Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عبدالله کیانی در جریان جلسه شورای اسلامی استان که صبح امروز به میزبانی استانداری اصفهان برگزار شد، گفت: از دولت و تیم اقتصادی دولت انتظار می رود تورم را کنترل کنند چراکه نباید اجازه داد مردم نا امید شده و زمینه برای فعالیت منافقین و معاندین فراهم گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در حوزه اقتصاد باید شفافیت وجود داشته بنابراین دولت باید با اعتماد به مردم مسائل را برای مردم تشریح کند چراکه تنها با اعتماد به مردم میتوان از تنگنا ها عبور کرد و با توجه داشت منافقین و معاندین همواره سعی می کنند نظام جمهوری اسلامی نا کارآمد نمایش دهند.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان در نطق پیش از دستور این نشست توضیح داد: مبارزه جدی با رانت خواری و قطع دست کسانی که از منابع ملی استفاده نا حق  میکنند از وظایف اصلی دولت است بنابراین به منظور کسب اعتماد مردم باید با مسئولیت پذیری و شفافیت گام های مثبتی از سوی مسئولین امر برداشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: درآمد شهرداری ها تحت تاثیر رکورد تورمی و  کاهش ساخت و ساز شهری و افزایش تورم کاهش محسوسی داشته و عملا شهرداری ها به مرز ورشکستی رسانده و این وضعیت ناشی از عدم توجه به کار کارشناسی است.

کیانی اذعان کرد: به عنوان مثال در زمینه کاهش منابع آبی و آلودگی خاک همواره با سو مدیریت مواجه بودیم و این وضعیت ناشی از عدم توجه به اهمیت کار کارشناسی است از طرفی از دیگر مشکلات مدیریتی عدم وجود وجوه راهبردی در مدیرت آب می باشد.

وی تشریح کرد: از مهمترین معضلات جاری در سطح استان و شهرستان های مختلف مسئله بحران آب است که به حق در این زمینه استاندار محترم و معاونین استانداری فعالیت های جدی و قابل تقدیری انجام داده اند؛ متاسفانه کاهش حجم منابع آبی استان از مهمترین بحران های صد سال اخیر بوده که بی شک با فرهنگ سازی و مدیریت عالمانه و با استفاده از ظرفیت شورا و شهرداری به زودی کم اثر گردد.

رئیس شورای اسلامی استان گفت: از دیگر موارد قابل اشاره و بررسی هزینه ها و بودجه شورا ها و شهرداری است چراکه شورا شهر باید صورت مالی شورا و شهراری به صورت عمومی منتشر ساخته و نسخه ای از آن را به وزارت کشور ارسال کنند چراکه بی شک تنها با این ابزار می تواند شفافیت را به این حوزه بیاوریم.

وی در ادامه بیان کرد: متاسفانه عدم اصلاح ساختار شهرداری و همینطور عدم اصلاح نظام حقوق و دستمزد در شهرداری ها و از طرفی نبود منابع قابل توجه از اعتبارات دولتی منجر به افزایش افسار گسیختگی هزینه های جاری این نهاد غیر انتفاعی شده است که می بایست هر چه زود مورد اصلاح قرار گیرد.

کیانی گفت: عدم توجه به لزوم کاهش تخلفات و فساد اداری چه در بخش های غیر دولتی و چه در بخش های دولتی می بایست هر چه سریعتر در دستور کار قرار گرفته چرا که فساد اداری می تواند در بخش های مختلف تبعات ناگواری داشته باشد

در ادامه نشست که با حضور مدیر کل منابع طبیعی و معاونین بنیاد مسکن اصفهان برگزار شد، فریبرز شجاعی نماینده شورای اسلامی شهرستان چادگان توضیح داد: درمنطقه چادگان از مهمترین معضلاتی که با آن درگیر هستیم مسئله تصرف اراضی است و از طرفی آتش سوزی های مختلف منجر به نابودی منابع طبیعی این شهرستان شده است.

وی گفت: از دیگر نگرانی های مردم و نماینده های مردم در شهرستان چادگان درگیری های اداری است که همواره متوجه دامداران و پرورش دهندگان دام است؛ این درگیری ها منجر به تحمل فشار های مختلفی از سوی این قشر می شود.

نماینده شهرستان چادگان توضیح داد: به رغم اینکه شهرستان چادگان محروم و از طرفی دارای ظرفیت های گردشگری است می بایست از منابع مختلف استانی به منظور حل معضلات خود استفاده ببرد همچنین در حوزه مسکن تقاضا داریم مسئولین محترم بنیاد مسکن تکلیف مسکن مهر را هرچه زودتر تعیین کنند چراکه تا به حال بلاتکلیفی در این بخش منجر به مشکلاتی مختلفی برای ساکنان این شهرستان شده است.

علی اکبر زندی نماینده شهرستان گلپایگان در جریان قرائت توضیحات نمایندگان شهرستان ها با اشاره به نارضایتی کشاورزان از ملی شدن زمین های مناطق روستایی گفت: این نارضایتی روز به روز در حال افزایش است چراکه این امر منجر به از دست رفتن املاک برخی از کشاورزان به خصوص روستائیان شده است؛ منشا این نارضایتی ها مشکلاتی است که گریبان گیر کشاروزان شده است.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه  برخی از کشاورزان مشغول در املاکی که به اشتباه ملی شده است بازداشت شده و با تشکیل پرونده قضایی روبرو هستند همچنین در حوزه مسکن در بسیاری از روستاهای شهرستان گلپایگان با طرح های نیمه کاره مختلفی روبرو هستیم که حتی تا هشت سال برخی از عملیات ها عمرانی با تاخیر روبرو شده اند و این مستلزم این است که در اجرای این طرح ها تجدید نظر شود.

زندی اظهار کرد: مسکن روستایی در برخی از نقاط این شهرستان فاقد آب شرب بوده و از طرفی در برخی از نقاط بافت روستاها دست خوش تغییرات حریم راه ها شده و از وضعیت قبلی فاصله گرفته اند.

محمد ارباب نماینده شورای اسلامی شهرستان کاشان در ادامه تشریح کرد: مسئله اعمال قانون از سوی مامورین اداره منابع طبیعی مورد سوال است چراکه در بسیاری از مزارع متعلق به کشاورزان وضعیت سابقه و اعمال سابقه به منظور تثبیت مالکیت مورد توجه قرار نگرفته است.

وی گفت: در بسیاری مزارع به واسطه کمبود آب کشت متوقف شده است بنابراین اداره منابع طبیعی اقدام به صدور سند مالکیت به نام دولت نموده و بعد از آن عملا این مزارع که منبع درآمد بساری از خانواده بوده از تملک کشاورزان خارج شده است.

ایرج منصور زاده نماینده شورای اسلامی شهرستان سمیرم در سخنانی کوتاه و با اشاره به مشکلان شهرستان مذکور توضیح داد: مشکلات مختلفی در مرز مشترک این شهرستان با استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد چراکه دامنه های مختلف کوه های موجود در منطقه به واسطه اهمیت موضوع مرتع داری مورد اختلاف مدیریت سیاسی دو استان قرار دارد.

مجتبی نیرومند نماینده شورای اسلامی شهرستان شاهین شهر توضیح داد: در روستاهای بخش مرکزی میمه مشکلات مختلفی در حوزه خرید و فروش زمین وجود دارد که از نمونه های آن تناقض قیمت زمین های بنیاد مسکن در مناطق مختلف است از طرفی طرح هادی نیز با گذشت ده سال نیاز به بازنگری دارد که بی شک باید هر چه زودتر بازنگری گردد.

وی اذعان کرد: در منطقه وزوان مسکن مهر با مشکل راه سازی روبرو هست چراکه مسیرها دسترسی به این مجموعه های مسکونی با مشکلات جدی روبروست بنابر این تقاضا داریم مسئولین بنیاد مسکن هر چه زود تر در راستای حل این مشکل گام بردارند.

علی صالحی نماینده شورای اسلامی شهرستان بوئین میاندشت در سخنانی تامل برانگیز تشریح کرد: اراضی مختلفی شهرستان بویین میادنشت با حکومت پلیسی منابع طبیعی در این شهرستان از کشاورزان دریغ شده است که نتیجه ای جز افزایش بیکاری و رشد منفی جمعیت گشته.

وی گفت: ملی کردن اراضی در این شهرستان تا پشت درب روستا ها رسیده و این امر منتج به از دست رفتن منابع درآمدی روستائیان شده است؛ در دیدار های متعددی که با وزیر کشاورزی داشته ایم دستورات لازم جهت رفع این مشکل از حوزه وزارت صادر شد اما تا به حال ادارت مربوطه نسبت به تمکین به دستور وزیر اقدام جدی این انجام نداده اند و همچنان حقوق کشاورزان پایمال می شود.

محمد پاکروان نماینده شورای اسلامی شهرستان نائین در ادامه نشست بیان کرد: آب شرب منطقه نایین و انارک با مشکل جدی روبروست چراکه با احداث دو سد در این منطقه به بهانه تامین آب های زیر زمینی تنها به بارگذاری غیر مجاز دامن زده شد.

حسین باقری نماینده شورای اسلامی شهرستان اردستان در سخنانی کوتاه توضیح داد: خاکبرداری های غیر مجاز در شهرستان اردستان با توجه به ظرفیت این منبع طبیعی به منظور کشت پسته از مهمترین معضلات این شهرستان است بنابراین برخورد سلیقه ای در اعطای وام مسکن در اردستان منجر به تضییع حقوق مردم و متقاضی وام شده است.

محمد تقی اورائی نماینده شورای اسلامی شهرستان خوانسار توضیح داد: کمبود اراضی در اجرای طرح هادی از مهمترین مشکلاتی است که گریبان گیر شهرستان خوانسار شده از طرفی در مسئله راه ها و مسیر ها مشکلات مختلفی وجود دارد که از نمونه های بارز آن عدم کار کارشناسی از سوی مهندسین نقشه بردار می باشد.

حسین میرزائیان نماینده شورای اسلامی نطنز در بخش پایانی سوالات نماینده شهرستان ها تشریح کرد: بنیاد مسکن درگیر بروکراسی اداری سنگین شده است و بسیاری از اربابان رجوع با کاغذ بازی و کش و قوس های اداری مواجه اند از دیگر سو در بخش هایی از استان ادارات نمایندگی بنیاد مسکن دایر نشده است که باید هر چه زودتر افتتاح آن محقق شود.

وی ادامه داد: از دیگر مشکلاتی که در روستا ها مشاهده می شود افزایش قیمت زمین های روستائیست که این امر تاسف بار ناشی از اجرای طرح بازنگری نشده هادی می باشد.

علی کریمی معاون  بنیاد مسکن اصفهان در پاسخ به سوالات نمایندگان شورای های اسلامی شهرستان ها توضیح داد: با تامین اعتبارات مربوط به طرح هادی در آینده نه چندان دور شاهد تهیه سند راهبردی روستا ها خواهیم بود که با توجه به این سند هرگونه فعالیت های عمرانی در روستا ها هدایت می شود.

وی ادامه داد: اعتبارات لازم در این حوزه تا به حال تامین نشده است بنابراین لازم است شورای های اسلامی بخش و روستا ها با تامین اعتبارات از ردیف های دیگر در راستا کمک به بنیاد مسکن گام بردارند.

کریمی اظهار کرد: به غیر از طرح هادی طرح های دیگر نیز در سطح استان در دست انجام است که از نمونه های آن طرح های با تمرکز  بر توسعه گردشگری در ابیانه می باشد همچین ده روستای دیگر نیز یا تصویب در شورا های ذی صلاح به این لیست اضافه خواهد شد؛ با تعیین شاخص های لازم به منظور ایجاد بستر های لازم گردشگری می توانیم از هر شهرستان حداقل دو روستا را به دایره روستا های گردشگر پذیر اضافه کنیم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود تشریح کرد: جذب قیر رایگان از دیگر برنامه هایی است که بنیاد مسکن به منظور توسعه روستا ها و افزایش راه های آسفالته دنبال کند که تا به حال بیش از 10 میلیارد تن برای استان اصفهان جذب شده است.

معاون بنیاد مسکن اصفهان ادامه داد:  تا به حال بیش از 80 هزار سند مالیکت در سطح استان اصفهان صادر شده است و پس از این نیز در راستای حل مشکلات جزئی در برخی از شهرستان ها تلاش خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/

جلسه شورای اسلامی استان

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۲۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مهرداد لاهوتی منتخب مردم شهرستان لنگرود در سیزدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز با حضور در صدا وسیمای مرکز گیلان با مدیر کل این مرکز دیدار و گفتگوکرد.

مهرداد لاهوتی در این دیدار ضمن قدردانی از ابتکارعمل رسانه ملی در ایجاد کانال‌های تلویزیونی و افزایش مشارکت آگاهانه مردم در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ ، از صدا و سیما خواست مثل همیشه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را در حل مشکلات استان به ویژه در بخش‌های کشاورزی از جمله محصولات استراتژیک استان همچون برنج، چای و ابریشم یاری کند.

منتخب مردم لنگرود در سیزدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره دغدغه‌های مردم استان و شهرستان لنگرود در سه بخش کشاورزی، برنج، چای و ابریشم افزود: تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی برنج، باغ‌های چای و توت به علت حمایت نکردن کشاورزان، واردات بیش از حد این محصولات، نبود سد‌های کافی و مدیریت ضعیف منابع آبی در فصل بارش ها، بخشی از مشکلات استان و شهرستان است.

وی همچنین به کم توجهی به صنایع در گیلان از جمله صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: تکمیل بندر گردشگری شمال کشور در چاف و چمخاله و بهره برداری از تله کابین لنگرود می‌تواند در اقتصاد استان اثر گذار باشد.

مهرداد لاهوتی مهاجرت به گیلان را از دیگر موارد مهم و قابل توجه دانست وافزود: با توجه به مهاجرت پذیر بودن گیلان باید در فراهم کردن زیر ساخت‌های استان تجدید نظر کرد تا در آینده مردم دچار مشکل نشوند.

مهرداد لاهوتی همچنین حل تداخل زمین‌های مردم با دولت ، در چاف و چمخاله و بخش اطاق ور لنگرود را از دیگر دغدغه‌های این شهرستان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات و راهکار‌های حل آن را در مجلس مطرح و پیگیری خواهیم کرد گفت: از صدا و سیمای گیلان هم به عنوان حلقه واسط بین حاکمیت و مردم می‌خواهیم مثل همیشه با تولید برنامه‌های مختلف ما را در رسیدن به اهداف یاری کنند تا مشکلات مردم این استان کشاورزی را حل کنیم.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه صداوسیما، صدای مردم به مسئولان است، گفت: هم اکنون برنامه‌های خبری و تولیدی بسیاری با رویکرد حل مشکلات مردم و پیگیری مطالبات آن‌ها در این مرکز در حال تولید و پخش است و برنامه‌ی جدید تلویزیونی «پاسخ» با رویکرد پیگیری مطالبات مردم از مسئولان که هر چهارشنبه ساعت ۳۰: ۲۱ از شبکه باران پخش می‌شود از جمله این برنامه هاست.

تقی ربانی انعکاس توانمندی‌ها و مشکلات همه‌ی شهرستان‌ها از جمله لنگرود با رویکرد «عدالت گستری»، «هویت محوری» و «شتاب دهی در پیشرفت» را از برنامه‌های الویت دار این مرکز و سازمان عنوان کرد و افزود: برای ادامه این روند و پخش این برنامه‌ها از قاب شبکه استانی و شبکه‌های ملی ، استقبال و اعلام آمادگی می‌کنیم.

مهدی محمودی معاون خبر صدا وسیمای مرکز گیلان هم در این نشست، توجه به حل مشکلات بخش کشاورزی و پیگیری دقیق و کارشناسانه آن را از مطالبات به حق مردم دانست و گفت: با تولید و پخش خبر و گزارش در بخش‌های مختلف استان و کشور در تلاش هستیم تا مسائل استان را با کمک مسئولان با محوریت خودکفایی در تولید حل کنیم و شاهد صادرات انواع محصولات تولیدی استان در بازار‌های دیگر کشور‌ها باشیم.

دیگر خبرها

  • ۵۰ مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • اتخاذ بیش از ۵۰ مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی است
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند