Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-29@14:33:17 GMT

بوسه شهرام ناظری بر سنگ قبر بایزید بسطامی

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۸۴۴۸۹

بوسه شهرام ناظری بر سنگ قبر بایزید بسطامی

رویداد۲۴-در آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی خانم اسین چلبی از شهرام ناظری درخواست کرد که یکی از مثنوی‌های حضرت مولانا را اجرا کند که شوالیه آواز ایران، از دفتر اول «مثنوری معنوی» شعر «سینه خواهم شرحه شرحه از فراق/ تا بگویم شرح درد اشتیاق» را به زیبایی هر چه تمامتر در سکوت جمع عاشقان این پیر عرفان ایران خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرام ناظری به زیارت آرامگاه بایزید بسطامی و ابوالحسن خرقانی رفت.

شهرام ناظری شوالیه آواز ایران به همراه خانم اسین چلبی نواده بیست و دوم مولانا و رییس بنیاد جهانی مولانا به زیارت آرامگاه بایزید بسطامی در شهر بسطام و بارگاه ابوالحسن خرقانی در خرقان رفت.

همچنین دکتر مجید پازوکی دبیر همایش میراث جهانی شاهرود، بسطام، خرقان و مدیر دفتر انجمن ملی دوستداران حافظ دفتر شاهرود، همچنین تعدادی از شخصیت‌های برجسته علمی، فرهنگی و هنری کشور از جمله؛ دکتر عبدالمهدی مستکین استاد دانشگاه و مدیر بخش فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو، استاد منصور پایمرد رئیس هیئت مدیره انجمن ملی دوستداران حافظ، دکتر علی‌اشرف صادقی استاد زبان‌شناس، ادیب، از چهره‌های ماندگار کشور و عضو فرهنگستان ادب فارسی، خانم فروزنده اربابی نماینده بنیاد بین‌المللی مولانا در ایران، دکتر اکبر ایرانی مدیر عامل مؤسسه میراث مکتوب، دکتر مجدالدین کیوانی مترجم و عضو شورای علمی دائره‌المعارف بزرگ اسلامی، ناهید تیموری تهیه‌کننده سینما مهران محمدی مدیر عامل انجمن دوستداران حافظ و جمع کثیری از علاقمندان به فرهنگ و ادب و عرفان به زیارت آرامگاه عارف گرانقدر شیخ بایزید بسطامی در شهر بسطام و بارگاه عارف نامدار ایرانی شیخ «ابوالحسن خرقانی» در دهستان خرقان رفت.

در آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی خانم اسین چلبی از شهرام ناظری درخواست کرد که یکی از مثنوی‌های حضرت مولانا را اجرا کند که شوالیه آواز ایران، از دفتر اول «مثنوری معنوی» شعر «سینه خواهم شرحه شرحه از فراق/ تا بگویم شرح درد اشتیاق» را به زیبایی هر چه تمامتر در سکوت جمع عاشقان این پیر عرفان ایران خواند.

از سرچمشه عظیم حکمت خسروانی بایزید بسطامی و ابوالحسن خرقانی سیراب شدم

شهرام ناظری شوالیه آواز ایران پس از زیارت آرامگاه حضرت بایزید بسطامی و شیخ ابوالحسن خرقانی گفت: پس از زیارت آرامگاه این دو بزرگوار، از این سرچمشه عظیم حکمت خسروانی که از بایزید بسطامی و ابوالحسن خرقانی تراوش شده است، سیراب شدم و این واقعاً بزرگترین هدیه‌ای است که خداوند به شما ارزانی داده است که در دامان این مقدسین واقعی و نه زهدفروشان حضور دارید و این خیلی افتخار بزرگی است.

ای کاش بیشتر به بایزید بسطامی و شیخ ابوالحسن خرقانی رسیدگی شود

او همچنین گفت: «ای کاش که در حد یک هزارمی که در حق بایزید بسطامی و شیخ ابوالحسن خرقانی بود به آنان رسیدگی می‌شد،‌ای کاش این اشتیاق مردم را می‌دیدند و واقعاً در همین محل یک تدارک و برنامه‌ریزیی دیده می‌شد که واقعاً مردم با این همه اشتیاق و عشقی که دارند حداقل یک ذره از این مکان بهره‌مند بشوند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 شهرام ناظری قبر بایزید بسطامی ابوالحسن خرقانی رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۴۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقد فیلم مست عشق + خلاصه، بازیگران و مدت زمان

«فیلم سینمایی مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی، چند روزی است اکران عمومی شده و در سینماهای کشور به نمایش در آمده است. فیلم مست عشق رکورد فروش افتتاحیه سینمای ایران را زده و تنها پس از گذشت ۳ روز از اکران به فروش بیش از ۲۱ میلیاردی رسیده است؛ اما با این همه، مست عشق با نقدهای تند وتیزی مواجه شده است.

بازیگران مست عشق پارسا پیروزفر در نقش مولانا، شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی، بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد (پسر مولانا)، بوران کوزوم در نقش علاءالدین، هانده ارچل در نقش کیمیا خاتون (دختر مولانا)، بنسو سورال در نقش مریم، سلما ارگچ در نقش کِرّا خاتون (همسر مولانا)، حسام منظور در نقش حسام‌الدین چلبی، ابراهیم چلیک‌کول در نقش اسکندر، خالد ارگنچ در نقش بهاالدین ولد (پدر مولانا) خلاصه فیلم مست عشق این فیلم برشی از زندگی مولانا و شمس تبریزی در سال‌های ۶۴۰ تا ۶۴۵ هجری قمری می‌باشد که رابطه مولانا با شمس تبریزی، عشقی که مولانا به او داشت، تأثیر فراوان شمس بر زندگی و اشعار مولانا، و عشق او به خدا و عرفان او را به تصویر می‌کشد. مدت زمان مست عشق ۱۰۵ دقیقه می‌باشد.

دانلود صوت نقد فیلم مست عشق

کد خبر 749026

دیگر خبرها

  • نقد فیلم مست عشق + خلاصه، بازیگران و مدت زمان
  • پیام تبریک دکتر رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
  • فال محمدرضا پهلوی هنگام افتتاح آرامگاه جدید سعدی | تصویر
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید
  • برای تماشای بازیگران ترکیه‌ای یا قصۀ شمس و مولانا؟
  • «مست عشق» هنوز در ترکیه اکران نشده است/ اعلام زمان دقیق اکران ترکیه تا دو هفته آینده و رایزنی برای نمایش در کشورهای دیگر
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)