Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@18:26:50 GMT

نحوه صحیح کاشت گل شقایق

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۸۴۴۷۳

نحوه صحیح کاشت گل شقایق

 

گل شقایق در نواحی مختلف ایران رشد می‌کند. این گل در ادبیات ایران با نام‌های لاله وحشی و شقایق وحشی معروف است؛ و از ان به گل همیشه عاشق یاد می‌کنند
 گل شقایق به علت داشتن گل‌های زیبا و خوشرنگ مورد توجه گلکاران می‌باشد، گلبرگ‌های این گل به رنگ قرمز تا بنفش و بندرت سفید یا ارغوانی هستند.

گل شقایق در نواحی مختلف ایران رشد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گل در ادبیات ایران با نام‌های لاله وحشی و شقایق وحشی معروف است؛ و از ان به گل همیشه عاشق یاد می‌کنند.

نام لاتین آن CORN POPPY و نام علمی ان PAPAVER RHOEAS و از خانواده خشخاش‌ها و بومی منطقه اروپاست.

روش کاشت

گل شقایق به دلیل اینکه دوام گلهایش کم است بیشتر در تپه‌های گلی که برای فصل بهار در نظر گرفته شده است کشت می‌شود.

در فصل بهار و پس از تمام شدن هوای سرد اقدام به کشت این گل کنید. بذر‌ها را روی خاک بپاشید و روی آن‌ها را لایه نازکی از خاک پیتماس بریزید، تا قبل از سبز شدن بذر‌ها هر روز خاک آن را با آب پاش اسپری کنید و پس از سبز شدن دو هفته یکبار گل‌ها را آبیاری کنید.

نور

این گل برای رشد به نور فراوان خورشید نیازمند است.

منبع: کشتزار

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گل شقایق گل و گیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۴۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است

هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در بیانیه‌ای مطرح کرد: دانشجویان آمریکایی با حرکت اعتراضی خود که ناشی از نگرش و تحلیل صحیح آن‌ها نسبت به مسائل است نشان دادند که بمباران رسانه‌ای با اخبار غلط و بایکوت اخبار صحیح آن‌ها را گمراه نخواهد کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در حمایت از دانشجویان آمریکایی بیانیه صادر کرد.

در ادامه می‌توانید متن این بیاینیه را بخوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

اقدام شجاعانه دانشجویان آمریکایی و تجمع اعتراضی علیه سیاست‌های کشورشان در حمایت از رژیم صهیونیستی جهانیان را به تحسین واداشته است.

آنچه که امروز جهان از قاب رسانه به تماشا نشسته است ناشی از وجدان بیدار انسان‌ها است. دانشجویان آمریکایی با حرکت اعتراضی خود که ناشی از نگرش و تحلیل صحیح آن‌ها نسبت به مسائل است نشان دادند که بمباران رسانه‌ای با اخبار غلط و بایکوت اخبار صحیح آن‌ها را گمراه نخواهد کرد.

چند روزی می‌شود که صحن اکثر دانشگاه‌های آمریکا به صحنه‌ی حمایت از مردم مظلوم غزه تبدیل شده است. البته این حرکات شجاعانه به مذاق دولتمردان آمریکایی و شاید به عبارت درست‌تر سران شبکه صهیونیسم جهانی خوش نیامده و موجب سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان و اساتید آزاده شده است که البته این اقدامات سرکوبگرانه از سوی داعیه داران دموکراسی که ادعای آزادی بیانشان گوش جهان را کر کرده است نه تنها موجب عقب نشینی دانشجویان نشده بلکه باعث گسترش جنبش «همبستگی با غزه» در اکثر ایالات‌های آمریکا از کالیفرنیا تا تگزاس شده است.

آنچه در این مقطع مهم و حیاتی است حمایت همه جانبه جهانیان از تجمع مسالمت آمیز دانشجویان آمریکایی ومحکوم نمودن اقدامات سرکوبگرانه دولت آمریکا و گسترش این دست اقدامات در سایر کشور‌های جهان به ویژه کشور‌های غربی و صد البته برخی کشور‌های مسلمان که دولت‌های‌شان در نهایت ذلت وخواری به حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی برآمده‌اند است.

چرا که تداوم این دست اقدامات و خیزش جهانی آزادگان جهان با انزوای روز افزون رژیم صهیونیستی در افکار عمومی و حصول پیروزی نهایی برای فلسطین همراه خواهد بود.

هسته بین الملل ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی ضمن اعلام قدردانی از دانشجویان شجاع و غیور آمریکایی اقدامات سرکوبگرانه دولت آمریکا را محکوم نموده و از تمام آزادی خواهان جهان جهت پیوستن به جنبش «همبستگی با غزه» دعوت می‌نماید.

والسلام علیکم و رحمت الله

هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی

دیگر خبرها

  • نحوه تعمیر کردن شیردوش حمام؛ یک روش برای جوشکاری با باتری ۱.۵ ولتی (فیلم)
  • نحوه پرورش درخت انبه با کمک میوه آن در گلدان خانگی (فیلم)
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است
  • (تصاویر) دشت شقایق ملارد
  • دشت شقایق ملارد
  • نحوه طبخ و سرو سیری پای توسط یک آشپز مشهور خیابانی (فیلم)
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین
  • مقاومت در برابر عوامل بازدارنده از کمال،لازمه انتخاب راه صحیح است
  • توصیه‌هایی برای انتخاب رشته صحیح و اصولی
  • نحوه رفع نشتی لوله آب که لوله کش‌ها به شما نمی‌گویند (فیلم)