Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدحمایت میرزاده در توضیح جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: در این جلسه کمیسیون بررسی طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی را بررسی کرد که مقرر شد کمیته‌ی مربوطه در کمیسیون نتیجه بررسی‌ها و چکش‌کاری‌های خود را تا هفته آینده به کمیسیون ارائه دهد تا با تجمیع نظر اعضای کمیسیون این طرح بار دیگر در صحن علنی بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از حضور وزیر علوم در جلسه امروز(سه‌شنبه) این کمیسیون برای بررسی سئوالات تعدادی از نمایندگان خبر داد.

سیدحمایت میرزاده در توضیح جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: در این جلسه کمیسیون بررسی طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی را بررسی کرد که مقرر شد کمیته‌ی مربوطه در کمیسیون نتیجه بررسی‌ها و چکش‌کاری‌های خود را تا هفته آینده به کمیسیون ارائه دهد تا با تجمیع نظر اعضای کمیسیون این طرح بار دیگر در صحن علنی بررسی شود.

وی با اشاره به حضور وزیر علوم برای بررسی سئوالات نمایندگان گفت: سئوال آقای بیگلری نماینده سقز پیرامون وضعیت آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای، تبدیل وضعیت کارکنان، منطقه‌ای کردن دانشگاه‌های پیام نور و ضعف مدیریت در دانشگاه‌های کردستان بود که مقرر شد وزیر علوم و معاونانش پاسخ‌های خود را به نماینده سئوال‌کننده ارائه دهند تا پس از دو هفته نماینده اعلام کند از پاسخ‌های وزیر قانع شده است یا خیر.

میرزاده سئوال دیگر را مربوط به شهاب نادری نماینده پاوه عنوان کرد و توضیح داد: این سئوال درباره علت پایین بودن رتبه علمی دانشگاه‌های ایران در قیاس با سایر دانشگاه‌ها بود که مقرر شد برای این سئوال نیز مهلتی دو هفته‌ای در نظر گرفته شود تا بعد از آن نماینده نظر خود را اعلام کند.

به گفته وی، سئوال دیگر را محمد فیضی نماینده اردبیل در مجلس پیرامون علت توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های غیردولتی با وجود مشکلاتی همچون کمبود فضا و هیأت علمی مطرح کرد که این نماینده مجلس نیز مهلتی دو هفته به وزیر علوم داد تا اعلام کند از پاسخ‌های وزیر قانع شده است یا خیر. سئوال دیگر را آقای کولیوند نماینده کرج درباره وضعیت نابسامان دانشگاه خوارزمی و عدم استقرار مدیریت این دانشگاه در استان البرز مطرح کرد که مقرر شد وزارت علوم ظرف مدت سه ماه طرح توسعه آموزش عالی استان البرز را تدوین و به نماینده سئوال‌کننده و مسئولان استانی ارائه کند.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003VbE

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر علوم سئوالات نمایندگان کمیسیون آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۴۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا حسن زاده، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ضمن معرفی برنامه «طراحی، اجرا و ارزشیابی، برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی» گفت: در این برنامه بر اساس اسناد بالادستی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای ارتقا، بهره وری و تعالی آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برنامه ریزی شد. بر این اساس ده کارگروه در نظر گرفته و برای هرکدام شاخص‌هایی طراحی شد تا در دانشگاه‌ها و کلان مناطق آمایش سرزمینی اجرایی شوند.

وی با اشاره به اجرای این برنامه در دانشگاه‌ها گفت: این برنامه در سال ۱۴۰۲ مورد ارزیابی و پایش قرار گرفت و نتایج آن به کلان مناطق ابلاغ شد.

حسن زاده، یکی از مشکلات دانشگاه‌ها را عدم استفاده بهینه از منابع موجود خواند و تصریح کرد: متاسفانه منابع موجود به صورت منطقی و درست استفاده نمی‌شود و گاهی این مسئله موجب می‌شود تا بهره وری در سیستم کاهش پیدا کند؛ لذا اگر بتوانیم انگیزه و نگرش مناسب را در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم می‌توانیم کارایی را در آنها افزایش دهیم.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ارتقای کارایی و اثربخشی را موجب ارتقاء بهره وری دانست و یادآور شد: در این شرایط هم کیفیت کار افزایش و هم هزینه‌های سیستم کاهش می‌یابد.

وی طرح ایده‌ها و برنامه‌های جدید در جشنواره امسال را از نقاط قوت آن ارزیابی کرد و گفت: جشنواره امسال تمرکز خود را بر کار‌های جدید معطوف کرده بود. نحوه پذیرش فرآیند‌ها نیز بسیار خوب و منطقی بود و امیدوارم که فرآیند‌های خوب بتوانند اجرایی شوند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مُلک و مِلک مولود مانای معلم است
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به قم سفر کرد
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • توجه به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها کشور را سروسامان می‌دهد
  • کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی