Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، نشست مشترک معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و کمیسیون ملی یونسکو در ایران با حضور ولی الله شجاع پوریان معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، مدیران کل و معاونان مناطق حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در زمینه انعقاد تفاهم نامه همکاری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ولی الله شجاع پوریان معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این نشست با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت خواهرخواندگی میان تهران و شهرهای مختلف گفت: افزایش فعالیت در عرصه دیپلماسی فرهنگی و برقراری روابط خواهرخواندگی می تواند به کسب تبادلات فرهنگی و انتقال دانش فنی و تجربیات بین شهرها و افزایش و ارتقای جایگاه معنوی و فرهنگی آنان منجر شود.
شجاع پوریان افزود: تفاهم نامه استفاده از ظرفیت های کمیسیون ملی یونسکو و شهرداری تهران در راستای توسعه همکاری در محورهای فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، آسیب های اجتماعی، کارآفرینی، ایمن سازی در برابر سوانح طبیعی، توسعه فناوری ارتباطات، ترویج برای صلح و همزیستی مسالمت آمیز زندگی شهری برای تقویت روابط و ارتقای تعاملات فرهنگی- اجتماعی، ایجاد و گسترش همکاری های مشترک فرهنگی، آموزشی و علمی متناسب با وظایف و ماموریت ها و بهره گیری از امکانات و توانمندی های طرفین در اجرای برنامه های ملی، منطقه ای و بین المللی مورد توافق منعقد شده است.
وی با اشاره به مفاد تفاهم نامه بین کمیسیون ملی یونسکو و شهرداری تهران گفت: بر اساس این تفاهم نامه برنامه های مشترک به مناسبت روزهای ملی و جهانی مطابق تقویم ایران و یونسکو، مشارکت در برگزاری جشن ها، جشنواره ها و آیین ها و سایر برنامه های فرهنگی هنری در داخل و خارج از کشور برای تقویت هویت ایرانی- اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی، اجرای نشست های تخصصی در خصوص پروژه های پژوهشی، آموزش های شهروندی، آموزه های زیست محیطی و حفاظت از بناهای تاریخی حوزه مدیریت شهری، آموزش و ترویج فرهنگ کارآفرینی و ارتقای مهارت ها و توانمندسازی شهروندان و کارکنان شهرداری، سمینارها و دوره های آموزشی و ترویجی برای افزایش آگاهی های اجتماعی در راستای بسط، توسعه و جایگزینی فرهنگ شهروندی با عادت شهرنشینی به صورت مشترک بین شهرداری تهران و کمیسیون ملی یونسکو برگزار می شود.
شجاع پوریان جلب مشارکت بیشتر نوجوانان، جوانان و بانوان در فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی را از دیگر زمینه های مشترک همکاری این تفاهم نامه عنوان کرد و افزود: از این پس شهرداری تهران کمیسیون ملی یونسکو همکاری های مشترکی در زمینه طرح های پژوهشی مطالعاتی، آموزشی در حوزه های مدیریتی و حمایت علمی و معنوی از طرح های پژوهشی و اجرای پروژه های مشترک، ترجمه، تالیف و چاپ کتب و مجلات در زمینه های مورد توافق، همکاری در تقویت و توانمندسازی گروه های در معرض خطر با اولویت حاشیه نشینان پایتخت، تدوین طرح های مشارکتی برای دستیابی به شهر پایدار (شهر سالم – شهر خلاق)، همکاری در برگزاری و همکاری برای مدیریت استفاده از منابع طبیعی و آمادگی برای مقابله با بلایای طبیعی، همکاری مشترک برای تحقق فعالیت های حوزه کودک و نوجوان در راستای تحقق لایحه مصوبه شهر دوستدار کودک خواهند داشت.
وی ابراز امیدواری کرد: با بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران به عنوان بازوی اجرایی سازمان یونسکو در کشور، بتوانیم گام‌های مؤثری در ارتقای فرهنگ شهری برداریم.
حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران نیز در ادامه با اشاره به ظرفیت های مشترک یونسکو و شهرداری تهران اظهار داشت: یونسکو سازمانی جهانی و نهادی دیرپاست و شهرداری تهران نیز به عنوان نهاد اجتماعی فرهنگی جایگاه و ظرفیت های مناسبی را در سطح جامعه دارد که این ظرفیت های مشترک می تواند راهگشای اهداف بلند فرهنگی هر 2 نهاد و به نفع مردم جامعه به کار گرفته شود.
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران خاطرنشان کرد: باید از تمامی پتانسیل های موجود برای ایجاد نشاط و شادابی برای مردم و مشارکت شهروندان در برنامه ها استفاده کنیم.
وی تاکید کرد: در اجرای برنامه های تابستانی در مراکز مختلف شهرداری تهران می توان با استفاده ویژه از ظرفیت های هنرمندان شاخص برای برقراری نشاط اجتماعی تلاش کرد.
در این نشست مدیران کل ستادی و معاونین مناطق حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص اشتراکات فرهنگی بین شهرداری تهران و کمیسیون ملی یونسکو، زمینه های همکاری بسیاری بین این 2 نهاد در جهت تقویت تعاملات فرهنگی و افزایش سطح فرهنگ شهروندی پرداختند.
بر اساس این تفاهم نامه، ایجاد ارتباط بین نهادهای آموزشی و پژوهشی شهرداری با بخش های مرتبط یونسکو، هماهنگی حضور مهمانان و مقامات یونسکو و سایر شخصیت های فرهنگی هنری جهانی در برنامه های مورد توافق، تلاش برای معرفی قابلیت ها، ظرفیت ها و موفقیت های مدیریتی شهری و جاذبه های تهران در یونسکو، پیشنهاد و تدوین طرح و جلب حمایت های فوری یونسکو (در موارد اضطراری)، پیگیری برای تاسیس کرسی و جایزه مشترک یونسکو در زمینه های آموزشی از اهم مواردی است که کمیسیون ملی یونسکو در ایران به آن متعهد شده است.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 تقویم شهرداری تهران شهرنشینی مسالمت آمیز یونسکو جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۲۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها

مصطفی زارع زاده رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با حضور در اداره کل ورزش و جوانان استان یزد با زهیرحاجی حسینی مدیرکل  ورزش و جوانان استان یزد و معاونین این اداره دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار که نارگانی معاون توسعه ورزش، راجی معاون توسعه منابع و پشتیبانی، آزاده دهقان معاون توسعه ورزش بانوان و شیر مدیر روابط عمومی این اداره کل و ربانی معاون ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری نیز حضور داشتند، بر تعامل و همکاری هرچه نزدیک‌تر این دو نهاد تاکید شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در این نشست گفت: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بازوی قوی برای ماست و تعامل و همکاری دو این دو نهاد ثمرات زیادی در توسعه ورزش و اشاعه فرهنگ در جامعه خواهد داشت.

حاجی حسینی افزود: فرهنگ و ورزش دو مقوله جدانشدنی هستند که باید به هردو آنها توجه شود و ما نیز تلاشمان اشاعه فرهنگ و اخلاق در بین ورزشکاران و جامعه ورزش است.

وی بیان داشت: خوشبختانه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد به خوبی در زمینه توسعه ورزش در شهر یزد تلاش داشته و المپیاد محلات رویداد مهم ورزشی است که شور، نشاط و پویایی در محلات ایجاد کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد اظهار داشت: برای توسعه هرچه بهتر ورزش و فرهنگ سازی ورزش کردن در جامعه باید تعامل و همکاری در بین دستگاه‌ها و نهاد برقرار باشد و امیدواریم با تعامل و همکاری بیش از پیش با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بتوانیم گام‌های خوبی در پیشرفت ورزش در سال جدید برداریم و رویداد‌های بزرگی را برگزار کنیم. 

زارع زاده رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد هم در این نشست گفت: قطعا ورزش یکی از مقوله‌های مهم جامعه است که آمادگی این را داریم تا همکاری و تعامل همه جانبه‌ای باهم داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها