Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه چمران اهواز در نشست با استاندار خوزستان گفت: امروز متاسفانه آفت جریانات اجرایی کشور سیاسی‌کاری شده است. از شما تقاضا داریم این تخم لق را به فضای عمومی دانشگاه‌ها نرسانید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تشکل‌های دانشجویی در نشستی مشترک مسائل و مشکلات استان خوزستان را با استاندار خوزستان مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بسیج دانشجویی یکی از تشکل‌هایی بود که در این جلسه حضور داشت و به بیان مشکلات و مسائل استان پرداخت.

مهدی طرفی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه چمران اهواز در این نشست گفت: همه می‌دانند که بعد از گذشت حدود یک سال از عمر دولت دوازدهم همچنان مشکلات عدیده و ابتدایی در استان خوزستان وجود دارد، مشکلاتی که شاید اگر در استانی دیگر مثل استان اصفهان بود، استاندار آنجا چندین بار استعفا می‌کرد، اما در استان ما اصلا هیچ خبری از اصلاح وجود ندارد.   طرفی خطاب به استاندار خوزستان گفت: لطفا در همین جلسه این مورد را مشخص کنید که شما نماینده و مدافع مردم استان هستید یا نماینده و مدافع دولت؟ وقتی کارگر‌های گروه ملی به دلیل عدم دریافت حقوق خود چندین هفته اعتراض می‌کردند، شما کجا بودید؟! وقتی آن‌ها به ستوه آمده بودند و کوچه‌ها و خیابان‌های فرسوده اهواز را متر می‌کردند که برای دریافت حق قانونی خود جانشان را به خطر انداختند شما چه می‌کردید؟

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه چمران اهواز در ادامه اضافه کرد: حل شدن برخی مشکلات قبل از شروع سال جدید نشان داد که مشکل قابل حل است و اتفاقا استانداری هم می‌تواند مشکل را حل کند؛ اما امروز که مجدد فریاد اعتراض آن‌ها شنیده می‌شود، استانداری چه کار کرده؟ این را مشخص کنید که شما نماینده و مدافع کارگر‌های خسته استان خوزستان هستید یا نماینده و مدافع دولت؟   وی در ادامه افزود: البته متاسفانه یک رسم نامناسبی باب شده که تا وقتی که اعتراضات علنی نشود و تا وقتی اعتراضات به صورت عمومی مطرح نشود و تا وقتی که یک تحصن یک ماهه، چهل روزه جلوی در استانداری به وجود نیاد و یا اعتراض جلوی هیات دولت انجام نشود، متاسفانه اقدامی انجام نمی‌شود. کاش کارگر‌های تعدیل شده و مزد دریافت نکرده استان هم حق امضای پرسش از رئیس جمهور را داشتند، آن وقت بود که صبح به ظهر نرسیده حقوقشان چند برابر می‌شد.

طرفی در ادامه اضافه کرد: جناب آقای استاندار مشکل اساسی مردم استان خوزستان که باعث به حاشیه رفتن سایر مشکلات از جمله حاشیه نشینی شهری، آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد، ممنوعیت کشت برای کشاورزان استان و ... شده است، موضوع انتقال آب از استان خوزستان به سایر استان‌ها برای مصارف غیرشرب است. شاید یکی از ناراحت کننده‌ترین لحظات از جناب عالی تصویر شما در کنار آقای کلانتری رئیس سازمان محیط زیست است در آن هنگام که ایشان از آب مازاد در استان سخن می گفت و شما سکوت کردید و هیچ چیز نگفتید و با سکوتتان اعلام رضایت کردید، آن لحظه هم تیری به قلب تک تک مردم رنج کشیده استان خوزستان خورد.   مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه چمران اهواز در ادامه تصریح کرد: هنگامی که مردم طومار چندهزار نفری نه به انتقال آب کارون را که توسط مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز جمع آوری شد را امضا کردند، شما مشغول چراغ سبز نشان دادن برای راه اندازی سد خرسان بودید. خدا می داند؛ شاید این مورد هم در ازای امضا یا عدم امضای طرحی توسط دولت پیشنهاد شده است. لطفا مشخص کنید که خود را نماینده و مدافع مردم خوزستان میدانید یا نماینده و مدافع دولت؟

وی در ادامه با اشاره به مشکل ریزگرد در استان اضافه کرد: مشکل اساسی ریزگرد‌ها که باعث بروز مشکل در امر آموزش کسب و کار و مخصوصا سلامتی می‌شود با کاشتن چند نهال در مناطقی خاص به نتیجه نمی‌رسد. مشکل از نبود پوشش گیاهی نیست مشکل اساسی همین انتقال آب است که امروز گریبان‌گیر مردم شده است. در این مورد یا کار کارشناسی انجام نشده یا قصد دارید مردم را فریب بدهید. پیشنهاد می‌شود ظرفیت علمی دانشگاه‌ها را در این زمینه ببینید و به این شکل نباشد که دانشگا‌ها و اساتید صرفا در ایام انتخابات و آن هم برای انتخاب مسئول ستاد‌های انتخاباتی مورد توجه قرار بگیرند.

طرفی در ادامه افزود: لطفا شفاف سازی کنید سال گذشته ۱۰۰ میلیون دلار از صندوق ذخیره ملی و امسال ۱۵۰ میلیون دلار با اذن رهبری برای مقابله با ریزگرد‌ها برداشت شده است صرف چه شده است؟ این حق مردم استان خوزستان است که بدانند این مبلغ هنگفت صرف چه اموری می‌شود؟ در خوش‌بینانه‌ترین حالت صرف کاشت نهال و مالچ پاشی شده که این هم دردی از درد‌های ریزگردی مردم دوا نمی‌کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه چمران با اشاره به وضعیت آب در استان اضافه کرد: وضعیت اسف بار سهمیه بندی آب در آبادان هم که قطعا در جریانش هستید و نوع آب شربی که آنجا دارند مصرف می‌کنند البته اگر آب وجود داشته باشد. جالب است ما در پر آبترین استان کشور زندگی می‌کنیم. امروز متاسفانه آفت جریانات اجرایی کشور سیاسی کاری شده است. از شما تقاضا داریم این تخم لق را به فضای عمومی دانشگاه‌ها نرسانید. انتظار داریم به دور از فضای سیاست زده که در کشور حاکم است به خدمت رسانی به مناطق محروم بپردازید؛ چرا که صاحبان اصلی این انقلاب مستضعفین هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: جناب آقای استاندار بفرمایید دانشجویان در کجای هندسه تصمیم گیری استان قرار دارند؟ در چه حد از دانشگاه‌ها در حل مسائل و معضلات استان استفاده می شود؟ با توجه به اینکه شخص حضرتعالی، عالی‌ترین جایگاه اجرایی استان هستید چه مقدار سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را که راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور هست را پیاده کرده اید؟

طرفی ادامه داد: آقای استاندار شما به این نکته توجه بفرمایید که آیا استانداری توانسته سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در استان خوزستان پیاده کند؟ تا چه حد موفق بوده؟ تا چه حد از شرکت‌های دانش بنیان و بنگاه‌های اقتصادی توانسته حمایت کند؟

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه چمران در ادامه از استاندار خوزستان خواست تا از ظرفیت جوانان بومی در استان استفاده کند و در این خصوص ادامه داد: من نمی دانم میزان استخدامی در این اوضاع نابسامان کشور چقدر است؛ اما مطمئنم این میزانی هم که وجود دارد، ظرفیت بومی استان را پوشش نمی‌دهد با وجود گستردگی صنایعی که در استان ما وجود دارد. نکته بعدی هم در رابطه با استفاده از جوانان در بدنه استانداری است. چه مقدار از مسئولیت‌های کلیدی استان به جوانان سپرده شده است؟ این را به ما بگویید آمار داشته باشیم به عنوان جوانانی که در این استان دارند کارمی کنند و فعالیت می‌کنند ما در جریانش قرار بگیریم.

وی در ادامه افزود: حال با توجه به موارد مطرح شده مجموعه بسیج دانشجویی آمادگی این را دارد در حل مشکلات انجام شده همکاری‌های لازم را انجام بدهد. همکاری‌هایی که ما از دستمان برمی آید واقعا دریغ نمی‌کنیم؛ زیرا کمک به اجرای این مواردی را که خدمتتان عرض کردم، کمک به انقلاب می‌دانیم نه کمک به جریانی خاص.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۳۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد

سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی «تیتر» صبح امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت) با حضور مسئولان دانشگاه فردوسی مشهد و رشید جعفرپور قائم مقام معاونت فرهنگی وزارت علوم از مسئولان و معاونت های فرهنگی و دانشجویان در دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح شد.

برگزاری نمایشگاه نشریات دانشجویی، نشست کارشناسان نشریات دانشگاه ها و برگزاری کارگاه های آموزشی برای دانشجویان و کارشناسان از جمله برنامه های محوری این جشنواره بوده و در پایان از آثار برتر شرکت کننده در جشنواره تقدیر می‌شود.

نشریات روایتگر جنبش‌ دانشگاه‌های غربی در حمایت از غزه باشند

قائم مقام معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در این مراسم به نکاتی در مورد نشریات دانشجویی اشاره کرد و گفت: نشریات دانشجویی انعکاس دهنده دستاوردهای دانشگاه ها و پیشرفت های آموزش عالی کشور هستند که برای عامه مردم جذاب است.

رشید جعفرپور افزود: نشریات دانشجویی می توانند و باید تقویت کننده فضای گفت و گو و تبادل نظر در دانشگاه باشند، زیرا ما باید در دانشگاه منطق گفت و گو را داشته باشیم. نشریات دانشجویی می توانند هم فضای گفت و گو و عقلانیت را تقویت و هم فضای قطبی را در دانشگاه تعدیل کنند.

وی تاکید کرد: نشریات دانشجویی می توانند بازگو کننده مشکلات دانشجویی باشند. همچنین سواد رسانه ای را در دانشجویان بهبود بخشند به خصوص که اکنون در فضای رسانه ای ضعف داریم.

قائم مقام معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در ادامه به انتظارات از نشریات دانشجویی پرداخت و گفت: باید در نقد منصفانه رفتار کنیم، نقد باید مبتنی بر اخلاقیات باشد و به این شکل هم به ارتقای وضعیت کشور و هم رفع مشکلات بخش خاص کمک کنند.

جعفرپور تاکید کرد: علاوه بر طرح مسائل کشور باید راه حل های احتمالی مساله و مسائل را هم بیان کرد و این وظیفه نشریات دانشجویی است. همچنین باید روحیه امید را زنده نگه داشت و اگر خروجی هر کاری باعث افزایش امید نباشد، فایده ندارد. این موضوع در بیانات مقام معظم رهبری هم بارها تاکید شده است.

انتشار ۳ هزار و ۷۰۰ نشریه دانشجویی در دانشگاه‌های وزارت علوم

وی در ادامه به انتظارات رهبر معظم انقلاب از دانشگاه اشاره کرد و گفت: ایشان تولید علم، تولید عالم و جهت دهی به علم و عالم را وظیفه دانشگاه دانستند، البته تولید علم روند خوبی طی کرده است ولی در بخش های دیگر باید کار کنیم، نشریات دانشجویی باید در جهت دهی به علم و عالم کمک کنند.

قائم مقام معاونت فرهنگی وزارت علوم یادآور شد: نشریات دانشجویی باید روایتگر صادق جنبش های دانشجویی دانشگاه های غربی از وضعیت غزه باشند و این حرکت را بازگو و تقویت کنند.

جعفرپور همچنین گفت: فضای بالندگی و تقویت نشریات دانشجویی را در دستور کار داریم و از این نشریات حمایت می کنیم. امروز ۳ هزار و ۷۰۰ نشریه دانشجویی در دانشگاه های متعلق به وزارت علوم و تعداد زیادی هم در وزارت بهداشت داریم‌ البته نشریات برخط در فضای مجازی هنوز به اندازه کافی قاعده مند نیستند و باید این مشکل را رفع کرد.

وی تصریح کرد: سامانه نشریات که در معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم راه اندازی شد به انتخابات مدیران مسئول بسیار کمک کرده است و باید با نظارت این روند را تقویت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • نشریات دانشجویی روایت‌گر جنبش‌های دانشجویی در حمایت از غزه باشند
  • بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • چرا تشکل های دانشجویی دانشگاه را اصل نمی دانند؟/ گزارش
  • نشریات دانشجویی روایتگر صادق جنبش‌های دانشگاه‌های غربی از وضعیت غزه باشند
  • در آمریکا چه خبر است؟
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • لغو سخنرانی سفیرآمریکا در دانشگاه ورمونت همزمان با اعتراضات دانشجویی
  • لغوسخنرانی سفیرآمریکادر دانشگاه ورمونت همزمان بااعتراضات دانشجویی