Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت دهه کرامت و بزرگداشت حضرت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت احمدبن‌موسی (ع) نشست شورای دهه کرامت با حضور اعضای این شورا از سراسر کشور در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد. ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶ استانها فارس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از ستاد خبری شورای بزرگداشت دهه کرامت به مناسبت دهه کرامت و بزرگداشت حضرت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت احمدبن‌موسی(ع) نشست شورای دهه کرامت با حضور اعضای این شورا از سراسر کشور در حرم احمدی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ترویج شادی و نشاط عاقلانه در دهه کرامت 

حجت‌الاسلام و الملسلمین لطف‌الله دژکام، امام جمعه شیراز، با اشاره به اینکه امید است در این جلسه خدمتی به فکر و اندیشه اسلامی و ولایی داشته باشیم، اظهار داشت: برگزاری دهه کرامت و حقیقت آن مایه امیدواری برای همه ماست.

وی با اشاره به اینکه این ملت و مملکت در پناه اهل بیت (ع) هستند، گفت: برگزاری برنامه‌های مذهبی برای تثبیت نظام اسلامی و عزت بخشیدن به ملت مسلمان ایران، نقشی موثر دارد، باید دهه کرامت روح حیات را در جامعه بدمد و این خدمت کریمانه راهی برای دمیدن روح حیات به جامعه باشد. 

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه خداوند شادی غافلانه را دوست ندارد و دهه کرامت باید به شادی عاقلانه شکل بگیرد، افزود: باید بازخورد شادی دهه کرامت را از جامعه بگیریم نه اینکه به آنان گزارش بدهیم.همراه اهل بیت (ع) بودن سبب نشاط در انسان می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه پیوند جامعه با اهل بیت (ع) در دهه کرامت مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: باید با جنبه هنرمندانه برنامه‌های دهه کرامت را برنامه‌ریزی کرد تا مزه آن در جان مردم بنشیند و حس ناخوشایند به مردم دست ندهد.

دهه کرامت، فرصتی برای همکاری مشترک آستان‌های مقدس 

آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) نیز دهه کرامت را دهه‌ای برای نشان دادن ارادت به اهل بیت (ع) عنوان کرد و گفت: برگزاری برنامه‌های دهه کرامت می‌تواند در عرصه‌های فرهنگی جامعه نقشی فعال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه باید در زمینه اشاعه فرهنگ اهل بیت (ع) گام برداریم، افزود: ولادت حضرت معصومه (س)، گرامیداشت حضرت شاهچراغ (ع) و در پایان آن میلاد سراسر نور حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، دهه‌ای پر عظمت است و باید این جایگاه را غنیمت دانست.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری  عنوان کرد: دهه کرامت زمینه بسیار خوبی را ایجاد کرده تا آستان‌های مقدس همکاری‌های مشترک داشته باشند.

تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) با اشاره به اینکه وحدت حول محور حبل الله از اصول اصلی دین ماست، تاکید کرد: محبت نسبت به خاندان نبوت (ع)، یک اصل مشترک در اسلام است و آنانی که از این محبت مسیر انحرافی رفتند، آنان را نمی‌توان جز مسلمین دانست و ارتداد آنها قطعی و ثابت است.

خدمت کریمانه، شعار اصلی دهه کرامت است 

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب رضا ارزانی، مسئول شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت نیز اظهار داشت:  شعار اصلی امسال ما در شورای دهه کرامت «خدمت کریمانه» است که برگرفته از منویات مقام معظم رهبری است. خدمتی که ائمه معصومین (ع) داشتند، خدمت کریمانه بوده است که با آن شناخته می‌شوند و همیشه به عنوان الگو در همه زمان‌ها مطرح بوده است. 

وی گفت: برای ماندگاری دهه کرامت و برنامه‌های آن باید مجموعه‌های مردمی‌محور فعال باشند و تمامی دستگاه‌های دولتی و اجرایی نقش حمایتی داشته باشند.

ارزانی با بیان اینکه گردشگری مذهبی ظرفیت بسیار عالی است  بر توجه به این امر به ویژه در شهر های مذهبی کشور تاکید کرد و افزود: برنامه‌های خوبی برای اجرا در دهه کرامت از سوی دستگاه‌های مختلف بیان شده که می‌تواند در گردشگری مذهبی نیز موثر باشد. 

انتهای پیام/م

R41382/P1486/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۰۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

معاون آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) از برگزاری جشن تکلیف ۴ هزار نفری دخترانه در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) هم‌زمان با آغاز دهه کرامت و روز دختر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن عرفاتی معاون علمی و فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت که امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار داشت: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) مانند سال گذشته بزرگ‌ترین اجتماع دختران و جشن تکلیف 4 هزار نفری را در حرم مطهر برگزار خواهد کرد.

 وی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) قبله تهران است گفت: تمام تلاش ما این است که در دهه کرامت فعالیت‌های فرهنگی با محوریت این آستان مقدس برگزار شود.

 معاون علمی و فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) افزود: در دومین پنج‌شنبه دهه کرامت تجمع خادم‌یاران رضوی استان تهران و خادمان سایر اعتاب مقدس ایران را در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار خواهیم کرد تا بوی حرم‌های اهل‌بیت (ع) در تهران طنین‌انداز شود.

 وی عنوان کرد: همچنین جشن دختران و مادران در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با محوریت اهمیت نقش مادر در خانواده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • «با شما سربلندیم» شعار محوری دهه کرامت شد
  • ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد