Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، محمدابراهیم فروزانی، معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس امروز، 5 تیرماه در نشست شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه كرامت كشور كه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: همه دستگاه‌ها مشارکت خوبی در اجرای برنامه‌های دهه کرامت داشته باشند و نگاه مردمی و افزایش مشارکت‌های آن‌ها باید در اجرای برنامه‌های دهه کرامت مدنظر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: رویکردی که در ستاد هماهنگی دهه كرامت فارس بین دستگاه‌ها وجود داشت این است که ما مشارکت مردمی در برنامه‌های دهه کرمت افزایش دهیم آن هم در جهت نشاط و شادی مطابق با سنت و هویت خودمان و در این راستا باید زمینه الگو و مدلی که می‌تواند مناسب این کار باشد را فراهم کنیم.
فروزانی ادامه داد: به ویژه در شرایط اقتصادی که اکنون در جامعه ماست باید زمینه‌ای فراهم کنیم که محبت بین آحاد مردم بیش از پیش به وجود آید و با در نظرگیری الگویی که از محبت اهل بیت(ع) است بتوانیم این محبت را در بین جامعه نشر دهیم تا در بین جامعه همدلی و هماهنگی در بین مردم کمک کنیم بیشتر شو و نشاط را در جامعه توسعه دهیم.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: كشور ما کشوری است که از حوادث بزرگ تاریخی به وجود آمده است؛ کشوری انقلابی که مورد هجمه مختلف دشمنان بوده است لذا شاید فرصت برای اینکه بتوانیم نشاط و شادی را تمرین کنیم و به الگوی مناسبی از نشاط و شادی برسیم، به اندازه کافی فراهم نبوده است بنابراین امیدواریم این دهه به برکت اهل بیت(ع) در کشور زمینه‌ای باشد برای تمرین کردن نشاط و شادی و توسعه محبت در بین مرد.
وی با بیان اینكه نگاه و سیاست ما در شورا و ستاد دهه كرامت این بود که با این رویکرد فرم کارها و محتوای برنامه‌ها را بتوانیم ساماندهی کنیم، گفت: یكی از اهداف برگزاری دهه کرامت و تشکیل شورای هماهنگی که بخشی از آن از برنامه‌هایی تشكیل شده که کمتر به آن پرداخته شده است، ارائه نهادهایی از الگوی صحیح و اصیل شهرسازی معماری اسلامی است.
فروزانی این نكته را یادآور شد كه شهرهای تاریخی بر مبنا و محور این امامزادگان و این حرم‌های شکل گرفته است اما زمان گذشته و تاریخ و تحول داشته است و نه جمعیت ما جمعیت 100 سال پیش است و نه کیفیت و سبک زندگی که امروز در کشور داریم مربوط به 100 سال پیش است.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس افزود: باید به مدلی از شهرسازی و معماری اسلامی برسیم که هم نیازهای امروز ما را بتواند پاسخگو باشد و هم هویت و اصالتی که در گذشته داشتیم را با خودش بازتولید کرده باشد و این مسئله در حفاظت بسیاری از بافت‌ها و بناهای تاریخی می‌تواند نقش خودش را درست بازی کند.
وی با یادآوری اینكه جمعیت‌های بسیاری در مراسم‌های مختلف به آستان شاهچراغ(ع) می‌آیند، گفت: بحث دسترسی و توسعه مجموعه آستان حضرت احمدبن موسی(ع) از اهمیت‌هایی است که وجود دارد و باید به ترتیبی حرکت کنیم که در واقع این توسعه را با میراث تاریخی و فرهنگی شهری با هم تلفیق کرده و بیامیزیم و چنین مسئله‌ای امکان‌پذیر است چنانچه گذشته تاریخی هم نشان می‌دهد که این امکان‌پذیر است و اگر به چنین مدلی برسیم زمینه برای توسعه گردشگری زیارتی فراهم می‌شود.
فروزانی در ادامه خواستار برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای ارتباط میان شهرهای مختلف تاریخی ـ مذهبی در سطح كشور شد و گفت: نهادهای مختلفی در این زمینه فعال هستند که نیاز است برای هماهنگی در این زمینه فعال شوند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي دهه كرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۲۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵ مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد

مظفر آئینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) ۷۵ مراسم در سطح شهرهای استان کردستان برگزار شد.

وی افزود: مراسم عزاداری در شهر و روستاهای کردستان با حضور مردم و مسؤولان همراه بود.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی کردستان اضافه کرد: آئین دسته‌روی عزاداری نیز در شهرهای قروه، بیجار، سریش‌آباد، حسن‌آباد یاسوکند و توپ‌آغاج برگزار شد.

آئینی عنوان کرد: ۱۴ هیأت مذهبی در شهرستان قروه آئین دسته روی عزاداری امروز را برگزار کردند.

وی اضافه کرد: همچنین در سطح استان ۳۰ ایستگاه صلواتی به منظور پذیرایی از عزاداران در سطح شهرهای استان برپا شد.

کد خبر 6096489

دیگر خبرها

  • ۱۰۰۰ برنامه مناسبتی در دهه کرامت در اصفهان اجرا می‌شود
  • آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • ایجاد ۲۱ چایخانه رضوی در زنجان
  • تقویت مکتب اهل‌بیت(ع) با اجرای مناسب برنامه‌های مذهبی
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • معادله تورمی بازدهی سهام
  • ۷۵ مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است