Web Analytics Made Easy - Statcounter

معین الدین سعیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج در پابهار گفت: چابهار یک شهر بین المللی و دارای ظرفیت‌های تجاری، ترانزیتی، گردشگری و اقتصادی است.
وی بیان کرد: چابهار نباید بدون فرودگاه بین المللی باشد و سرمایه گذاران و گردشگران داخلی و خارجی برای ورود به این شهرستان از فرودگاه نظامی و بدون امکانات رفاهی و مناسب کنارک واقع در ۴۵ کیلومتری آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای صدور مجوز فرودگاه بین المللی انجام و در سال ۱۳۹۵ مجوز فرودگاه بین المللی چابهار صادر شد.
رئیس شورای اسلامی چابهار گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار زمین در محدوده پتروشیمی به طرف پلیس راه برای این فرودگاه در نظر گرفته شده بود.
وی خاطرنشان کرد: در طول ۲ سال گذشته هیچ اقدامی برای تملک زمین، آغاز عملیات اجرایی و دیگر تشریفات اداری انجام نشده بود که همین علت سبب شد تا مجوز ساخت فرودگاه بین المللی چابهار در سالجاری لغو شود.
رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار تصریح کرد: پس از لغو این مجوز سازمان منطقه آزاد چابهار برای حل مشکلات مسافرت هوایی گام‌هایی را به منظور توسعه فرودگاه نظامی کنارک و ساخت ترمینال در سه راهی کهیر برداشته است.
سعیدی ادامه داد: با این اقدام حدود ۱۳ کیلومتر مسیر فرودگاه به چابهار نزدیک‌تر می‌شود.
وی بر پرداخت مطالبات پیمانکاران فعال در آبرسانی سیار، فعال سازی مرز ریمدان و ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی تاکید کرد.
رئیس شورای اسلامی چابهار بیان کرد: مرز ریمدان این شهرستان پس از افتتاح با گذشت ۲ سال غیر قابل استفاده است و حتی یک نفر مرزنشین نمی‌تواند به راحتی در ۲ سوی مرز تردد کند و سرمایه گذاران نیز از جابجایی کالا محروم هستند.
وی تامین آب را مشکل عمده مردم چابهار ذکر کرد و افزود: ۴۰۰ روستای این شهرستان حتی از سهمیه آب ۱۵ لیتر برای هر نفر در شبانه روز محروم هستند.
سعیدی گفت: شورای اسلامی چابهار بر حسب وظیفه برای پیگیری مطالبات و مشکلات مردم مکاتبات زیادی در کنار سفر‌های مختلف به مرکز کشور و دیدار‌هایی با هماهنگی نماینده مجلس با مسئولان داشته است.
به گزارش ایرنا چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از سه شهر چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، ۶ دهستان و ۴۳۸ روستا تشکیل شده است.

منبع خبر: خبرگزاری ایرنا

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۵۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن رشید العبایجی تولیت آستان قدس حسینی افزود: میزان پیشرفت در فرودگاه بین‌المللی کربلا اکنون به هفتاد و پنج درصد رسیده است و بیشتر ساختمانها و امکانات و فیلدهای هوایی و زمینی تا حدود نود درصد تکمیل شده‌اند.

وی ادامه داد: تمامی تجهیزات لازم برای فرودگاه فراهم شده است و کارکنان از دو سال پیش دوره‌های پیشرفته را در کشورهای خارجی دیده‌اند و در حال حاضر برای انجام وظیفه آماده هستند.

لازم به ذکر است که اقدامات لازم در فرودگاه بین المللی کربلا وابسته به آستان قدس حسینی با سرعت بالا و بدون توقف ادامه دارد و افتتاح و بهره برداری از فرودگاه به طور کلی به افزایش جهش اقتصادی و گردشگری در عراق کمک می‌کند.

کد خبر 6091018 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۷ اردیبهشت