Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شهرکی عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: با تلاش های صورت گرفته طی دو ساله گذشته در شعبه ۱۱ صلح و سازش شهرستان گنبدکاووس، سه زندانی محکوم به قصاص با بخشش اولیای دم به زندگی بازگشتند.

وی افزود: این سه نفر از شهروندان شهرستان‌های آزادشهر، گالیکش و رامیان با محدوده سنی بین ۳۰ تا ۴۰ سال بودند که هر کدام از آن ها هفت الی ۹ سال دوره مجازات حکومتی خود را گذرانده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شعبه ۱۱ صلح و سازش گنبدکاووس اظهار کرد: طی دو ماه گذشته ۲۰۰ فقره پرونده جرایم غیرعمد دراین شعبه بررسی شد و با تلاش های انجام شده رضایت شاکیان پرونده ها اخذ و زندانیان آزاد شدند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ هم ۹ زندانی محکوم به قصاص توسط پیگیری های این شعبه و اخذ رضایت از اولیای دم آزاد شدند، ادامه داد: طی چند سال گذشته مجموعا زمینه آزادی ۶۵۰ نفر با کسب رضایت از شاکیان پرونده ها توسط شعبه ۱۱ صلح و سازش دادگستری گنبد فراهم شده است.

شهرکی با ابراز تاسف از اینکه فعالیت های خیرخواهانه و دوستانه در جامعه کاهش پیدا کرده است، بر لزوم احیای این فرهنگ تاکید کرد و گفت: چنانچه در یک شهر یا محله ۴۰ الی ۵۰ نفر از معتمدین و ریش سفیدان گرد هم جمع شوند و به مسائل و مشکلات افراد جامعه بپردازند از بروز بسیاری از اختلافات و تشکیل پرونده ها در محاکم قضایی پیشگیری می شود.

رئیس شعبه ۱۱ صلح و سازش گنبدکاووس گفت: ما هم به حکم قصاص و تنبه شدن فرد خاطی اعتقاد داریم اما باید ببینیم واقعا با اجرای این حکم قصاص چه مشکلی حل می شود؟ با توجه به نیازمندی خانواده ها به سرپرست خانواده و جلوگیری از آسیب های اجتماعی مختلف تلاش می کنیم تا رضایت اولیای دم را جلب کنیم.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از افرادی که مرتکب جرم می شوند از جرم خود آگاهی ندارند و نمی دانند توهین کردن، تهمت زدن و یا سرقت دست کم می تواند دو سال حبس برای آن ها داشته باشد.

لازم به ذکر است محمد شهرکی، خیر نمونه کشوری و رئیس شعبه ۱۱ صلح و سازش گنبدکاووس و همچنین عضو خیرین سلامت استان گلستان است. وی در سال ۹۵ موفق به دریافت تندیس صبرو استقامت از معاون قوه قضاییه و معاون اول رئیس جمهوری شده است و در زمان حادثه انفجار معدن زمستان یورت بیشترین خدمات را به این مجموعه داده است، ساخت بانک امانات پزشکی در گنبدکاووس، ساخت دو مرکز بهداشت در مناطق زلزله زده کرمانشاه، تهیه جهزیه برای چند صد عروس و داماد تنها بخش کوچکی از فعالیت های این خیر گنبدی است. وی که سرمایه ۱۳ میلیاردی خود را برای استفاده نیازمندان در بانک قرض الحسنه سپرده گذاری کرده است از خیرین و متمولان جامعه خواست تا با سپرده گذاری بخشی از ثروت خود در موسسات قرض الحسنه موجبات رفع مشکلات جوانان را فراهم کنند.

کد خبر 4331780

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری گلستان قصاص گنبدکاووس گرگان بوشهر شهرکرد خبرگزاری مهر کرمانشاه شیراز مشهد خرم آباد یاسوج بیرجند مواد مخدر تبریز هفته قوه قضاییه کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۴۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهایی یک محکوم به قصاص نفس در آمل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رئیس کل دادگستری مازندران گفت: با تلاش اعضای شعبه صلحی شورای حل اختلاف و مسئولین اداره زندان شهرستان آمل، با اعلام گذشت از سوی اولیای دم، یک محکوم به قصاص نفس در شهرستان آمل، فرصت زندگی دوباره‌ای یافت.

عباس پوریانی افزود: با توجه به تاکیدات و نگاه ویژه ریاست قوه قضائیه به تحقق مصالحه در پرونده‌های قضائی، با همکاری، همدلی و هم‌افزایی معاونت توسعه حل اختلاف دادگستری استان، رئیس حوزه قضایی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل و مسئولین ذیربط اداره کل زندان‌های مازندران، یک زندانی محکوم به قصاص با اعلام رضایت و گذشت اولیای دم، از دار مجازات رهایی یافته و به آغوش خانواده خود بازگشت.

رئیس کل دادگستری مازندران، حصول صلح و سازش در پرونده‌های قضایی را عملی خداپسندانه و بسیار ضروری توصیف کرد و با بیان اینکه صلح، بخشایش و گذشت، باید در کشور نهادینه شود، افزود: نتایج مثبت این اقدام مهم، بسیار ارزنده بوده و بر کسی، پوشیده نیست.

دیگر خبرها

  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران
  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور
  • ‌آزادی ۱۴۰ زندانی و صلح و سازش در ۳۶۶ پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی
  • متهم به عرضه برنج تقلبی در مشهد به بیش از ۴۹ میلیارد ریال محکوم شد
  • رهایی یک محکوم به قصاص نفس در آمل
  • یک محکوم به قصاص در شادگان از چوبه‌دار رهایی یافت
  • رهایی یک محکوم به قصاص در شادگان پس از ۱۰ سال
  • بخشش مانع اجرای حکم قصاص قاتل شادگانی
  • رهایی یک محکوم به اعدام از قصاص در شادگان
  • بخشش محکوم به قصاص پس از ۴ سال