Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، گفت: به دنبال مطالعات و بررسی‌های انجام‌شده، تصمیم بر آن شد تا پروژه کنتورخوانی هوشمند با استفاده از امکانات زیرساخت مخابراتی کشور و با بهره‌گیری از مفهوم IOT (اینترنت اشیاء) که با آخرین تکنولوژی درباره ارسال و دریافت اطلاعات در دنیا مطرح شده، انجام گیرد.

 

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سعید مؤمنی، با بیان این مطلب، اظهار داشت: در این راستا، کارگروه تخصصی شکل گرفت که مکلف شد چارچوب، الزامات و انتظارات طرح پایلوت کنتورخوانی هوشمند را تهیه و مستند کند که در آن، طبیعتاً مسایل حقوقی، فنی و نیازهای تجاری (کسب و کار شرکت) و نیز استانداردهای مرتبط با بخش‌های مختلف کنتورخوانی هوشمند باید در نظر گرفته می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه افزود: بر اساس سیاست‌های اعلام‌شده، ما در این طرح، به‌عنوان کارگروه، سه نکته را مد نظر قرار دادیم؛ نخست آن که شرکت ملی گاز ایران مالک کنتور است، نکته بعدی، بهره‌برداری شرکت از زیرساخت‌های عمومی مخابراتی کشور بدون داشتن مالکیت (از طرف شرکت گاز) است که با مفهوم IOT هم‌خوانی داشته باشد و نکته نهایی، IT است که نهایتاً باید در مالکیت شرکت ملی گاز ایران باشد.

 

مؤمنی با اشاره به این که این کارگروه بر اساس سیاست‌های فوق، چارچوب الزامات و انتظارات طرح پایلوت کنتورخوانی هوشمند را تهیه کرد، گفت: بر همین اساس، در ۷ مهرماه سال ۹۵، این طرح از طریق سایت شرکت، اعلام رسمی شد و بر اساس همین چارچوب شرایط برای اعلام آمادگی و ورود شرکت‌ها جهت اجرای طرح پایلوت کنتورخوانی هوشمند، مهیا شد.

 

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در ادامه تصریح کرد: تا به امروز رسماً ۲۴ شرکت جهت اجرای طرح پایلوت اعلام آمادگی کردند که همه این شرکت‌ها، داخلی و تنها یک شرکت، خارجی است که تعدادی از آنها به صورت کنسرسیوم برای ارایه تمام بخش‌ها و تعدادی نیز به‌صورت تک‌شرکتی ورود کرده‌اند، ضمن آن که از این ۲۴ شرکت، شرکت خارجی مستقیم ورود کرده، ولی عمدتاً شرکت‌های ایرانی با شرکت‌های خارجی جوینت (Joint) شده‌اند.

 

وی در پایان اظهار داشت: طی این مدت و پس از گذراندن مراحل اولیه، ۶ نوع کنتور هوشمند داخلی و خارجی از طرف تعدادی از شرکت‌ها برای تست ارایه شد، هرچند تاکنون تنها یکی از شرکت‌های ایرانی کنتور هوشمند را ارایه کرده و در این ارتباط، بیشترین فعالیت را داشته، این در حالی است که تاکنون از ۶ نوع کنتور ارایه‌شده، تنها یک کنتوراز آزمایشگاه شرکت ملی گاز ایران تأییدیه گرفته است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۹۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزری خبرانلاین از سنندج، هیوا لهونیان با بیان اینکه طرح تکخوانی برق روستاها در راستای توسعه عدالت اجتماعی و توسعه ی پایداری برق روستاها اجرا میشود، اظهار کرد: با برنامه ریزی های مدون و راهبردی این شرکت در طول چند سال اخیر، بیش از ۸۵ درصد از روستاهای سطح استان تاپایان سال ۱۴۰۲ طرح تکخوانی اجرا و به اتمام رسیده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه کمتر از ۱۵ درصد روستاهای سطح استان مشمول این طرح باقیمانده است، گفت: در سال جاری با برنامه ریزی های منسجم و دقیق، کنتور برق ۲۳۶ روستای باقیمانده که مشمول ۱۴ هزار و ۷۸ خانوار روستایی میباشد از حالت بازفروش خارج و با احتساب آن تمام روستاهای استان، طرح تکخوانی اجرا و عملیاتی میگردد.

لهونیان با اشاره به اینکه در کل استان یکهزار و ۶۱۵ روستای دارای سکنه وجود دارد، گفت: از این تعداد روستا، تاکنون کنتور برق هزار و ۳۷۹ روستای استان تکخوانی و از حالت بازفروش خارج شده است.

لهونیان یکی از رویکردها و اهداف این شرکت در راستای توسعه عدالت اجتماعی، طرح «تکخوانی» نمودن برق روستاها را خواند و گفت: با اجرای این پروژه مشکلات مربوط به قرائت کنتورهای بازفروش و تطبیق با کنتورهای مادر از جمله اختلاف قیمت مصرفی درتعدادی محدود از روستاها، شفافیت و سهل الوصول شدن مطالبات مشترکین، حذف انشعابات غیرمجاز و ایجاد عدالت درصورتحساب های مصرفی مشترکین مرتفع خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با بیان اینکه یکی از مطالبات همیشگی روستاییان تامین برق پایدار و بهره مندی از شرایط انشعاب و انرژی همچون مشترکین شهری است، افزود: در همین راستا با هدف ساماندهی قرائت و استفاده روستاییان ازخدمات غیرحضوری، طی سه سال اخیر طرح تکخوانی نمودن برق مشترکین روستایی با جدیت دردستورکار این شرکت قرار گرفته است.

شایان ذکر است با اجرای این پروژه منبعد روستاییان می توانند بخش عمده ای از خدمات خود را به صورت غیر حضوری و در بستر اینترنت یا از طریق “اپلیکیشن برق من” دریافت کنند که از جمله این خدمات می توان به دریافت و پرداخت صورتحساب، مشاهده روند مصرف، دریافت انشعاب آمپری و آزمایش لوازم اندازه‌گیری و…. اشاره کرد.

در حال حاضر بیش از ۷۵۰ هزار مشترک در بخش های مختلف خانگی، کشاورزی، صنعتی و اداری از خدمات شرکت توزیع برق کردستان بهره مند هستند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898450

دیگر خبرها

  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در خراسان رضوی واجد شرایط هوشمندسازی هستند
  • ۳۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد