Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی حسنی عصر سه‌شنبه در هفدهمین همایش سلامت و زندگی شاهرود با موضوع راهکارهای جراحی فک و صورت و تأثیر آن بر بهبود سلامت مردم به میزبانی تالار شقایق‌های دانشگاه صنعتی این شهر ضمن بیان اینکه دندان‌های نهفته بین سن ۱۸ تا ۲۵ سالگی ایجاد می‌شود، ابراز داشت: ۹۰ درصد دندان‌های عقل رشد مناسبی ندارد و به‌مرور زمان در صورت عدم درمان به‌موقع فرد را دچار مشکلات بسیاری می‌کند بنابراین انجام رادیوگرافی در دوران نوجوانی ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه در رادیوگرافی دندان  در صورت تشخیص به‌موقع بسیاری از کیست‌ها را به‌راحتی قابل‌درمان خواهد کرد، افزود: در صورت عدم درمان کیست یا تومور در حفره‌های دهانی شکستگی فک، مشکل در تکلم یا بلع غذا ایجاد می‌شود.

مشکل تحلیل استخوان فک قابل درمان است

متخصص جراحی فک و صورت بابیان اینکه بیماری‌های لثه، عفونت و استفاده از دندان مصنوعی نامناسب تحلیل استخوان فک را به دنبال دارد، ابراز داشت: باوجود پیشرفت علم و استفاده از فناوری‌های نوین با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته کامپیوتری می‌توان با تشخصی به‌موقع به درمان بیماری کمک کرد.

حسنی در ادامه تصریح کرد: مشکل تحلیل استخوان فک با تکنیک‌های ترمیم استخوان و فاکتورهای رشد استخوان قابل‌درمان است به‌شرط آنکه فرد به‌محض احساس ناراحتی بلافاصله به متخصص فک و صورت مراجعه کند تا ایمپلنت مناسب برای او ساخته شود.

وی افزود: برای افرادی که دارای تومور هستند باید آن قسمت استخوان فک برداشته و سپس بر مبنای آن درمان مناسب را انجام داد تومور در هر قسمت از بدن با برداشتن حل می‌شود اما در ناحیه فک علاوه بر زیبایی ظاهری مشکل بلع و تکلم را نیز ایجاد می‌کند بنابراین چکاب به‌موقع می‌تواند طول درمان را کوتاه‌تر و عوارض آن را به حداقل کاهش دهد.

کاهش آسیب به فک و صورت در صورت بستن کمربند ایمنی

عضو هیئت‌رئیسه انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران بابیان اینکه منشأ تومورها می‌تواند عفوت های لثه و دندان باشد، ابراز داشت: درواقع می‌کوشیم تا با ساخت پروتز سیلیکونی و ایمپلنت شرایط روحی و روانی بیمار را به حالت عادی بازگردانیم اما باید توجه داشت هر چه دیرتر بیماری تشخیص داده شود مراحل درمان پیچیده‌تر و عوارض آن برای بیمار بیشتر خواهد بود.

حسنی بابیان اینکه بستن کمربند ایمنی ۷۰ درصد آسیب به فک و صورت را کم می‌کند، تصریح کرد: برخی اوقات افراد در حوادثی نظیر رانندگی یا حتی زمین خوردن ساده دچار مشکلات فک و صورت می‌شوند که باید برای درمان آن‌ها یک گروه خاص از متخصصان و روش درمانی مناسب به‌کارگیری شود.

وی افزود: جراحی‌های اصلاح فرم صورت از شایع‌ترین عمل‌های رایج است که از نظر قدرت بلع و تکلم و زیبایی اهمیت دارد، افرادی با مشکلات عدم قرینگی یا رشد ناهمگون فک باید از نوزادی تا جوانی به‌صورت دائم تحت نظر پزشک قرار گیرند تا مراحل درمان آرام‌آرام انجام شود.

ناشناخته بودن علت عارضه مادرزادی شکاف لب و کام 

رئیس مرکز تحقیقات ایمپلنت ایران بابیان اینکه ۷۰ الی ۸۰ درصد علت نقایص مادرزادی نظیر شکاف لب و کام ناشناخته است، ابراز داشت: در وهله نخست باید والدین این کودکان مورد آگاهی قرار گیرند که این مشکل مانع موفقیت فرزند آن‌ها نمی‌شود و در گام بعدی از تولد تا ۲۰ سالگی درمان‌های متعدد و درمواردی پیوند استخوان فک در آن‌ها انجام شود.

حسنی در ادامه تصریح کرد: مشکل مفصل گیجگاهی از دو مشکل استرس و بالانس نبودن مفصل حاصل می‌شود و به دلیل آنکه این استخوان با عضلات اطراف درگیر است درمان‌ آن نیز طولانی و پیچیده هستند اما در صورت تشخیص به‌موقع قابل‌درمان خواهند بود.

وی بابیان اینکه ۸۰ درصد مشکلات فک و صورت در صورت تشخیص به‌موقع با روش غیر جراحی درمان می‌شود، افزود: کاهش استرس و مراجعه زودهنگام به پزشک می‌تواند بسیاری از جراحی‌های پیچیده و سخت را کاهش دهد.

کد خبر 4331809

منبع: مهر

کلیدواژه: ایمپلنت شاهرود نظام سلامت گرگان بوشهر شهرکرد خبرگزاری مهر کرمانشاه شیراز مشهد خرم آباد یاسوج بیرجند مواد مخدر تبریز هفته قوه قضاییه کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۵۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد + فیلم

درویشعلی حسن زاده گفت: مشکل دو واحد تولیدی مربوط به بازپرداخت تسهیلات بانکی بود که به شرط ادامه کار واحد‌ها و حفظ کارگران و رعایت شرایط بیمه با امهال بیمه آنان موافقت شد.

 حسن زاده گفت: مدیریت پسماند بعد از تصفیه و دریافت پروانه ساخت نیز مشکل دو واحد تولیدی دیگر بود که برای رفع آن با کمک دستگاه‌های مرتبط راه حل داده شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • تاثیر عجیب بد جویدن غذا روی زیبایی صورت
  • کاهش قیمت قیمت نوبرانه‌ها تا این تاریخ | قیمت عمده گوجه سبز و توت فرنگی
  • این میوه‌ها همچنان زیر ۱۰۰ هزار تومان قیمت ندارند/ لیست جدید قیمت انواع میوه را ببینید
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • کاهش قیمت نوبرانه‌ها تا پایان اردیبهشت
  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد + فیلم
  • نگهداری تَک پلاک جرم است | مسئولیت ارتکاب جرم با پلاک مفقودی بر عهده کیست؟ | مالک خودرو ۲۴ ساعت مهلت اعلام مفقودی دارد
  • با پرداخت های به موقع راه آهن عملکرد مناسبی در آماده به کاری لکوموتیوها داشتیم
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟
  • برای خلاص شدن از آلرژی‌های بهاری چه کنیم؟