Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-27@10:55:34 GMT

چهره ژولیوس سزار بازسازی شد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۸۴۹۵۹

چهره ژولیوس سزار بازسازی شد

به گزارش پارس نیوز، 

ژولیوس سزار را می‌توان در زمره یکی از مشهورترین امپراتوران روم باستان محسوب کرد که صفحات تاریخ سرشار از مطالب متضادی از ویژگی‌های برجسته و رذایل اخلاقی منتسب به وی است. به‌تازگی تیمی از دانشمندان موفق شدند با کمک بازسازی سه‌بعدی جمجمه وی، نمایی دقیق از صورت و سر ژولیوس سزار ارائه دهند تا مشخص شود این امپراتور مشهور و پرآوازه رومی به چه شکلی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان و پژوهشگران موزه ملی باستان در کشور هلند، به‌تازگی تصویری از ژولیوس سزار منتشر کرده‌اند که بر اساس آن می‌توان دریافت، وی در زمان زندگی خود به چه شکلی بوده و این یافته‌ها همچنین نشان‌دهنده وجود عارضه‌ای عجیب در سر وی است.

کارشناسان و پژوهشگران موزه ملی باستان در کشور هلند، به‌تازگی تصویری از ژولیوس سزار منتشر کرده‌اند که بر اساس آن می‌توان دریافت، وی در زمان زندگی خود به چه شکلی بوده و این یافته‌ها همچنین نشان‌دهنده وجود عارضه‌ای عجیب در سر وی است.

مایا دی هولوسی  (Maja dHollosy) باستان‌شناس و متخصص  انسان‌شناسی جسمانی که مسئولیت مطالعه و بازسازی چهره و سر ژولیوس سزار را بر عهده داشت در این رابطه اعلام کرد: «مشهورترین امپراتور روم باستان در سرخود یک برآمدگی عجیب و غیرعادی داشت.»

وی در توضیح این موضوع افزود: «به اعتقاد پزشکان، این اتفاق می‌تواند در پی زایمان دشوار و سنگین رخ دهد»

عملیات بازسازی چهره ژولیوس سزار بر پایه اسکن سه‌بعدی یک مجسمه باقی‌مانده از این امپراتور، تهیه‌شده است. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که این مجسمه به‌صورت بسیار آسیب‌دیده بوده و بخش‌هایی مانند بینی و چانه وی از بین رفته بود. به همین دلیل این بخش‌ها به‌صورت مجازی و سه‌بعدی بازسازی شدند.

مسئولان موزه ملی باستان در کشور هلند در این رابطه اعلام کردند که تصویر سه‌بعدی بازسازی‌شده ژولیوس سزار به‌طور رسمی به نمایش عمومی گذاشته‌شده و همه علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان ماه آگوست سال جاری میلادی برای دیدن چهره ژولیوس سزار به این موزه مراجعه کنند.

ژولیوس سزار در سال 100 پیش از میلاد متولدشده و در تاریخ با عنوان قیصر نیز شناخته می‌شود. وی پادشاهی قدرتمند و دیکتاتور منش بوده و در ابتدا یکی از سه کنسول مسئول اداره امپراتوری روم به شمار می‌رفت که با تصرف سرزمین باستانی گل یا فرانسه امروزی توانست بر قدرت خود افزوده و با حذف و کنار زدن رقبا به قدرت مطلق امپراتوری روم  تبدیل شود. سرانجام ژولیوس سزار در سال 44 پیش از میلاد طی توطئه‌ای در مجلس سنای روم کشته شد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: موزه موزه زایمان مجسمه مجسمه هلند باستانی فرانسه آسیب دیدگی باستانی زایمان فناوری مجسمه پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۴۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرینت سه بعدی زره برای تبدیل گربه پشمالو به جنگجو! (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشف یک گورستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • پایان موقت کاوش در محوطه تازه کشف‌شده در اصفهان + عکس
  • اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش
  • لوران کانته فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت
  • پرینت سه بعدی زره برای تبدیل گربه پشمالو به جنگجو! (فیلم)
  • کفش هایی با الهام از رم باستان (عکس)
  • ۳ مورد از شگفت انگیزترین اکتشافات مصر باستان؛ از شهر طلایی تا مقبره نفرین‌ شده (+عکس)
  • لحظه دوست داشتن و دوست داشته شدن، لحظه واقعی زندگی است
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم