Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 5 تیرماه در نشست شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه كرامت كشور كه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: بحمد الهی حرکت دهه کرامت دارد نضج پیدا می‌کند كه از نظر ابعاد مختلف شکل ظاهریش نیست بلكه عمقی است و حقیقی دارد پیدا می‌كند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهه کرامت مایه امیدواری مایه امیدواری است
وی با بیان اینكه دهه کرامت مایه امیدواری برای همه ما هست، افزود: ما همیشه گفته‌ایم که این ملت و مملکت در پناه اهل بیت(ع) هستند و ان‌شاءالله دهه کرامت با این رویکردی که در اینجا بیان شد، بتواند نقش مهمی در تثبیت نظام اسلامی و عزت بخشیدن به ملت مسلمان ایران ایفا كند.
آیت‌الله دژكام با یادآوری آیاتی از قرآن كریم گفت: برخی از دعوت‌ها، دعوت به زنده شدن دوباره است؛ این حالت نخوت و مردگی که ممکن است از برخی جهات حیات عقب باشیم و حال مردگی در جامعه ما حاکم شده باشد، باید در دهه کرامت از بین رفته و این دهه روح حیات را در جامعه ما بدمد.

خدمت كریمانه مقدمه‌ای برای حیات جامعه است
امام جمعه شیراز با اشاره به شعار امسال دهه كرامت كه خدمت كریمانه انتخاب شده است، گفت: این خدمت کریمانه مقدمه‌ای برای این است که آن حیات تجدید شود.
وی همچنین به مطالب مطرح شده در این نشست اشاره كرد و یادآور شد: برخی از مسائل در جامعه ما انگار عامدانه یا ناآگاهانه به غفلت سپرده می‌شود اما در این جلسه دقت‌هایی که شده است به برکت این کریمان اهل بیت(ع) بسیار زیبا بحث نشاط و شادی طرح شد.
آیت‌الله دژكام با بیان اینكه تعابیر مختلفی در زبان عربی درباره شادی داریم، گفت: گاهی بهجت را به شادی تعبیر می‌كنیم اما به یك نگاه خاص و گاهی سرور و گاهی دیگر فرح به کار برده می‌شود که در قرآن کریم در برخی از کاربردهای فرح یک بار منفی می‌بینیم به عنوان مثال اینكه می‌فرماید خدا فرحین را دوست نمی‌دارد و معلوم می‌شود فرح یک نوع شادی غافلانه در مقابل شادی‌های عاقلانه و معقول است.

باید به شادی معقول در دهه کرامت بپردازیم
نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأكید بر اینكه ما باید به شادی معقول در دهه کرامت بپردازیم و زمینه آن با چیزهایی که ارائه شد، یعنی رسیدگی به محرومان فراهم كنیم، گفت: باید بازخورد این برنامه‌ها را از جامعه بگیریم نه اینکه گزارش آن را از جامعه بگیریم.
وی با بیان اینكه باید تلاش كنیم تا از بدو تولد فرزندانمان تا پایان حیات، پیوندشان را با این حرم‌های مقدس ایجاد کرده و همه با یک آرامش بروند، گفت: از اول تا آخر زندگی با اهل بیت(ع) نهایتش حاكم شدن آرامش در زندگی ماست.

جان همه ما اهل بیت(ع) هستند
آیت‌الله دژكام بیان كرد: باید این واقعیت را بپذیریم در این ملتی که زندگی می‌کنیم همانطور که ملاصدرا گفته است جان همه ما اهل بیت(ع) هستند و جان آدم وقتی همراهش است، آرامش دارد و ما این پیوند را باید در دهه کرامت تقویت کنیم.
امام جمعه شیراز با بیان اینكه رویکردی که امسال برای دهه كرامت در نظر گرفته شده است، نیاز به تکمیل ندارد، گفت: اجرایی کردن این موارد باید یک جنبه هنرمندانه داشته باشد که مزه‌اش در جان مردم بنشیند و یک حس ناخوشایندی به مردم دست ندهد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي دهه كرامت خدمت كريمانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۰۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع ازدواج و فرزندآوری مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت

ایسنا/سمنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان از رفع موانع ازدواج و فرزندآوری به عنوان مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت در کشور و استان نام برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی ۵ اردیبهشت ماه در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت استان سمنان با بیان اینکه شان نزول سوره مبارکه کوثر حضرت فاطمه زهرا(س) است اظهار کرد: این سوره در شرایطی نازل شد که مشرکین می‌گفتند پیامبر اکرم(ص) ابتر است و نسل ایشان ادامه نخواهد یافت که این امر نشان می‌دهد تکثیر نسل از اهمیت بالایی برخوردار است. 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه نبی اکرم(ص) به تکثیر نسل خود مباهات می‌کند افزود: واژه «کوثر» به خیر کثیر معنی شده است که مهمترین جنبه آن موضوع تکثیر نسل است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی تکثیر نسل را یکی از اهداف اصلی ازدواج عنوان و تاکید کرد: شخصیت افراد کامل نمی‌شود مگر آنکه ازدواج کنند. 

وی با اشاره به تصویب قانون جوانی جمعیت گفت: در هیچ دوره‌ای مقدمات ازدواج تا این اندازه توسط دولت و حکومت فراهم نبوده است.

امام جمعه سمنان در تشریح فلسفه لذت‌ جنسی اظهار کرد: همانطور که بدن انسان برای رشد نیازمند مواد غذایی گوناگون است و خداوند برای آن، میل به خوردن غذا را در انسان قرار داده، لذت جنسی نیز عامل رغبت انسان به تکثیر نسل است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: متاسفانه انسان در موضوع خوردن و آشامیدن، هدف اصلی خلقت را که رشد و سلامت بدن بوده فراموش کرده و لذت جویی را هدف خود قرار داده است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی افزود: متاسفانه در موضوع لذت جنسی نیز انسان به جای آنکه به تکثیر نسل توجه کند، آن‌را فراموش کرده و بر لذت‌جویی جنسی متمرکز شده است. 

وی با اشاره به آیه ۳۴ سوره نساء گفت: خداوند متعال انسان را به تکثیر نسل در عالم توصیه کرده است لذا جوانی جمعیت و امر ازدواج دستوری الهی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان رفع موانع ازدواج و فرزندآوری را مقدمه ازدیاد جمعیت دانست و افزود: برخی از موانع فرزندآوری در استان مانند مباحث مربوط به غربال‌گری قابل برطرف شدن هستند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی واگذاری زمین‌های طرح جوانی جمعیت را اقدامی قابل تقدیر خواند و ادامه داد: در کنار این موضوعات باید موانع ازدواج مانند تسهیلات ازدواج و مسکن نیز پیگیری شود چراکه این مشکلات امر ازدواج را به تاخیر می اندازد. 

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان خواستار تشکیل کمیته بررسی و ارزیابی موانع ازدواج ذیل استانداری سمنان شد و خاطرنشان کرد: شناسایی موانع امر ازدواج و فرزندآوری می‌تواند به تحقق اهداف قانون جوانی جمعیت در استان منجر شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • اجرای طرحهای تحولی مقدمه جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد
  • ۱۷ هزار معلم در استان مرکزی خدمت می کنند
  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد
  • رفع موانع ازدواج و فرزندآوری مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • موضوع نشاط در برنامه‌های دهه کرامت لحاظ شود