Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@07:41:41 GMT

۱۰ قاب ماندگار برای ایرانیان از جام جهانی روسیه

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۸۱۵۴۶

۱۰ قاب ماندگار برای ایرانیان از جام جهانی روسیه

فرارو- تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ با بازی درخشان مقابل پرتغال عملکرد قابل دفاع و هیجان انگیز خود را تکمیل کرد. ایران در این دوره از رقابت‌ها که در سخت‌ترین گروه و یا دست کم یکی از سخت‌ترین گروه‌ها قرار گرفته بود با یک پیروزی مقابل مراکش، یک باخت به اسپانیا و یک مساوی مقابل پرتغال و کسب ۴ امتیاز به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران در این رقابت‌ها دو گل دریافت کرد و دو گل هم به ثمر رساند. این بهترین نتیجه ایران در ۵ دوره حضوره در جام جهانی بود.
به گزارش فرارو، مردم ایران از نتیجه کسب شده توسط تیم ملی فوتبال در روسیه رضایت دارند. این را می‌توان در واکنش آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی دید. آن‌ها به تیم ملی و بازیکنانش افتخار می‌کنند. آن‌ها پیش از جام جهانی تصور نمی‌کردند که تیم ملی بتواند اینگونه درخشان در برابر قهرمان جهان، قهرمان اروپا و قهرمان آفریقا ظاهر شود. ایران تا صعود از گروه خود فقط یک گل فاصله داشت. گلی که اگر مهدی طارمی کمی دقت می‌کرد نصیب ایران می‌شد.
اما حالا نتیجه طور دیگری رقم خورده و تیم ملی ایران و بازیکنانش با جام جهانی وداع کرده اند، تا خاطرات این روز‌ها تا سالیان سال برای مردم ایران باقی بماند. آن‌ها حتما در آینده با یادآوری این روز‌ها دوباره به افتخار آفرینی ملی پوشان امیدوار می‌شوند.
زمانی بازیکنان ایران در مقدماتی جام جهانی ۹۸ فرانسه در یک بازی تاریخی مقابل استرالیا، با کسب تساوی ۲-۲ توانستند یک روز تاریخی و فراموش نشدنی را رقم بزنند و حالا بازیکنان تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ سه بازی تاریخی انجام دادند. بازی با استرالیا لحظاتی داشت که در حافظه تاریخی ایرانیان باقی مانده است، سه بازی ایران برابر مراکش، اسپانیا و پرتغال نیز لحظاتی دارد که قطعا در حافظه تاریخی ایرانیان باقی می‌ماند.
این لحظات کدامند؟ گشتی در شبکه‌های اجتماعی مشخص می‌کند که ایرانیان با کدام صحنه‌های سه بازی اخیر تیم ملی خاطره بازی می‌کنند. در ۲۷۰ دقیقه جدال سخت و نفس گیر بازیکنان ایران در جام جهانی روسیه به نظر می‌رسد چند تصویر برای همیشه در اذهان باقی می‌مانند. دربازی با مراکش نمایش امید ابراهیمی بسیار عالی بود. او بار‌ها توانست با شجاعت و دقت تمام مانع از نزدیک شدن بازیکنان مراکش به دروازه ایران شود. در میان تلاش‌ها او یک تکل زیبا، دقیق و حساب شده بر روی پای بازیکن مراکش بسیار مورد توجه علاقمندان فوتبال قرار گرفت. با این تکل او فرصتی مناسب را از تیم مراکش گرفت تا ابراهیمی و دیگر بازیکنان ایران از آن میدان پیروز خارج شوند.
در بازی با مراکش سردار آزمون بیش از دیگر بازیکنان مورد انتقاد قرار گرفت، او در یک صحنه فرصت تک به تک با دروازبان مراکش را از دست داد، همین فرصت سوزی باعث شد بازی او زیر ذره بین افکار عمومی قرار گیرد. انتقادات فراوانی از عملکرد آزمون در دیدار با مراکش صورت گرفت، این انتقادات به بازی با اسپانیا هم سرایت کرد. ظنر‌ها و جوک‌های فراوانی علیه او تولید شد. بسیاری خواستار آن شدند که آزمون در دیدار با پرتغال در ترکیب اصلی قرار نگیرد، اما کارلوس کی روش از عملکرد او راضی بود و در بازی با پرتغال نیز حضور داشت.   سردار در برابر پرتغال عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد اما، نگاه‌ها به او خیلی تغییر نکرد و همچنان در شبکه‌های اجتماعی به او انتقاد شد. این که چرا در هر سه بازی کی‌روش، به آزمون اعتماد کرد برای برخی منتقدان عجیب است. احتمالا این ذهنیت درباره آزمون در آینده هم وجود داشته باشد که او بدترین عملکرد را در روسیه از خود به جا گذاشت.
گل برتری ایران در بازی با مراکش قطعا هیچ وقت از اذهان فراموش نخواهد شد، گلی که در وقت اضافه توسط مدافع مراکش وارد دروازه این تیم شد. هر چند که ارسال زیبای احسان حاج صفی در این گل بسیار موثر بود، اما نام و یاد "عزیز بوحدوث" برای ایرانیان گرامی خواهد ماند.   در بازی دوم ایران برابر اسپانیا در یک صحنه بسیار حساس بر روی دروازه ایران، در چند رفت و برگشت و در میانه تجمع بازیکنان دو تیم جلو دروازه مدافعان و دروازه بان ایران تصویری فراموش نشدنی خلق کردند. آن‌ها با چنگ و دندان مانع از گل شدن توپ شدند. این صحنه به خوبی نشانگر روحیه جنگندگی ایران در مقابل اسپانیا بود.
دربازی با اسپانیا ایران یک گل نیز به ثمر رساند که توسط داور مردود اعلام شد. برخی معتقدند آن گل افساید نبود. سعید عزت اللهی آن گل را به ثمر رساند. پس از به ثمر رسیدن گل بازیکنان ایران برای خوشحالی به کنار زمین هجوم آورند غافل از اینکه گل مردود اعلام شده است. تصویر خوشحالی بازیکنان ایران در کنار زمین احتمالا به این زودی‌ها فراموش نمی‌شود.
در بازی با اسپانیا یکی از اتفاقات جالب لایی‌های پیاپی بود که بازیکنان اسپانیا از فوتبالیست‌هایی ایرانی می‌خوردند.  تونلی که وحید امیری در مقابل پیکه مدافع سرشناس بارسلونا و تیم ملی اسپانیا باز کرد و ارسال دیدنی او که نزدیک بود توسط طارمی به گل تبدیل شود از صحنه‌های ماندگار جاتم جهانی ۲۰۱۸ برای ایرانیان بود. برخی معتقدند باید این صحنه در تیتراژ برنامه‌های ورزشی تلویزیون قرار گیرد. اما در بازی با پرتغال نیز چند قاب تاریخی شکل گرفت. مهمترین آن به مهار پنالتی رونالدو توسط بیرانوند باز می‌گردد. بیرانوندی که پیش از جام جهانی با ویدئو "چطوری کریس" برای بهترین بازیکن جهان کری خوانده بود، توانست در عمل به کل کل خود واقعیت ببخشید. او دست رونالدو را خواند و پنالتی اش را به خوبی مهار کرد. بیرانوند پس از مهار توپ آن را در آغوش کشید و محکم نگه داشت، این تصویر هیچ وقت از حافظه تاریخی مردم ایران پاک نخواهد شد.
تصویر دیگری که در بازی با پرتغال فراموش نشدنی است، صحنه حسرت انگیزی است که مهدی طارمی در موقعیتی عالی در دقیقه ۹۲ نتوانست توپ را به تور دروازه پرتغال بچسباند تا ایران با کسب یک پیروزی شیرین به دور دوم صعود کند. طارمی در  پایان بازی گریست، او و مردم ایران حتما بار‌ها حسرت این موقعیت را خواهند خورد. این صحنه همانند فرصتی بود علی کریمی در برابر ایرلند از دست داد، ان صحنه نیز در اذهان ماندگار شد.
دربازی با پرتغال صحنه‌های مهم دیگری هم وجود دارند که ممکن است ماندگار باشند، گل انصاریفرد و همچنین تلاش امید محمدی برای گرفتن توپ در یک صحنه بسیار جالب بود، اما شاید بتوان گفت موثر‌تر از این صحنه‌ها پس از پایان بازی رقم خورد. زمانی که پورعلی گنجی مدافع ایران به شدت گریه می‌کرد و پپه مدافع جنجالی پرتغال او را دلداری می‌داد. می‌توان گفت این تصویر تراژیک، بهترین قاب برای توصیف خداحافظی ایران از جام جهانی است و از یاد‌ها فراموش نمی‌شود.
کمک داور ویدیویی، در اذهان ایرانیان برای همیشه باقی خواهد ماند. سیستمی که برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت و تاثیر مستقیمی بر سرنوشت ایران در روسیه گذاشت. کمک داور ویدیویی گل ایران مقابل اسپانیا را باطل کرد، یک پنالتی به پرتغال داد، یک پنالتی به ایران داد و نهایتا اینکه می‌توانست باعث اخراج رونالد هم شود که داور به او ارفاق کرد و به جریمه با کارت زرد اکتفا کرد. داور اهل پارگوئه در دیدار ایران و اسپانیا بار‌ها به کمک داور ویدیویی رجوع کرد و سرعت بازی را گرفت. شاید اگر این سیستم نبود ایران حالا در مرحله بعدی جام جهانی بود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ورزش فوتبال ایران جام جهانی روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۱۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل‌های ماندگار و فراموش نشدنی مسی و رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا (فیلم)

 

 

 

منبع : طرفداری

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جام جهانی پیرمردها ؛ رونالدینیو و تیری آنری پا به توپ می‌شوند (فیلم) ۱۷ سال از سریع‌ترین گل تاریخ لیگ قهرمانان اروپا گذشت (فیلم) مصاحبه قدیمی علی دایی در آلمان پس از گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا (فیلم)

دیگر خبرها

  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • امیری: از مردم برای رای به صحنه‌های ماندگار بازی با ژاپن تشکر می‌کنم
  • می‌خواست لیورپول را بازی بدهد، بدجور بازی خورد!‏
  • (ویدیو) «نوبل‌پرایز ایران» یا «چهره‌های ماندگار» چرا تعطیل شد؟
  • روبن آموریم کیست و چرا بازارش این‌قدر داغ شده؟
  • در تاریخ ماندگار شد / آرسنال چلسی را با 5 گل به توپ بست +فیلم
  • گل‌های ماندگار و فراموش نشدنی مسی و رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا (فیلم)
  • فیلم| کارشناس شبکه ۱۴ اسرائیل:ایرانیان پاسخ ما را مسخره می‌کنند و از این بازی پیروز بیرون آمدند
  • تاریخ طب در ایران پس از اسلام در فهرست صد کتاب ماندگار قرار گرفت
  • مداخله ۹۵میلیارد دلاری آمریکا در معادلات جهانی | واشنگتن استراتژی سدنفوذ را احیا می‌کند؟