Web Analytics Made Easy - Statcounter

آلبوم موسیقی«تو مست تری یا من؟» به آهنگسازی جاهد محمدی و با صدای داوود آزاد شامگاه دوشنبه چهارم تیرماه در فرهنگسرای ارسباران رونمایی شد؛ آلبومی با الهام از موسیقی خانقاهی؛ متکی برریتم که ازدل خانقاه‌ها سربرآورده است وهمین امرسبب شده، مخاطبان این نوع موسیقی به نسبت دیگرگونه‌ها محدودتر باشد. نداسیجانی روزنامه نگار

ایران آنلاین / البته جنس و رنگ صدای داوود آزاد این قابلیت را داشته که پیش ازاین هم دست به خلق چنین کارهایی بزند و این‌گونه بخواند و بنوازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوود آزاد خواننده و نوازنده این اثر معتقد است که سازبندی ویژه‌ای که دراین اثربه کاربرده شده این قدرت را دارد که شنونده را درلحظه اول به خود جذب کند.همچنین فضای قلندری که درکارایجاد شده این اثررا در چشم مخاطبان بسیارمتفاوت کرده است.
اودرادامه افزود: 5 قطعه ازآلبوم ساخته جاهد محمدی ویک قطعه آن ساخته خودم بوده وهمین امرسبب شد در ذهن بسیاری ازمخاطبان این سؤال به وجود آید که معمولاً اغلب کارهایی که می‌سازی می‌خوانم و من درجواب باید بگویم آثاری که می‌خوانم همسو با اندیشه‌ام بوده و درذهنیت موسیقایی‌ام شکل گرفته است. نکته دیگرحمایت ازنسل امروزی‌ها و بخصوص جوانان است که فضای سنگین و سختی برای دیده شدن این دوستان به وجود آمده است.
او در ادامه افزود: اجرای این آلبوم سی‌ام تیرماه در تالار وحدت به همراه دیگرکارهایم اجرا خواهد شد وحدود سه ماه آینده نیزآلبومی با اشعار حزین لاهیجی شاعربزرگ ایران منتشرخواهم کرد. البته نام آلبوم را بعداً اعلام می‌کنم چرا که متأسفانه گاهی اوقات نام‌ها هم ربوده می‌شود مانند آلبوم «لیلی نامه» که عنوان دیگری برای آن انتخاب کرده بودم.
علیرضا میرعلینقی محقق و پژوهشگر موسیقی نیز دراین مراسم بیان داشت:ازاواسط دهه 60 آقای داوود آزاد جریانی را در موسیقی تأسیس کردند که مختص به خود ایشان بوده؛ یک نوع موسیقی خانقاهی پیشرفته که حاصل ذوق، استعداد و تداوم کارهای آقای آزاد بوده که ترکیبی است از فضا و ریتم‌های خانقاهی و به علاوه برداشت‌هایی از انواع موسیقی‌هایی که‌ شأن ورود به چنین فضایی را داشته‌اند. درواقع این جریان آهنگسازی زبان تازه‌ای را درکناردیگر زبان‌های موسیقی معرفی کرده است و به شرط حفظ هویت آن تداوم پیدا خواهد کرد.
جاهد محمدی آهنگساز این اثر نیز گفت: آقای داوود آزاد جایگاه والایی درموسیقی دارد؛ من و دیگر همنسلانم مستقیم یا غیرمستقیم بواسطه آثارایشان جذب هنروموسیقی شده‌ایم. نوازندگان جوان شمال غرب ایران با الگو‌برداری ازکارهای ایشان ساز می‌نوازند و کنسرت برگزار می‌کنند و من به شخصه با تأثیر‌پذیری از این آگاهی به موسیقی عرفانی و خانقاهی گرایش پیداکردم. ازحدود 5 سال گذشته استارت ساخت قطعات در ذهنم زده شد و با همکاری آقای آزاد تصمیم به ضبط کارها گرفتیم که خوشبختانه چند ماه اخیر به پایان رسید.

او در ادامه عنوان داشت بحث رایج کپی‌رایت همچنان در مملکت ما وجود دارد و آرزویم این است که فرهنگ کاربرد قانونی آن آرام آرام به سراغ ما بیاید و به احترام صاحبان و محتوای اثر و فرهنگی که در وجود‌مان شکل می‌گیرد آثارهنری را دانلود یا کپی نکنیم و به این تفکر دست‌یابیم و بدانیم درپس این آثار زحمات مادی و معنوی بسیاری بوده است. کاش به دوران نوار کاست‌ها برگردیم تا هم تداعی‌کننده خاطرات برای ما و مخاطبان باشد و هم اینکه به این شکل شاید کمتر به این فکر باشیم آثار دیگران را کپی کنیم.
در این مراسم همچنین کتاب «مشق آزاد» که گزیده‌ای از تصانیف آلبوم‌های داوود آزاد است به کوشش «امین ولی» رونمایی شد. آلبوم موسیقی «تو مست تری یا من» شامل 6تصنیف است که با بداهه خوانی‌هایی کوتاه و تکنوازی سازهایی همچون تنبور و عود مجموعه‌ای 10 قطعه‌ای را شکل داده است. اشعار این مجموعه از شاعران بنام ایران همچون مولانا، حافظ، عطار، شمس مغربی و شاعر و ترانه سرای جوان سینا مشفقی که نوازنده دف این مجموعه نیز هست انتخاب شده است./روزنامه ایران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۸۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» مجددا مرور می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» به نویسندگی دلارام موسوی و سروین کیانی با کارگردانی دلارام موسوی و تهیه‌کنندگی ژاله احمدی کبیر از اسفند ۱۴۰۲ در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه رفته بود که برای دور دوم اجرا از ۱۷ اردیبهشت در تئاتر هامون به صحنه می‌رود.

سیما غلامی، محمدعلی براتی، علی حدادی، نیلوفر جبارزارع، علیرضا ولیپور، فرزانه سیری، محمد جهانشاهی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

«نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» داستان زندگی ۲ خانواده است که در اثر جنگ جهانی دوم به هم گره می‌خورد.

پیش‌فروش این اثر نمایشی و دیگر اطلاعات اجرایی به‌زودی اعلام می‌شود.

کد خبر 6091077 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • پشت‌پرده محبوبیت تیلور سوئیفت چیست؟
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران | وقتی او در مورد پایان رابطه عاطفی خود حرف می‌زند...
  • عکس| داوود کیم به قولش عمل کرد/ خواننده کره‌ای تمام پولش را خرج مسجد کرد
  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم در ایران!
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم خواننده مشهور کره‌ای در ایران
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» مجددا مرور می‌شود