Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزچهارمحال وبختیاری،رییس دانشگاه شهرکرد گفت:این گلخانه در فضایی به مساحت  ۹۰۰ متر مربع با افزون بر 250 میلیون  تومان  هزینه ایجاد شده  است.  

سعید  کریمی افزود:دراین گلخانه، ماهانه ظرفیت تولید ۳۰ هزار پایه پیوندی نهال گل رز وجود دارد.

وی گفت:در این پروژه فارغ‌التحصیلان دانشگاه شهرکرد  مشغول به کارشده  اندو شیوه های صرفه جویی درمصرف آب و مدیریت کاملاً هوشمند توسط اعضای هیات علمی دانشگاه شهرکرد، طراحی و اجراشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی گفت:تولید پایه گل رز به روش استنتینگ با نور لامپهای ال-ای-دی برای اولین بار انجام می شود و با توجه به اینکه تقریبا تمام رز استنتینگ از خارج و با قیمت بالا وارد کشور می شود، اجرای این طرح و تولید این محصول در شرایط گلخانه کنترل شده و با استفاده از طول موجهای خاص لامپهای ال ­ای­دی علاوه بر ایجاد اشتغال، واردات این محصول را متوقف می کند. تلفات کمتر،زمان تولید کوتاه تر،کاهش انواع آفات و بیماریها،صرفه جویی درمصرف آب و توجه به کیفیت و سلامت محصول از مهمترین مزیت های رقابتی این محصول با انواع خارجی آن است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: گلخانه رز تولیدی نهال شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۱۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه

آیین بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه و ۱۵ پروژه تفریحی، گردشگری و خدماتی با حضور مدیران ارشدی شهری و اصحاب رسانه شامگاه _ دوشنبه دهم اردیبهشت _ برگزار شد.

کد خبر 749372

دیگر خبرها

  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • اژه ای: جریانات مختلف سیاسی و اجتماعی از این اقدامات و آرای ما، هر کدام بهره‌برداری‌های خود را می‌کنند
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست