Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: نتیجه مطالعات تعیین حق آبه تالاب بامدژ اهواز تا سه ماه آینده مشخص و این میزان جهت اجرا و تامین نیاز آبی به سازمان آب و برق خوزستان اعلام خواهد شد.

احمدرضا لاهیجان‌زاده در نشست هم اندیشی با سازمان‌های مردم نهاد به منظور بررسی راهکارهای احیای تالاب بامدژ، نقش سازمان‌های مردم نهاد را در حفاظت و حمایت از محیط زیست بسیار مهم دانست و اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های موجود در مجموعه حفاظت محیط زیست خوزستان از لحاظ نیروی انسانی و گستردگی کارها، ضروری است همکاری سازمان‌های مردم نهاد با این اداره کل برای احیا و مراقبت از محیط زیست دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در خصوص تالاب بامدژ گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در راستای احیای این تالاب برنامه‌های مختلفی در دست اقدام دارد. نتیجه مطالعات تعیین حق آبه تالاب بامدژ اهواز تا سه ماه آینده مشخص و این میزان جهت اجرا و تامین نیاز آبی به سازمان آب و برق خوزستان اعلام خواهد شد. 

 

وی ادامه داد: هم‌چنین به منظور پایش مستمر این تالاب پاسگاه محیط بانی و ساختمان پایش در منطقه در حال احداث است و تا چند ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد و جوامع محلی خواست تا در شناسایی و برخورد با متخلفین به حریم تالاب بامدژ همکاری داشته باشند و افزود: امروزه با وجود مشکلات زیاد در عرصه محیط زیست، اهمیت و توجه به این مقوله در جامعه بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌شود و باید با همکاری و مشارکت جمعی برای بهبود محیط زیست استان تلاش کنیم.

 

لاهیجان زاده در بخش دیگری از سخنان خود به برخی برنامه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در زمینه احیا و تامین حقابه تالاب‌ها اشاره کرد و گفت: برای تالاب بامدژ باید کارها بر اساس اصول و مطالعات انجام شود و از انجام کارهای غیرکارشناسی در این حوزه خودداری کرد. کار و برنامه باید به صورتی دنبال شود که احیا و حیات دائمی برای این منطقه را به دنبال داشته باشد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۹۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پتروشیمی «میانکاله» دیگر وجود ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علی سلاجقه پس از نشست با کمیسیون کشاورزی مجلس گفت که طرح پتروشیمی میانکاله «کاملا لغو شده» و خوشبختانه منتظریم وزارت جهاد کشاورزی زمین‌هایی که داده، پس بگیرد.

آقای سلاجقه گفت سازمان حفاظت محیط زیست حفاظت مشارکتی با مردم را در دستور کارش دارد و لایحه آن در دولت مطرح است تا به مجلس فرستاده شود. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین گفت اصلاح قانون حفاظت و شکار صید پس از ۵۰ سال در دستور این سازمان قرار گرفته که بر اساس «پدیده‌های نوظهور و مشارکت مردم» است. او این را هم گفت که تا پایان شهریور، در ۹۲ درصد کشور نقشه سازی انجام می‌شود.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • طرح پتروشیمی «میانکاله» دیگر وجود ندارد
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری
  • تقدیر رئیس سازمان سنجش از مسئول حفاظت آزمون استان خوزستان
  • زنده‌گیری مار افعی در یک مدرسه
  • زنده گیری مار افعی سمی در یکی از مدارس حاشیه تالاب بامدژ