Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای شورشی با پشتیبانی سنگین نیروی هوایی، دریایی و زمینی ائتلاف موفق شدند خود را به منطقه «المنظر» در حومه جنوبی فرودگاه الحدیده برسانند.

به گزارش مشرق، حدود یک ماه از عملیات ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی در سواحل غربی یمن می گذرد اما با مقاومت و ایستادگی نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله تلاش ها برای تصرف شهر بندری الحدیده ناکام مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای شورشی تحت فرمان ائتلاف درصدد هستند با ادامه پیشروی ها در نوار ساحلی خود را به شهر بندری الحدیده برسانند و ارتباط نیروهای ارتش و انصارالله را با دنیای خارج قطع کنند اما تاکنون به نتیجه ای نرسیده اند و در حومه جنوبی فرودگاه الحدیده زمین گیر شده اند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به آخرین تحولات میدانی در نوار ساحلی استان الحدیده اشاره کرد و گفت: نیروهای شورشی با پشتیبانی سنگین نیروی هوایی، دریایی و زمینی ائتلاف موفق شدند خود را به منطقه «المنظر» در حومه جنوبی فرودگاه برسانند.

این منبع میدانی با بیان این که منطقه «المنظر» با فرودگاه الحدیده یک کیلومتر فاصله دارد، افزود: نیروهای شورشی حملاتی را از این منطقه برای پیشروی به سمت فرودگاه انجام دادند که با واکنش قاطع نیروهای یمنی مواجه شدند و ار رسیدن به باندها و برج های مراقب بازماندند.

وی تصریح کرد: یگان های توپخانه و موشکی ارتش و انصارالله به شدت مواضع نیروهای شورشی را در منطقه «المنظر و جنوب غرب فرودگاه الحدیده» هدف قرار می دهند تا آنان را مجبور به تخلیه مناطق اشغالی کنند.

به گزارش مشرق، از محور جنوب شرق فرودگاه الحدیده خبر می رسد، نیروهای شورشی با دور زدن منطقه «الدریهمی» موفق شدند خود را به باند فرودگاه الحدیده نزدیک کنند اما با حملات سنگین موشکی نیروهای یمنی در این محور زمین گیر شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، حملات غافلگیرانه موشکی و توپخانه ای نیروهای ارتش یمن و انصارالله ضربات سنگینی را به نیروهای شورشی در این محور وارد کرده و هزینه های سنگینی را به آنان متحمل کرده است.

نیروهای یمنی در این محور (جنوب شرق فرودگاه الحدیده) در یک کمین دقیق موفق شدند، کاروان بزرگی از نیروهای شورشی را در محور شمالی منطقه «الدریهمی» شکار کنند و هدف قرار دهند.

به گفته منابع میدانی در جریان این کمیق دقیق، دهها تن از نیروهای شورشی کشته و زخمی شدند؛ ۱۰ خودروی نظامی به همراه تجهیزات سنگین نظامی شورشی ها در این کمین منهدم شدند.

به گزارش مشرق، رسانه های حامی نیروهای شورشی تحت فرمان ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی از عقب نشینی نیروهای ارتش و انصارالله از میدان «المطاحن» و بخش های از جاده «الحدیده - صنعا» در حومه شرقی فرودگاه الحدیده خبر دادند.

اما یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: خبر تسلط نیروهای شورشی بر میدان «المطاحن» و جاده  «الحدیده - صنعا» کذب است و رسانه های ائتلاف درصدد هستند با جنگ روانی روحیه نیروهای یمنی را تضعیف کنند.

به گزارش مشرق، شمار تلفات نیروهای شورشی در جریان درگیری های یک ماه گذشته به حدود ۹۳۵ تن رسیده است؛ در میان کشته شدگان، نیروهای شورشی موسوم به مقاومت جنوب (تحت فرمان منصورهادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن)، نیروهای شورشی تحت فرمان «طارق عفاش» و نیروهای مزدور چند ملیتی دیده می شوند.

در یک هفته گذشته، ۹۳ تانک، خودروی نظامی، زرهی و نفربر نیروهای شورشی تحت فرمان ائتلاف غربی - عربی -صهیونیستی در جریان عملیات ها و حملات دقیق نیروهای یمنی در نوار ساحلی استان الحدیده منهدم شده است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی روسیه برجام حمایت از کالای ایرانی کره شمالی ارتش یمن انصارالله یمن تحولات منطقه تحولات یمن جنگ یمن یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۳۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و ترکیه بر ضرورت آتش‌بس در غزه تاکید کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، در تماس تلفنی هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، آخرین تحولات منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این تماس همچنین تحولات غزه و ضرورت آتش بس فوری مورد تأکید وزرای خارجه دو کشور قرار گرفت.

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به اظهارات تحریک کننده مقامات رژیم اسرائیل در منطقه، بر اهمیت تلاش جمعی برای پایان دادن به جنگ در غزه و بحران در منطقه تأکید نمود.

کد خبر 6082712 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه اردن با امیرعبداللهیان درباره تحولات منطقه
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه در مورد آخرین تحولات منطقه
  • وزرای خارجه ایران و ترکیه برضرورت آتش‌بس در غزه تاکید کردند
  • وزرای خارجه ایران و ترکیه بر ضرورت آتش‌بس در غزه تاکید کردند
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره تحولات اخیر منطقه
  • سرمایه گذاری هلدینگ گردشگری در سواحل رود ارس درماکو
  • کشف جانوری با «170 چشم» در سواحل چین (+عکس)
  • کشف و ضبط ۱۰۰ قبضه اسلحه شورشی و شکاری در لرستان
  • ۲ کشته و پنج مصدوم بر اثر تصادف در خراسان جنوبی
  • دو کشته و ۵ زخمی در محور قاین