Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ ­پاکستان به منظور مبارزه با جنگل زدایی و با هدف کنترل فرسایش خاک، کمک به کاهش تغییرات آب و هوایی و کاهش دادن احتمال وقوع سیل، اقدام به کاشت صد‌ها میلیون اصله درخت کرده است.

اطراف منطقه هیروشاه پاکستان که قبلا تپه‌های خشک و بایر بودند اکنون پوشیده از جنگل و درختان جنگلی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شمال غرب پاکستان صد‌ها میلیون درخت برای مبارزه با جنگل زدایی کاشته شده است.

در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ حدود ۱۶ هزار کارگر بیش از ۹۰۰ هزار اصله درخت اکالیپتوس را که سریع رشد می‌کند در هیروشاه کاشتند و این اقدام تنها بخشی از تلاش آن‌ها در سراسر استان خیبر پختونخوا بود.

پرویز مانان مدیر جنگل بانی پاکستان در حالی که تصاویری از منطقه خشک قبلی منطقه را نشان می‌داد در این باره گفت: قبلا اینجا کاملا زمین سوخته بود. حالا آن‌ها طلای سبز در دستان خود دارند.

وی گفت: درختان جدید جلوه زیبایی به منطقه خواهد داد و به عنوان عامل کنترل کننده فرسایش خاک، عمل و به کاهش تغییرات آب و هوایی کمک خواهد کرد و همچنین باعث کاهش احتمال وقوع سیل خواهد شد.

بسیاری از دره‌های مرتفع منطقه سوات در استان خیبر پختونخوا از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ زمانی که تحت کنترل نیرو‌های طالبان پاکستان بود به برهوت و عاری از پوشش‌های گیاهی و درخت تبدیل شدند. اکنون آن‌ها با نهال‌های کاج پوشیده شده اند.

مدیر برنامه استانی در این باره گفت: درختکاری در هیروشاه و سوات بخشی از "سونامی یک میلیارد درخت" است و تاکنون در مجموع ۳۰۰ میلیون درخت از ۴۲ گونه مختلف در سراسر خیبر پختونخوا کاشته شده است.

به گفته مدیریت برنامه، ۱۵۰ میلیون نهال دیگر به زمین داران داده شده و اقدامات احیای جنگل‌ها باعث رشد دوباره ۷۳۰ میلیون درخت شده است که در مجموع ۱.۲ میلیارد درخت جدید است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی انتهای پیام/   درختکاری برای مبارزه با بیابان زایی + فیلم  

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانلود فیلم پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۰۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبخیزداری مصوب شد

حسن وحید، معاون آبخیزداری مراتع و امور بیابان سازمان جنگل ها در نشست خبری از تخصیص ۲۳ درصد اعتبار و بودجه آبخیزداری خبر داد و گفت: امسال کل اعتبار مصوب آبخیزداری ۱۵۵۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۳۵۹میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده که هنوز به حساب ما واریز نشده است. 

به گفته او، اگر بدنبال اجرای عملیات در کشور هستیم  باید حداقل اعتبارات دولتی تخصیص داده شود و تنها اعتبارات در حد حرف باقی نماند.

وحید با بیان اینکه بیش از ۱۰۰هزار هکتار عملیات آبخیزداری توسط مردم انجام شده است، افزود: از  سازمان برنامه و بودجه انتظار می رود در این بخش کمک کند.

به گفته او، برای اجرای عملیات آبخیزداری در سطح ۱۷ میلیون هکتار قراردادی منعقد شده است‌ که‌ ظرف ۳ سال انجام خواهد شد.

معاون آبخیزداری و مراتع بیابان گفت: برآورد می شود بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون هکتار عملیات آبخیزداری انجام دهیم که تاکنون ۳۰۰ تا ۳۴۰ هزار هکتار انجام شده است. به طور معمول در نیمه های اول سال عملیات آبخیزداری بیشتر انجام می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای پویش مردمی کاشت۱۵۰ هزار درخت در باغملک 
  • مزرعه سبز گردشگری ایران/ دالان بهشت در رامسر
  • کشورهای مختلف برای کاشت درخت چه کرده‌اند؟
  • مردم کهگیلویه و بویراحمد در جهت جلوگیری از بوته کنی گیاهان همکاری کنند
  • چنارراهدارِ شیراز منطقه تفریحی‌گردشگری می‌شود
  • درخت کاری یا درخت داری؟
  • کاشتِ یک میلیارد درخت؛نمایشی غیرعلمی؛ نه "ممکن" و نه"مطلوب"
  • بسطام سیر روح آدمی بر روی ابرها/ اینجا مهد عرفان و تمدن است
  • ۱۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبخیزداری مصوب شد
  • «درکش و هاور» سرزمین جنگل‌های سبز بلوط در خراسان شمالی