Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر دفتر تجهیز منابع مالی و توسعه مشارکت شرکت آبفای استان فارس از سرمایه‌گذاری شرکت CGGC کشور چین در احداث تصفیه‌خانه و شبکه فاضلاب در شهرهای استان فارس سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، عباس دهقان، مدیر دفتر تجهیز منابع مالی و توسعه مشارکت این شرکت با اعلام این خبر که طی رایزنی‌های متوالی و منسجم شرکت آبفای فارس، شرکت CGGC کشور چین در احداث تصفیه خانه و شبکه فاضلاب در شهرهای استان فارس سرمایه‌گذاری خواهد کرد، تحقق این مهم را نقطه عطفی در ارتقای سطح بهداشت عمومی و حفظ محیط زیست توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان شرکت CGGC کشور چین، قلندری مدیر عامل و شماری از معاونین و مدیران مرتبط شرکت آبفای استان فارس برگزار شد، اظهار داشت: سیاست وزارت نیرو بر همین اساس تعریف شده است که بتوانیم منابع مالی غیر دولتی را جذب و برای پیشبرد طرح‌ها استفاده کنیم. بنابراین با توجه به محدودیت منابع مالی دولتی، تأمین منابع مالی غیر دولتی در اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب در دستور کار شرکت آبفای فارس قرار گرفته است.

وی افزود: در همین راستا با تلاش و ممارست بی‌وقفه و رایزنی‌های مورد نیاز موفق شدیم نظر مساعد شرکت CGGC کشور چین را به منظور احداث تصفیه‌خانه و شبکه‌های فاضلاب در شهرهای استان فارس جلب کنیم.

دهقان در همین خصوص ادامه داد: شرکت آبفای استان فارس به منظور ارتقای سطح بهداشت عمومی، حفظ محیط زیست و کمک به حفظ منابع آب‌های سطحی و زیر زمینی، اجرای طرح‌های جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در ۸ شهر استان فارس با اعتبار تقریبی ۲۵۳ میلیون دلار را در دستور کار خود قرار داده است.

بر همین اساس و در راستای جذب منابع مالی غیر دولتی پس از تلاش‌های متعدد و تشکیل جلسه با مدیران شرکت CGGC کشور چین، نظر مثبت مدیران این شرکت را جلب نمودیم تا با تهیهمبانی فنی و تفاهمنامههمکاری و پس از طی مراحل قانونی عملیات اجرایی این ۸ طرح در شهرهای استان آغاز شود.

شرکت CGGC به مدت ۱۷ سال در ایران سابقه فعالیت دارد و تاکنون بیش از ۱.۲ میلیارد دلار از پروژه‌های وزارت نیرو را فاینانس کرده است. این شرکت هم اکنون از میان تمام طرح‌های ارائه شده توسط شرکت‌های آب و فاضلاب کشور، شرکت آب و فاضلاب استان فارس را برگزیده است.

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۴۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از‬ صندوق توسعه ملی، رضا محمدی‬ معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی، ‏گفت: این صندوق در ‏جهت توسعه زیرساخت‌های صنایع کشور و توسعه روزافزون ایران اهداف و پروژه‌های بزرگی را برای خود برنامه‌ریزی کرده است؛ ‏یکی از این پروژه‌ها، شیرین‌سازی و ‏انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های فارس و اصفهان و از دریای عمان به استان‌های سیستان بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی است که یکی از ابر پروژه‌های کشور در ‏حوزه آب ‏محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه با هدف تأمین پایدار آب در جهت مصارف صنایع بزرگ و کوچک و ‏همچنین شرب در کشور هدف ‏گذاری و برنامه‌ریزی شده است، عنوان کرد: به منظور رفع مشکلات آبی ‏صنایع در استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان به زودی ۲ مگا ‏پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب دریا ‏از خلیج فارس و دریای عمان با تأمین مالی صندوق توسعه ملی شروع به فعالیت خواهد کرد.

محمدی افزود: برای انجام این پروژه، تأمین ‏مالی حدود ۲ میلیارد دلاری از ‏طرف صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی‬ در‬ پایان‬ گفت: طرح‌های انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران از وعده‌های ‏رئیس جمهور در ابتدای فعالیت بود. لذا صندوق توسعه ملی برای به ثمر رسیدن این ‏وعده برای آینده‌ی روشن‌تر این سرزمین اقدام خواهد نمود‎. ‏

کد خبر 6097601

دیگر خبرها

  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز