Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اقتصادی- علی گلمرادی نماینده ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه تجربه نشان داده که ارز تک نرخی فساد برانگیز است، افزود: با توجه به اینکه در تک نرخی بودن ارز، قیمت ارز دولتی و بازار متفاوت است و شکاف قیمتی بوجود می آید، عده ای تحت عنوان دلالی بهره برداری خاص خود را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این روند و شرایط موجب اخلال در رونق تولید می شود چرا که در مبحث صادرات و واردات مرتبط با تولیدات داخلی از محل این تفاوت نرخ دولت و آزاد ضربات سنگینی به تولید و بخش خصوصی وارد می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: ارز باید 2 نرخی باشد که در این صورت برای کالاهای اساسی و سایر موارد ضروری کشور باید ارز دولتی داده شود اما در بازار آزاد هم ارز آزاد با قیمت شناور هم موجود باشد.

گلمرادی با بیان اینکه وضعیت فعلی بازار نامناسب و بد است، تصریح کرد: دولت باید هر چه سریعتر برای کنترل بازار و جلوگیری از توم اقدام کند و اجازه ندهد سفر مردم بیش از این کوچک شود.

وی گفت: گرانی ها بخصوص گرانی ارز، سکه، اقلام مصرفی و معیشتی مردم، موجب نارضایتی شده و دولت نباید اجازه دهد عده ای سود جو و دلال با اقتصاد کشور بازی کنند.

نماینده ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه تیم اقتصادی دولت خوب عمل نکرده و عملکرد آقایان بسیار ضعیف بوده است.

گلمرادی بر ترمیم کابینه و تغییر تیم اقتصادی دولت تاکید کرد و افزود: برخی از افراد کابینه پیر، خسته و بی انگیزه هستند که امیدواریم رئیس جمهور با تغییر آنها، یک تیم فعال، کارآمد، با برنامه و با انگیزه انتخاب و بتواند این مشکلات را رفع کند.

وی افزود: اگر رئیس جمهور نسبت به تغییر و ترمیم کابینه اقدام نکند، قطعا مجلس از اختیارات قانونی و نظارتی خود برای بهبود وضعیت اقتصادی و رفع مشکلات فعلی استفاده خواهد کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ارز واردات دولت بخش خصوصی کمیسیون انرژی کالاهای اساسی گرانی اقتصاد کشور شورای اسلامی رئیس جمهور مشکلات ارز واردات مجلس صادرات نرخ دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۸۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین افشاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در اجلاسیه گروه‌های کشوری معماری و شهرسازی اظهار کرد: احیای الگو‌های سنتی و بازگشت به الگو‌های معماری سنتی و اسلامی و استفاده از آن در طراحی‌های مدرن یکی از ضرورت‌های است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با ابراز خرسندی از حضور مدیران گروه‌های معماری و شهرسازی دانشگاه‌ آزاد اسلامی در دامغان عنوان کرد: دامغان یکی از کهن‌ترین شهر‌های ایران است و کاروانسرا‌ها، قلعه‌ها و تپه‌های قدیمی و برج و بارو، حصار عظیم داخل و خارج شهر دامغان است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان متذکر شد: این شهرستان در حال حاضر دارای بیش از ۵۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده بوده که ۱۳۰ اثر ملموس و ناملموس در فهرست آثار ملی است و از آثار شاخص این شهرستان می‌توان به تپه تاریخی حصار با قدمت ۷ هزار سال و دارای سه دوره متعدد، مسجد تاریخانه که یکی از مهم‌ترین مساجد بازمانده از قرون اولیه اسلامی در کشور و از نخستین نمونه‌های مساجد است، اشاره کرد که مناره آن یکی از عناصر تشکیل‌دهنده آن است.

افشاری متذکر شد: وجود بنا‌های تاریخی بسیار در دامغان و لزوم احیای ارزش‌های اسلامی در شهر‌های مسلمان که امروزه هویت خاص گذشته را از دست داده‌اند، بیش از قبل احساس می‌شود.

دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان تاکید کرد: تمرکز بر آموزش معماری اسلامی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تشویق پژوهش در این زمینه می‌تواند دستاورد‌های شگرفی را ایجاد کند.

وی متذکر شد: توجه به فرهنگ و هنر ایرانی و ادغام فرهنگ و هنر ایرانی در طراحی‌های معماری و شهرسازی با بهره‌گیری از توان علمی اندیشمندان این دو حوزه با استفاده از مصالح بومی و سنتی و به‌کارگیری مصالح ساختمانی سنتی و بومی در ساخت و ساز‌ها موجب ترویج معماری پایدار که هم با محیط زیست سازگار باشد خواهد شد و هم بازتاب‌دهنده میراث فرهنگی ایرانی-اسلامی و توسعه گردشگری می‌شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان، توجه به معماری ایرانی‌ ـ‌ اسلامی در ساخت و ساز‌های شهری را از موضوعات حائز اهمیت برشمرد و تأکید کرد: استفاده از نماد‌ها و عناصر معماری اسلامی در طراحی‌های جدید با برگزاری اینگونه جلسات در دانشکدگان هنر زمینه تحول در معماری را ایجاد کرده و با ارائه راهکار و برنامه به حاکمیت زمینه ایجاد قوانین و مقرراتی که حمایت از معماری ایرانی اسلامی را در برنامه‌ریزی‌های شهری و ملی تضمین کند را مهیا خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبات ارزی به پیش‌بینی‌پذیر بودن اقتصاد کمک می‌کند
  • بدقولی بیمه‌ها؛ کمبود دارو در بازار
  • خبر جدید یک نماینده مجلس در خصوص اصلاح سیاست‌های ارزی/ دولت و مجلس به توافق رسیدند؟
  • توافق مجلس و دولت برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • معین وزارت اقتصاد طالبان: در دوران جمهوریت «فساد» به فرهنگ تبدیل شده بود/ به عنوان فردی «شیعه» با صلاحیت کامل در ساختار امارت اسلامی مشغول هستم
  • اعتراف دیرهنگام یک نماینده مجلس: برخی نمایندگان نه یکی بلکه چندتا شاسی‌بلند گرفته‌اند
  • ۶۰ درصد صندلی‌های دور دوم مجلس به صورت الکترونیک انتخاب می‌شود
  • ضرورت توجه به معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی 
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!