Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-04@18:17:36 GMT

آمار سوختگی در ایران ۸ برابر متوسط دنیا

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۸۷۸۲۱

آمار سوختگی در ایران ۸ برابر متوسط دنیا

به گزارش جهان نيوز، مصطفی ده‌مرده‌ای در ارتباط با آمار سوختگی در تهران و میزان مراجعات بهبیمارستان شهید مطهری اظهار داشت:‌ در سه ماهه اول امسال 844 مورد سوختگی به بیمارستان شهید مطهری ارجاع شده که این رقم در مقایسه با سال گذشته که 966 مورد بود، روند کاهشی داشته است. 

وی افزود: 60 درصد بیماران سوختگی که به این بیمارستان ارجاع می‌شوند، که 60 درصد از آنها مربوط به شهرهای دیگر و 40 درصد آمار سوخته‌های تهرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری با بیان اینکه سالانه 30 هزار نفر در کشور به دلیل سوختگی در بیمارستان بستری می‌شوند، گفت: مردان دو برابر زنان گرفتار سوختگی شده و بیشترین سوختگی به دلیل انفجار گاز، آب جوش، حوادث کاری و برق‌گرفتگی است. 

ده‌مرده‌ای اضافه کرد: کودکان بیشتر با آب جوش و بزرگسالان با گاز، بنزین و نفت دچار سوختگی می‌شوند، همچنین از ابتدای سال 17 مورد سوختگی با اسید به این بیمارستان ارجاع شده است که دو مورد آن در تبریز به وقوع پیوسته و حادثه‌دیدگان به بیمارستان مطهری تهران منتقل شده‌اند. 

وی گفت: 15 مورد دیگر سوختگی با اسید اتفاقی و به دلیل مواردی همچون ریختن اسید در لوله جهت باز کردن لوله به وقوع پیوسته است. 

رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری با بیان اینکه 90 درصد سوختگی‌ها قابل پیشگیری است، خاطرنشان کرد: آمار سوختگی در ایران 8 برابر متوسط دنیا و در حد کشورهای فقیری همچون هند، بنگلادش و پاکستان بوده  است. 

ده مرده‌ای گفت:‌ فرهنگ استفاده صحیح از مواد گرمازا، در دسترس نبودن اسید برای همه افراد و رعایت نکات ایمنی از جمله موضوعاتی است  که در کاهش آمار سوختگی بسیار مؤثر است.
منبع: فارس  
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۷۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«وعده صادق» ایران را به عنوان یک قدرت جهانی معرفی کرد

ایسنا/کرمانشاه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: عملیات وعده صادق ایران را به عنوان یک قدرت جهانی به دنیا معرفی کرد.

حجت الاسلام شمس الله جلیلیان، در نشستی خبری به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج، اظهار کرد: اجرای عملیات «وعده صادق» پس از حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، عملیات پیچیده ای بود که باید به ابعاد مختلف آن پرداخته شود.

جلیلیان  تاکید کرد: عملیات وعده صادق کار بزرگی بود که باید رسانه‌ها پیام آن را به دنیا مخابره کنند. 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه در عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی شکسته شد، ادامه داد: این در حالی بود که ما در عملیات وعده صادق از بخش کمی از توان نظامی خود استفاده کردیم.

جلیلیان  تاکید کرد: عملیات وعده صادق جایگاه نظامی ایران در عرصه بین المللی را تغییر داد و اقتدار نظامی ایران را در دنیا به اثبات رساند.

وی در ادامه با تبریک هفته معلم به تمامی معلم ها، با بیان اینکه شهید مطهری  نه تنها برای قشر معلم بلکه برای همه انسان ها یک الگو است، گفت: اگر شهید مطهری و حاج قاسم را الگوی خود در زندگی کنیم، در مسیر سعادت و خوشبختی قرار خواهیم گرفت.

جلیلیان در ادامه به بیان برخی شاخص های مشترک شهید مطهری و شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: هر دو این عزیزان دست پرورده مکتب اسلام هستند و خلوص نیت، ذوب بودن در ولایت و ولایت مداری، زمان شناسی و عمل کردن بر اساس نیاز زمان و ... از ویژگی های مشترک این دو شهید بزرگوار است.

وی اشاره ای هم به دیدگاه اسلام در مورد فرزندآوری داشت و گفت: کم شدن جمعیت تهدیدی برای جامعه است، لذا باید خانواده‌ها را ترغیب به فرزندآوری کنیم.

انتهای پیام 
 

دیگر خبرها

  • کسی احساس تکلیف کند در برابر مشکلات تسلیم نمی‌شود
  • دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت ایران کم‌ خرج‌ ترین دولتِ در حال‌ توسعه معرفی شد + جدول
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در ایران / آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • سه سرنشین لنج آتش گرفته در آبهای جزیره هرمز جان باختند
  • نجات ۲۹ دریانورد هرمزگان از شرایط اضطرار/ ۳ فوتی و ۷ مجروح
  • اجرای طرح‌های عمرانی بیمارستان شهید گنجی برازجان
  • خیز ژاپن برای اینترنت نسل ۶، ۵۰۰ برابر سریع‌تر از نسل ۵!
  • «وعده صادق» ایران را به عنوان یک قدرت جهانی معرفی کرد