Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@18:21:00 GMT

کاهش فوری فشار خون با دسری خوشمزه

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۸۸۷۸۲

کاهش فوری فشار خون با دسری خوشمزه

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ دسر ماست و خیار حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، K ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۶، B۱۲ ، پروتئین و کلسیم، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، فیبر، منیزیم، فسفر، منگنز، روی و اسید فولیک است.

برای بررسی خواص دسر ماست وخیار و اینکه مصرف این دسر برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم‌ترین خواص دسر ماست و خیار

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره مهم‌ترین خواص دسر ماست و خیار اظهار کرد: این دسر نقش موثری در کاهش وزن افراد دارد؛ دسر ماست و خیار تشنگی را رفع و سموم بدن را هم دفع می‌کند.

وی درباره خواص دیگر دسر ماست و خیار بیان کرد: این دسر به کاهش قند فشار و چربی خون کمک شایانی می‌کند، دسر ماست و خیار تاثیر چشمگیری در بهبود عملکرد دستگاه گوارش و رفع یبوست دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: دسر ماست و خیار حافظه را تقویت می‌کند و موجب کارکرد بهتر سیستم عصبی می‌شود؛ این دسر بوی بد دهان را هم از بین می‌برد.

عظمایی تاکید کرد: دسر ماست و خیار به علت داشتن کلسیم، منیزیم، فسفر و انواع ویتامین‌ها استخوان‌ها و دندان را محکم و از بروز پوکی استخوان در افراد جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به خواص آنتی‌اکسیدانی و آنتی‌بیوتیکی دسر ماست و خیار یادآور شد: این دسر مو‌ها را تقویت می‌کند و سبب شادابی و طراوت پوست هم می‌شود.

 

مواد لازم برای تهیه دسر ماست و خیار (سه تا چهار نفر)

خیار                                                            سه تا  چهار عدد

ماست                                                         ۲۰۰ گرم

پیازچه                                                        ۲ تا سه عدد

سیر                                                             یک حبه

پودر آویشن                                                یک قاشق چای‌خوری

پودر نعناع خشک                                       یک قاشق چای‌خوری

پودر گل محمدی                                       نصف قاشق چای خوری

پودر شوید                                                   یک قاشق چای‌خوری

نمک و فلفل سیاه                                       به مقدار لازم

کشمش و پودر گردو                                  به مقدار لازم

طرز تهیه دسر ماست و خیار

خیار‌ها را ریز خُرد یا درشت رنده کنید.

 سیر راه هم خُرد سپس خیار و سیر را به ماست اضافه کنید.

 پیازچه را هم ریز خُرد کنید و به  ماست بیفزایید.

نمک و فلفل سیاه را به سایر مواد اضافه کنید

 مواد را به خوبی باهم مخلوط کنید.

روی ماست را با  کشمش، پودر گردو، نعناع، آویشن، شوید و گل محمدی تزئین کنید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۸۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر مستقیم ورزش بر فشار‌خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛فریبا هندسی متخصص قلب و عروق با اشاره به ارتباط مستقیم ورزش و فشار خون گفت: خطر ابتلا به فشار خون بالا با افزایش سن زیاد می شود، اما ورزش می‌تواند یک رویکرد بدون دارو برای کاهش فشار خون بالا باشد.

وی افزود: اگر فشار خون شما بالا باشد، با ورزش می‌توانید به کنترل آن کمک کنید، اما نه به این معنی که به اندازه ی یک دونده ی ماراتن بدوید و یا حتما به یک باشگاه ورزشی بروید. در عوض، آرام شروع کنید و فعالیت بدنی بیشتری را به زندگی روزمره ی خود اضافه کنید.

تاثیر ورزش بر فشار خون

هندسی عنوان کرد: فعالیت بدنی منظم، قلب را قوی می کند. قلب قوی می تواند خون بیشتری را با تلاش کمتری پمپ کند. اگر قلب شما بتواند برای پمپ کردن کار کمتری انجام دهد، نیروی وارد شده بر روی شریان ها کاهش می‌یابد، و در نتیجه باعث کاهش فشار خون می‌شود.

وی ادامه داد: افزایش فعالیت ورزشی می تواند فشار خون سیستولیک را به طور متوسط ​​۴ تا ۹ میلی متر جیوه کاهش دهد. این کار به اندازه‌ برخی داروهای فشار خون کارآمد است. در برخی افراد، کمی ورزش برای کاهش فشار خون کافی است و دیگر نیازی به داروهای فشار خون نیست.

متخصص قلب و عروق گفت: اگر فشار خون شما در سطح مطلوبی است ( کمتر از ۱۲۰/۸۰ میلی متر جیوه ) ورزش می تواند به جلوگیری از ابتلا به آن با افزایش سن کمک کند. همچنین ورزش منظم کمک می کند تا یک وزن سالم را حفظ کنید که یکی دیگر از راه های مهم برای کنترل فشار خون است.

وی افزود: اما برای پایین نگه داشتن فشار خون، نیاز است ورزش منظم انجام دهید. یک تا سه ماه طول می کشد تا ورزش منظم بر روی فشار خون اثر بگذارد. مزایای آن تا زمانی که ادامه پیدا کند باقی می مانند.

هندسی تشریح کرد: وزارت بهداشت و درمان حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی متوسط ​​یا ۷۵ دقیقه فعالیت هوازی شدید در هفته، و یا ترکیبی از فعالیت های متوسط ​​و شدید را توصیه می‌کند. هدف را حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت هوازی در اکثر روزهای هفته قرار دهید.

وی افزود: اگر در ابتدا این مدت زمان را نتوانستید برنامه ریزی کنید، به یاد داشته باشید که می توانید تعداد جلسات را کم و زمان هر جلسه را زیاد کنید. به عنوان مثال سه جلسه ی ۱۰ دقیقه ای ورزش هوازی را به یک جلسه ۳۰ دقیقه ای تبدیل کنید که در واقع یکی هستند.

چه ورزش هایی برای فشار خون مفید است؟

هندسی گفت: شما می توانید برای کنترل فشار خون خود از ورزش هایی مانند: یوگا، پیلاتس، ایروبیک، گلف، دوچرخه سواری، شنا، پیاده روی و… استفاده کنید.

وی عنوان کرد: حرکات ایروبیک، حرکات پشت سر هم و ریتمیک است که هنگام اجرای آن گروه بزرگی از ماهیچه های کل بدن شما مانند عضللات پاها، شانه ها و عضلات بازو را درگیر می کند و تاثیر به سزایی در کاهش فشار خون شما دارد.

ورزش های مضر برای فشار خون بالا

متخصص قلب و عروق گفت: شما باید هدف خود را برای کار در سطحی انجام دهید که احساس می‌کنید سبک تا متوسط ​​است، نه سخت و یا خیلی سخت باشد. با دقت فکر کنید که با انجام فعالیت چه حسی دارید برای مثال، چقدر احساس گرمی دارید، چقدر نفس می کشید و عضلات شما چقدر خسته است. اگر نمی توانید به راحتی صحبت کنید در حالی که ورزش می کنید، پس خیلی سخت کار می کنید.

وی افزود: شما نباید ورزش های زیر را انجام دهید، زیرا می توانند فشار خون شما را برای مدت کوتاهی به سطح خطرناک برسانند:

هندسی گفت: وزنه های سنگین را بدون نظارت مربی واجد شرایط تمرین برندارید. همچنین ورزش های انفجاری شدید مانند بوکس،کشتی، دو میدانی را انجام ندهید.

وی ادامه داد: اگر به غواصی علاقه دارید و فشار خون زیادی دارید، محدودیت هایی وجود دارد. البته به میزان فشار خون شما و هر نوع دارویی که مصرف می کنید بستگی دارد. شما باید برای شیرجه رفتن توسط یک متخصص پزشکی غواصی مشورت کنید و سپس شیرجه بروید.

متخصص قلب و عروق گفت: سایر فعالیت ها و ورزش ها، که ممکن است سرعت و تغییرات فشار جوی را شامل شود، ممکن است به یک گواهی پزشکی نیز نیاز داشته باشد، به عنوان مثال چتر نجات و مسابقات اتومبیلرانی. حتما قبل از انجام این گونه ورزش ها با پزشک خود مشورت کنید، ممکن است پزشک، شما را از انجام این ورزش ها منع کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با خواص شگفت انگیز کاهو آشنا شوید! از تقویت اسپرم تا پیشگیری از سرطان
  • خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو
  • تاثیر مستقیم ورزش بر فشار‌خون
  • طرز تهیه مینی چیزکیک لیمویی، ساده و خوشمزه (فیلم)
  • خواص عجیب این نوع چای برای بدن را بشناسید
  • مصرف کره بادام زمینی چه تاثیری بر فشار خون دارد؟
  • این سالاد سبز را با حبوبات و سبزیجات درست کنید و لذت ببرید
  • ترکیبی گیاهی برای لاغری، تقویت سیستم ایمنی و کاهش اضطراب
  • برگ این درخت در بهار فقط کار می کند
  • خواص شگفت انگیز کنجد سیاه