ردیابی سلامتی دارند و به احتمال زیاد کاربری که یکی از این دو حلقه را بخرد، دلیل کمتری برای تغییر آن در آینده خواهد داشت.

اگر حلقه‌های هوشمند را با ساعت‌های هوشمند مقایسه کنید که مجهز به ردیابی سلامت، پیام‌رسانی، تعامل با اپلیکیشن و پرداخت‌های موبایلی هستند، متوجه می‌شوید که حلقه‌های هوشمند فاقد این ویژگی‌ها هستند.

شاید همین، یکی از دلایلی باشد که غول‌های فناوری حهان، حالا دیگر به جای تلاش برای ارائه محصولات جدید، فقط از رقبای کوچک‌تر خود کپی و آنها را نابود می‌کنند. حلقه‌های هوشمند بازار کوچکی خواهند داست، البته بازاری که فناوری‌های بزرگ می‌توانند با زمان و تلاش بسیار کم بر آن مسلط شوند. این دستگاه‌ها هم کم و بیش به طرفداران سرسخت فروخته خواهند شد. 

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • معرفی رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه فیروزکوه
  • حلقه‌های هوشمند نامرئی هستند و این مشکل‌ آنهاست!
  • سمنان پیشرو کشور در تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی است
  • بهره‌مندی ۷۰۰۰ موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • بهره‌مندی ۷ هزار موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران
  • آیت‌الله اعرافی: موقوفات در اختیار ادارات تعیین تکلیف شود
  • حذف پذیره از قرارداد اجاره ای اماکن موقوفه ای مازندران
  • آخرین تیر خلاص بر تابوت تابوی صهیونیست زده شد