Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بزرگترین ماراتن علمی کشور تا ساعاتی دیگر آغاز می‌شود  و داوطلبانی که یکسال بیشترین تمرکز خود را برای رسیدن به این رقابت آماده کرده بودند حالا دل تو دلشان نیست تا وارد میدان رقابت شوند و از داشته هایشان دفاع کنند تا رویایی که برای تحصیلات آکادمیک در سر می پروراندند، برایشان تحقق یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صبر کردن و تلاش یکساله و گاه چند ساله برای وارد شدن به میدانی که اولین سد محکم هر نوجوان بعد از مدرسه محسوب می شود بی شک با هیجان همراه است؛ هیجانی که تا اندازه ای محرک و بیش از آن مخرب است.

گفتنی ها برای دریافت نتیجه مطلوب در کنکور بسیار بوده اما حساسیت این آزمون به حدی است که حتی تاثیر کوچکترین عادت و   رفتار داوطلب از قبیل وسواس، خیال پردازی  وغیره بر نتیجه اثرگذار است.

توصیه های برترین های ۹۶  را در کنار توصیه های پزشکان و مشاوران جویا شدیمکه داوطلبان در این گام های نهایی تا شروع ماراتن از خوب و بد رفتارها و عادات برترین ها مطلع شوند و اصولی صحیح را در این یکی دو روز در پیش داشته باشند.

رتبه اول کنکور زبان در سال ۹۶

عرشیا زاهدی پور با نفر اول کنکور زبان سال 96 و رتبه رتبه 13 منطقه 1  که اکنون دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران است به داوطلبان توصیه کرد که زمان زیادی تا آزمون سراسری باقی نمانده و به داوطلبان توصیه می‌کنم در این روزهای پایانی جمع‌بندی و تو‌رق سریع کتاب‌های درسی را داشته باشند و یکی دیگر از نکات مهم خواب کافی در این ایام است؛ چرا که ممکن است داوطلبان شب کنکور  نتوانند به خوبی استراحت کنند بنابراین در روزهای باقی مانده باید استراحت کافی داشته باشند تا در جلسه امتحان به مشکل بر نخوردند همچنین آرامش خود را در این روزها حفظ کنند چرا که این زمان فرصتی برای یادگیری باقی نمانده و فقط باید داشته‌‌های خود را تثبیت کنند.

بیشتر بخوانید: مهمترین عامل موفقیت در بزرگترین ماراتن علمی/ حفظ آرامش در هفته پایانی فراموش نشود 

نفر اول ریاضی کنکور سراسری ۹۶

صابر دین پژوه نفر اول کنکور ریاضی سال گذشته که حالا در دانشگاه صنعتی شریف مهندسی کامپیوتر می خواند خطاب به داوطلبان گفت: درست است که امروزه مدرک گرایی در جامعه رواج دارد ولی اگر کسی در کنکور موفق نشد دنیا به پایان نرسیده و باید تلاش خود را در زمینه دیگری بکار ببندد و شاید صلاح و آینده درخشان اش در حوزه دیگری بوده که خودش از آن خبر ندارد و به نظر من باید انسان تلاشش را بکند و بقیه را به خدا واگذار کند.

بیشتر بخوانید: رشته ریاضی در جامعه مظلوم واقع شده است/ قبول نشدن در کنکور پایان زندگی نیست

نفر دوم کنکور انسانی سال ۹۶

رتبه دوم رشته علوم انسانی سال 96، یلدا حجتی که اکنون دانشجوی حقوق دانشگاه تهران است به داوطلبان امسال توصیه می کند تا با توجه به اینکه به روز آزمون نزدیک می شویم طی 2،3 روز آخر بهتراست ذهن خودشان را از هرگونه تشویش و درس خواندن دور کنند و فقط نهایتا دوره اجمالی بر دروس انجام دهند و بدانند که با تشویش و اضطراب مشکلی حل نمی شود و به نتیجه نمی رسد.

اگر کسی هدف داشته باشد قطعا به هدفش می رسد و اینکه فرد تغییر رشته ای نمی تواند به نتیجه مناسبی برسد، درست نیست چرا که هر کسی به اندازه تلاش خودش نتیجه می بیند.

بیشتر بخوانید: قبولی در دانشگاه پایان مسیر علم آموزی نیست/ روزهای پایانی کنکور، مطالعه کردن بی نتیجه است

رتبه دوم کنکور ریاضی سال ۹۶

محمد کا‌ظم فقیه خراسانی رتبه دوم کنکور رشته ریاضی  ۹۶و دانشجوی فعلی مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف در توصیه به داوطلبان آزمون سراسری امسال بیان کرد: برخی از داوطلبان این روز‌ها دچار وسواس فکری می‌شوند و در این ایام حفظ آرامش بیشتر از عوامل دیگری باید مورد توجه قرار گیرد و به وسواس فکری مبنی بر فراموشی مطالب درسی توجه نکنند.

داوطلبان در این روز‌ها فشار و هیجان بسیاری را تحمل می کنند که باید با خودباوری و خودشناسی نسبت به زحمتشان در جلسه آزمون حاضر شوند.

بیشتر بخوانید: داوطلبان با خودباوری روز‌های منتهی به کنکور را بگذرانند/ راه‌های متعددی برای دستیابی به اهداف مسیر زندگی وجود دارد

امیر حسین قویدل رتبه دوم کنکور تجربی و رتبه سوم زبان‌های خارجی کنکور سال 96 و دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران خطاب به داوطلبان گفت:در این دوره بیشتر از مرور مطالب درسی حفظ شرایط روحی و روانی داوطلبان اهمیت دارد و داوطلب باید این موضوع را بیشتر از سایر موارد در دستور کار خود بگذارد.

داوطلبان برای مرور مطالب درسی  اکنون مرور خلاصه‌ها و نکات حفظی را در برنامه خود بگنجانند و سعی کنند با اعتماد به نفس و تکیه بر دانشی که طی این مدت کسب کرده‌اند در جلسه کنکور حاضر شوند.

بیشتر بخوانید: موفقیت در کنکور نیازمند برنامه ریزی دراز مدت است/ حفظ روحیه در روز‌های منتهی به آزمون عاملی کلیدی محسوب می‌شود

جدا ازعادت های تحصیلی چگونگی خوابیدن، بیدار شدن و مدیریت زمان چالش هایی است که هرسال تکرار می شود و ترفندهایی برای بهتر عمل کردن در این موارد مطرح می شود که  داوطلب با توجه شرایط وتشخیص خود می تواند آن را پذیرفته یا رد کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی آزمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۷۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامک هشدار قضایی به داوطلبان کنکور ارسال شد

داوطلبان کنکور پیامک هشدار پیرامون تخلف در آزمون را دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با ارسال پیامکی به داوطلبان کنکور اعلام کرد: همراه داشتن هرگونه وسیله ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه دار در آزمون سراسری تحلف محسوب و سبب محرومیت از شرکت در آزمون سراسری از یک تا ۱۰ سال می‌شود.

همچنین تلاش برای دستیابی به سوالات و افشای آن مجازات زندان را در پی خواهد داشت.

کد خبر 747104

دیگر خبرها

  • مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید
  • آمار داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به تفکیک استان‌ها
  • اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور
  • پیامک هشدار قضایی به داوطلبان کنکور ارسال شد
  • فعالیت واحد رفع نقص کارت داوطلبان کنکور سراسری در کیش
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند
  • آمار داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ / پیشتازی ۲۶ درصدی داوطلبان زن در نوبت اول
  • کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری منتشر شد
  • اعلام جزییات شرکت در رشته‌های خاص و دارای آزمون عملی کنکور
  • کارت شرکت در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ از دوشنبه منتشر می‌شود