Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

بهنام وکیلی امروز در حاشیه بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران در جمع خبرنگاران حجم پساب تولیدی را حدود ۱.۲ میلیارد متر مکعب در سال دانست و افزود: ۷۰ درصد آب منازل می‌تواند تبدیل به فاضلاب شود و در تصفیه‌خانه‌ها مورد بازیابی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، به گفته وی، نزدیک ۴۸ درصد فاضلاب تصفیه شده در کشاورزی، ۴۵ درصد به آب‌های سطحی، حدود زیر نیم درصد در صنعت و ۵ درصد نیز در آبیاری فضای سبز و پارک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه در دنیا تصفیه‌خانه‌ها خانگی شده است، گفت: یعنی فاضلاب تصفیه شده را می‌توانند در آبیاری فضای سبز منازل خود مورد استفاده قرار دهند که اگر در کشور ما هم اینگونه بود این همه منابع آبی افت نمی‌کرد؛ بنابراین این مساله رویکردی است که ما نیز باید به آن سمت برویم.

وکیلی با بیان اینکه اولین تصفیه‌خانه کشور مربوط به سال ۱۳۴۰ در صاحبقرانیه تهران است و ما در کل در آن زمان تنها چهار تصفیه‌خانه داشتیم، عنوان کرد:تا سال ۱۳۶۸ تعداد تصفیه‌خانه‌های کشور به عدد ۱۵ رسید و از آن زمان تاکنون ۱۹۵ تصفیه‌خانه در کشور احداث شده که ۱۸۳ واحد آن در مدار بهره‌برداری قرار دارد و چند تصفیه‌خانه نیز در مرحله تحویل موقت و اتمام ساخت است.

وی با بیان اینکه در حال‌حاضر ۱۸۳ تصفیه‌خانه شهری و حدود ۴۰ تصفیه‌خانه روستایی در کشور فعال است، تصریح کرد: ۴۹ درصد از جمعیت و کمتر از نیم درصد جمعیت روستایی تحت پوشش فاضلاب قرار دارند. به بیان دیگر جمعیت تحت پوشش فاضلاب از ۲.۴ میلیون در سال ۱۳۶۸ به ۳۰ میلیون نفر رسیده است.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه شرکت‌های آبفا به دنبال ارائه خدمات پایدار در زمینه تصفیه فاضلاب هستند، گفت:در صورت ایجاد مشکل و یا توقف در کار تصفیه فاضلاب بحران پیچیده‌تر از بحران قطعی آب خواهد بود بنابراین تاسیسات باید دائما به روز باشند و خوب نگهداری شود.

وکیلی با بیان اینکه با توجه به مساله کم آبی در جهان تصفیه فاضلاب می‌تواند به عنوان بخشی از منابع آب تلقی شود گفت: در حال حاضر ۱۵ هزار میلیارد تومان تاسیسات فاضلاب در کشور وجود دارد که باید در زمینه حفاظت از آن‌ها تلاش شود، ضمن اینکه سه تا ۴۰۰۰ میلیارد تومان نیز از تاسیسات بخش فاضلاب کشور در دست تکمیل است.

وی ادامه داد: ۶۰ هزار کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر‌ها وجود دارد که این رقم ۳۱۶ شهر کشور را شامل می‌شود و بیش از ۱۰۰ تصفیه‌خانه نیز در دست ساخت داریم.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آب و فاضلاب کشور با اشاره به لزوم ایمنی فاضلاب گفت: در حال حاضر در دو استان تهران و البرز ایمنی فاضلاب به صورت پایلوت آغاز شده که نیازمند آن است که ارگان‌های دیگر و وزارتخانه‌های صنعت، جهاد کشاورزی، بهداشت، نیرو و محیط زیست نیز همکاری کنند

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: آب شرب صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۲۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود

به گزارش شفقنا از گاردین، از آنجایی که کاهش جمعیت همچنان بر جامعه و اقتصاد ژاپن تأثیر می گذارد، تعداد خانه های خالی از ۹ میلیون فراتر رفته است – به اندازه ای که کل جمعیت استرالیا را با سه نفر در هر خانه در خود جای دهد.

ارقام دولتی منتشر شده در روز سه شنبه نشان می دهد که تعداد خانه های خالی موسوم به akiya تا اکتبر 2023 بیش از نیم میلیون از نظرسنجی قبلی در سال 2018 افزایش یافته است.

ریشه این مسئله کاهش جمعیت روستایی است و بسیاری از کسانی که وارث چنین املاکی هستند، نمی توانند یا تمایلی به زندگی در آنها، نوسازی یا حتی تخریب آنها ندارند. اگرچه شهرها مصون نیستند و صدها هزار خانه خالی طولانی مدت در مناطق شهری وجود دارد.

این رقم کل خانه های خالی تقریباً ۱۴ درصد از کل خانه های ژاپن را نشان می دهد، اگرچه تعداد واقعی می تواند بیشتر باشد. موسسه تحقیقاتی نومورا تخمین می زند که نزدیک به ۱۱ میلیون اکیا وجود دارد و می تواند بیش از ۳۰ درصد از خانه ها را ظرف یک دهه تشکیل دهد.

بیش از ۴.۴ میلیون املاک مورد بررسی برای اجاره در دسترس هستند – اما برای مدت طولانی خالی بوده و عمدتاً از مراکز اصلی جمعیت دور هستند. وضعیت بیش از ۳.۸ میلیون نامعلوم است و تنها ۳۳۰۰۰۰ از ۹ میلیون فروخته شده بود.

زمین های خالی در ژاپن مالیات بیشتری نسبت به زمین های دارای ساختمان جذب می کنند، که بر بار مالی تخریب خانه های قدیمی می افزاید و باعث می شود برخی از مردم از به ارث بردن املاک خودداری کنند.

با این حال، علاقه فزاینده ای در بین خارجی ها به این انبوه املاک خالی، به ویژه خانه های کومینکا (سنتی) به عنوان گزینه ای برای اقامت ارزان و غیر معمول، خانه های تعطیلات یا اجاره به گردشگران وجود دارد.

هانا ساکاتا و همسرش تقریباً یک دهه است که خانه‌های خود را از طریق سرمایه‌گذاری میراث جدید خود بازسازی و اجاره می‌کنند، که با یک خانه تعطیلات در شبه‌جزیره ایزو که خالی مانده بود و کاملاً خراب شده بود، شروع شد. آنها یک خانه سنتی کومینکا را در روستایی در کوهستانی ناگانو پس از فروریختن بخشی از آن زیر سنگینی برف پاک نشده در حالی که صاحب سالخورده آن در یک مرکز مراقبت بود، به دست آوردند.

منبع: گاردین

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند