Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@23:29:44 GMT

سرانه مصرف آب گرگانی‌ها ۲ برابر میانگین جهانی است

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۸۲۶۵۷

سرانه مصرف آب گرگانی‌ها ۲ برابر میانگین جهانی است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی رحمتی عصر سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت پنجم تیرماه که به عنوان روز «آب، رسانه و افکار عمومی» برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با فصل تابستان شاهد پیک مصرف آب کشاورزی و آب شرب هستیم که این موضوع منجر به افت شدید آب چاه ها می شود.

وی به وضعیت منابع تامین استان اشاره کرد و افزود: هم اکنون ۹۵ درصد آب استان گلستان از منابع زیرزمینی و پنج درصد آب مصرفی از طریق منابع سطحی، رودخانه ها و چشمه ها تامین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گلستان با بیان اینکه ۸۰ درصد منابع آبی در بخش کشاورزی استفاده می شود، تصریح کرد: ۱۰ درصد این منابع در بخش صنعت و ۱۰ درصد در بخش شرب مورد استفاده قرار می گیرد اما به دلیل مسائل اجتماعی اثرگذاری کمبود منابع آب در بخش شرب بسیار بیشتر از دیگر موارد است.

وی با اشاره به این که شاهد مصرف بی رویه آب در برخی نقاط هستیم، ادامه داد: به طور متوسط سرانه مصرف آب در دنیا ۱۲۰ تا ۱۳۰ لیتر در روز است که این آمار در شهر گرگان به ۲۲۰ تا ۲۳۰ لیتر در روز می رسد.

بهره برداری از نخستین آب شیرین کن شمال کشور

رحمتی با تاکید بر این که فرهنگ صرفه جویی در جامعه باید نهادینه شود، گفت: صرفه جویی در مصرف آب به معنای بهینه و به جا مصرف کردن این ماده حیاتی اسست و برای نهادینه کردن آن نیازمند یاری رسانه ها هستیم.

وی با اشاره به این که با استفاده از ظرفیت رسانه ها می توان دیدگاه مردم را نسبت به هدررفت آب تغییر داد، اضافه کرد: آب یک کالای استراتژیک و حیاتی است که با توجه به شرایط کنونی، حفظ این منبع حیاتی جز با مدیریت مصرف امکان پذیر نیست.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گلستان در پایان از بهره برداری از تنها آب شیرین کن شمال کشور در گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: آب شیرین کن بندرترکمن و گمیشان تنها آب شیرین کن شمال کشور است که با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا خریداری شده و هم اکنون در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

کد خبر 4331669

منبع: مهر

کلیدواژه: آب شیرین کن گرگان گرگان بوشهر شهرکرد خبرگزاری مهر کرمانشاه شیراز مشهد خرم آباد یاسوج بیرجند مواد مخدر تبریز هفته قوه قضاییه کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۲۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرش شیران‌ گرگانی مدعی قهرمانی آسیا را در تهران به زانو در آورد

 به گزارش جام جم آنلاین از گرگان تیم بسکتبال شهرداری گرگان با ارائه یک بازی غیرتمندانه و تماشایی، الریاضی لبنان مدعی نخست قهرمانی آسیا را به زانو در آورد و  کار به بازی سوم کشیده شد .

در این دیدار که از ساعت ۲۱:۱۵ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در چهارچوب دور برگشت فینال غرب آسیا در تهران برگزار شد گرگانی ها با نتیجه ۹۵ بر ۸۵ رقیب قدرتمند خود را به زانو در آوردند.

با توجه به شکست گرگان در بازی رفت در بیروت و پیروزی در بازی اخیر، قهرمان غرب آسیا در بازی سوم‌ که چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت در بیروت برگزار میشود مشخص میگردد.

گرگانی ها که در این بازی تنها با یک بازیکن خارجی ویل چری به مصاف حریف تا دندان مسلح خود رفته بودند در بازی سوم، دیاموند لوئیز استون بازیکن جدید آمریکایی خود که امشب وارد ایران میشود را به همراه خواهند داشت.

دو تیم شهرداری گرگان و الریاضی لبنان صعودشان به مرحله نهایی قهرمانی باشگاه های آسیا قطعی شده است.

نکته مهم و قابل توجه این بازی حضور بیش از ۷۰۰ هوادار گرگانی بود که با طی صدها کیلومتر برای حمایت از تیم خود را به تهران رسانده بودند و در کنار گرگانی های مقیم پایتخت و سایر هموطنان نقش مهمی در پیروزی شهرداری گرگان نماینده ایران ایفا کردند.

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است
  • غرش شیران‌ گرگانی مدعی قهرمانی آسیا را در تهران به زانو در آورد
  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • ورودی آب به سد زاوین کلات بیش از سه برابر شد
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • آخرین وضعیت بارش‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور + آمار استان‌ها کم‌ بارش و پر بارش
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • بارش ها در ایران ۱۲ درصد کاهش داشته است