Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، صغری اشرف با اشاره به ذخیره سازی بچه میگو از اردیبهشت ماه در استخر‌های پرورشی ساحلی استان بوشهر اظهار داشت: امسال ۵ هزار هکتار اراضی ۱۰ منطقه ساحلی استان بوشهر برای پرورش میگو اختصاص یافته است.

وی از ذخیره سازی بچه میگو در استخر‌های پرورشی سایت‌های ۱۰ گانه استان خبردادو بیان کرد:ذخیره‌سازی بچه میگو در استخر‌های پرورشی تا پایان تیرماه ادامه دارد و بیش از ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد قطعه بچه میگو ذخیره سازی می‌شود.

معاون آبزی‌پروری شیلات استان بوشهربا بیان اینکه تاکنون در ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار استخر‌های پرورشی بچه میگو ذخیره سازی شده خاطر نشان کرد: بیش از ۶۵۰ میلیون قطعه بچه میگو در استخر‌های پرورشی لاروریزی شده و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱.۵ میلیارد قطعه بچه میگو تا پایان فصل پرورش ذخیره‌سازی شود.

اشرف، گونه میگوی پرورشی در استان بوشهر را وانامی دانست و تصریح کرد: بچه میگوی وانامی مورد نیاز اراضی پرورشی در ۱۲ مرکز تکثیر میگو استان بوشهر تولید شده است.

وی، با بیان اینکه پرورش دهندگان میگو سال قبل ۱۳ هزار تن میگو تولید و صادر کردند گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال پرورش دهندگان میگوی استان بوشهر ۴ هزار تن بیشتر از سال قبل برداشت کنند.

معاون آبزی‌پروری اداره‌کل شیلات استان بوشهر به نقش مهم سایت‌های پرورش میگو در اشتغال پرداخت و بیان کرد: در هر هکتار اراضی پرورشی میگو به طور متوسط یک نفر مشغول به‌کار است که حدود ۵ هزار نفر به طور مستقیم در این عرصه فعالیت می‌کنند و این در حالی است که در بخش‌های تولید غذا، فرآوری، بسته‌بندی و صادرات افرادی اشتغال دارند.

اشرف، عملیات برداشت میگو در استخر‌های پرورشی را اواخر مهرماه دانست و بیان کرد: تولید ۱۷ هزار تن میگو در ۵ هزار هکتار استخر‌های پرورشی از برنامه‌های امسال در پرورش میگو است.

انتهای پیام/م

۶۵۰میلیون قطعه بچه میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر ذخیره‌سازی شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۰۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در بارندگی‌های یک هفته اخیر بیشترین میزان ذخیره‌سازی رواناب در سد‌های حاجی آباد زیرکوه و نهرین شهرستان طبس انجام شد. 

عباس سارانی افزود: یک میلیون و ۶۴۰ هزار مترمکعب در سد حاجی آباد زیرکوه و ۹۷۰ هزار متر مکعب در سد نهرین طبس رواناب مهار شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی افزود: در بارندگی‌های چند روز گذشته حجم فعلی مخازن سد‌های استان به ۱۸.۵ میلیون مترمکعب رسید.

به گفته وی در حال حاضر ۲۴ درصد مجموع ظرفیت هشت سد مخزنی استان که معادل ۷۵ میلیون مترمکعب است آبگیری شده است.

دیگر خبرها

  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • شنای مرگ در استخر‌های کشاورزی یزد
  • دستور دادستان بشرویه جهت ایمن سازی فوری استخر‌های کشاورزی
  • استخر‌هایی که جان می‌گیرند
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی