Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهرا - ايرنا- معاون وزير راه و شهرسازي گفت: به سبب برخورداري از ظرفيت هاي بندري بسيار و ناوگان تجاري بزرگ، تحريم هاي آمريکا بر صنعت حمل و نقل دريايي ايران تاثيري نمي گذارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، «محمد راستاد» امروز (سه شنبه) در آيين گراميداشت روز جهاني هيدروگرافي افزود: برخي خطوط کشتيراني که سهم بسيار ناچيزي در صنعت حمل و نقل دريايي ايران داشتند تردد خود به بنادر ايران را متوقف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي بيان کرد: با توجه به جاذبه هاي دريايي و توانمندي شرکت هاي تجاري در صادرات و ترانزيت کالا از طريق بنادر ايران اگر شرکتي تردد خود را متوقف کرده باشد ديگر جايگاهي در صنعت حمل ونقل دريايي ايران نخواهد داشت.
رييس جمهوري آمريکا که از بهمن سال 1395 به عنوان رييس جمهوري آمريکا بر سر کار آمده است، شامگاه هجدهم ارديبهشت ماه خروج از توافق هسته اي برجام را اعلام و دستور بازگشت تحريم ها را در دوره 90 و 180 روزه صادر کرد.
در پي اين تصميم، برخي شرکت ها براي ماندن در بازار ايران يا ترک کردن آن مردد مانده اند؛ هرچند کميسيون اروپا اعلام کرده است براي مقابله با تحريم آمريکا قانون انسداد را براي حفاظت از شرکت هاي اروپايي اجرا مي کند.
** سازوکارهاي تشويقي براي تقويت ترانزيت از بنادر شمالي
مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي يادآوري کرد: راهبرد سازمان بنادر تمرکز بر ترانزيت و افزايش صادرات از بنادر کشور است.
راستاد بيان کرد: با همايشي که بزودي (بيستم و بيست و يکم تيرماه) با هدف معرفي توانمندي‌ هاي بنادر شمالي ايران در بندر اميرآباد استان مازندران برگزار مي شود اميدواريم نقش بنادر شمالي در حمل و نقل دريايي کشور و اقتصاد ملي افزايش يابد.
به گفته وي، از آغاز امسال بنادر حاشيه خزر از رشد 30 تا 70 درصدي تخليه و بارگيري برخوردار شدند.
معاون وزير راه و شهرسازي گفت: ساليانه 6 ميليون تن بار از بنادر شمالي کشور تخليه يا بارگيري مي شود اما ظرفيت کنوني بسيار بيشتر است و درصدديم صادرات و ترانزيت کالا از اين بنادر را بيش از پيش تقويت کنيم.
«سازمان بنادر براي جذب سرمايه‌گذاران در تعرفه‌هاي بندري و حقوق و عوارض کشتي‌ها سازوکار‌هاي تشويقي اعمال کرده‌ است».
** آمادگي براي تهيه نقشه هاي آبي بين المللي
معاون وزير راه و شهرسازي گفت: جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد با همکاري سازمان بين المللي هيدروگرافي جهان نقش بيشتري را در زمينه تهيه نقشه هاي آبي در منطقه و جهان بر عهده بگيرد.
راستاد يادآوري کرد: ايران در سازمان بين المللي هيدروگرافي نقش فعالي دارد، بنابراين به کميته ملي هيدروگرافي توصيه مي‌شود در همه آب‌هاي تحت مسووليت و حاکميت ايران نقشه‌هاي مناسبي را براي ناوبري ايمن دريايي توليد کند تا در سطح بين المللي منتشر شود.
** ايران يکي از مهمترين اعضاي سازمان بين المللي هيدروگرافي
مدير سازمان بين المللي هيدروگرافي نيز اين مراسم گفت: جمهوري اسلامي ايران يکي از مهمترين اعضاي اين سازمان جهاني است.
«مصطفي ايپتيس» بيان کرد: اين سازمان 89 عضو دارد و يکي از سازمان هاي رسمي مشاوره ايمو (سازمان بين المللي دريانوردي) است.
به گفته وي، اين سازمان در پايداري آبراهه هاي جهان نقش مهمي دارد و قرار است تا سال 2021 شمار اعضاي آن به بيش از يکصد کشور برسد.
وي يادآوري کرد: شوراي سازمان بين المللي هيدروگرافي 30 عضو فعال دارد و ايران يکي از اعضاي فعال اين شوراست و کميته فني آن در 10 کارگروه تخصصي و 15 کميسيون منطقه اي هيدروگرافي بر افزايش ايمني دريانوردي در جهان تلاش مي کند.
به گزارش ايرنا، آيين روز جهاني هيدروگرافي با شعار «ژرفاسنجي؛ اساس پايداري درياها، اقيانوس ها و آبراهه ها» امروز با حضور دست اندرکاران دريايي و بندري در تهران برگزار شد.
سازمان بين‌المللي هيدروگرافي (آي.اچ.او) هيدروگرافي را اساس توانمندي همه فعاليت‌هاي بشر در سطح، زيرسطح يا بستر دريا معرفي مي کند.
مجمع عمومي سازمان ملل در سال 2005 ميلادي، درباره اقيانوس‌ها و حقوق درياها قطعنامه‌اي صادر و تعيين روز جهاني هيدروگرافي را فرصتي مناسب براي افزايش آگاهي همگاني اعلام کرد.
اقتصام*1108*1961*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۱۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران

وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریم‌ خود از سوی ایران، ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نما درباره نقش ایران در منطقه غرب آسیا را تکرار کرد.

به گزارش مشرق، گرنت شپس جمعه شب با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیر سابق)، ادعا کرد: ایران مسئول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی گروه‌های نیابتی (شامل) حماس، حزب الله، حوثی‌ها، شبه نظامیان مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است.

وی در تداوم جوسازی‌های رسانه‌ای، مدعی شد: اگر ایران فکر می‌کند که تحریم‌های اخیر کسی را مرعوب می‌کند، کاملا در اشتباه است.

دولت انگلیس دو هفته پیش در تداوم حمایت تمام‌قد از رژیم صهیونیستی، وزیر دفاع و شماری از مستشاران نظامی ایران را تحریم کرد. وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در چارچوب اجرای قانون «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت» تعدادی از نهادها و اشخاص انگلیس از جمله وزیر دفاع این کشور را تحریم کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه کشورمان آمده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن اقدام رژیم انگلیس در حمایت و تسهیل اقدامات مخرب اشخاص و نهادهای مذکور شامل حمایت و تسهیل ارتکاب اعمال تروریستیِ رژیم صهیونیستی که نقض تعهدات بین المللی رژیم انگلیس در مقابله با تروریسم به شمار می‌رود، اعلام می‌کند که اقدام رژیم انگلیس، نقض آشکار اصول اساسی حقوق بین الملل مندرج در منشور ملل متحد است.

این بیانیه می‌افزاید: تمامی نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را که شامل ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود به قلمرو جمهوری اسلامی ایران، مسدود شدن حساب‌های بانکی در نظام مالی و بانکی و توقیف اموال و دارایی در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران خواهند بود، جهت اجرای این تحریم‌ها معمول خواهند داشت.

وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: این اقدام تحریمی، نافی پیگیری کیفری افراد به سبب دست داشتن در اقدامات مجرمانه در محاکم قانونی دارای صلاحیت نخواهد بود. جمهوری اسلامی ایران ضمن اعمال این تحریم‌ها، رژیم انگلیس را در قبال حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر، مسئول و پاسخگو می‌داند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا
  • کاردار ایران خطاب به وزیر دفاع انگلیس: کاملا نادان هستید
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • وزیر دفاع انگلیس به تحریم ایران واکنش نشان داد
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است