Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» که بیشترین سیمرغ را از جشنواره سی و ششم فیلم فجر دریافت کرد، از 17 مردادماه نمایش خود را آغاز می‌کند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سال گذشته در اختتامیه سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر اتفاقات مهم بسیاری افتاد و فیلم‌ها و افراد بسیاری سیمرغ دریافت کردند؛ اما شاید در خاطر‌ها اسم یک فیلم، بیشتر باقی ماند، «تنگه ابوقریب» فیلمی که در سی‌وششمین جشنواره ملی فیلم فجر ۶ سیمرغ بلورین دریافت کرد و نام خود را به عنوان بیشترین دریافت‌کننده سیمرغ این دوره از رقابت‌ها به ثبت رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فیلم سینمایی«تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان تولید شده است و به تازگی قرار است در سینماهای کشور به نمایش درآید. این فیلم برای اکران با دفتر پخش حوزه هنری قرارداد بسته و قرار است از تاریخ 17 مردادماه در سرگروه اسقلال اکران شود. 

بنابراین گزارش بهرام توکلی نهمین ساخته بلند سینمایی‌اش را با داستانی دفاع مقدسی تولید کرده است. 

«تنگه ابوقریب»، تنگه‌ای بسیار استراتژیک بود. اتفاقی که درباره آن فیلم ساخته شده‌ است، واقعه‌ای است در سال 67 در محدوده‌ای که عراق پیشروی می‌کرد و مناطق را از رزمندگان ایرانی پس می‌گرفت، آن اتفاق افتاد، در شرایطی که ایران به هیچ عنوان آمادگی دفاع نداشت.

 نیروهای ایرانی در آن بازه زمانی همه درگیر بودند، یکسری در شمال غرب درگیر بودند، یکسری دیگر در شلمچه و جزیره مجنون درگیر بودند. بچه‌های گردان عمار تازه از خط پدافندی برگشته بودند، به آنها مرخصی داده بودند تا برگردند تهران، چون بیشترشان بچه تهران بودند. این بچه‌ها حمام رفتند و آماده شدن و بلیط قطارشان را دریافت کردند. قطارهای اندیمشک معمولاً بعد از ظهر بر راه می‌افتد.

ساعت 10 -11 صبح اعلام کردند که عراق به  تنگه ابوقریب حمله کرده است و هیچ کسی را نداریم که برود جلوی آنها بایستد، می‌گویند که گردان عمار را بفرستید، اطلاع می‌دهند که گردان عمار آماده شده‌اند که بروند مرخصی. دستور می‌دهند که گردان عمار را برگردانید به تنگه ابوقریب. بچه‌های گردان عمار را برمی‌گردانند به پادگان دوکوهه سریع تجهیزات می‌دهند و با کامیون آنها را به خط می‌فرستند. از وقایع مهم آن روز می‌توان به شهادت غلامرضا صالحی قائم مقام لشکر 27 محمد رسول الله(ص) اشاره کرد که در تنگه ابوقریب روز 22 تیر شهید شد. «تنگه ابوقریب» اسم داستان رشادت‌ها و ایستادگی‌های بچه‌های گردان عمار است.

جواد عزتی، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، علی سلیمانی و مهدی قربانی از جمله بازیگران «تنگه ابوقریب» هستند، این فیلم از نظر صحنه‌های اکشن و جنگی جزو آثار منحصر به فرد سینمای دفاع مقدس محسوب می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۹۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگران ناپدید شده در ارتفاعات نوشهر تحویل خانواده‌هایشان شدند

سمانه حمیدی نیا  رییس جمعیت هلال احمر نوشهر گفت : حوالی ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه شب گذشته حادثه مفقودی این شمار از افراد طبیعت گرد به پایگاه امدادو نجات جمعیت هلال احمر نوشهر واقع در منطقه سی سنگان گزارش شد که پس از دریافت این پیام از آن پایگاه با همراهی دیگر پایگاه ها ۲ گروه ۹ نفره برای یافتن این افراد مفقودی راهی کمربندی نوشهر، روستای کوشکسرا و جنگل تنگه دار شدند.

وی اظهار کرد : متاسفانه این افراد مدت سه ساعت از این نقطه ای که برای طبیعت گردی آمده بودند فاصله گرفته و سر در گم شدند تا اینکه با حضور گروه های امداد و نجات، حوالی ساعت ۲۴ شب گذشته آنان را پیدا کرده و بدون هیچگونه آسیبی به خانواده هایشان تحویل داده شدند.

تنگ‌دار یا به اصطلاح عامیانه تنگه‌دار در روستای کوشکسرا در هشت کیلومتری شهر نوشهر به سمت ارتفاعات و جنگل های این شهرستان قرار دارد و بیشر افراد غیرمحلی که گذرشان به سمت کوشکسرا می‌افتد به هوای بهره مندی از آب و هوای مساعد و شنا کردن در رودخانه خانیکان این نقطه را به عنوان مقصد سفرشان برمی گزینند.

عرصه جنگلی خانیکان تنگه دار با بر خورداری از طبیعت بکر، آب و هوای مطبوع و خنک و نیز رودخانه پرآب و عمیق در روستای کوشکسرای نوشهر قرار دارد و در تمام فصول به ویژه بهار و تابستان این جاذبه طبیعی خاستگاه هزاران گردشگرداخلی و خارجی است.

ماه گذشته هم سه نفر از مسافران در جنگل های "تیلا کنار "بخش سلمانشهر عباس آباد غرب مازندران ناپدید شده بودند.

شهرستان نوشهر واقع در غرب مازندران از جمعیتی دست کم ۱۴۰ هزار نفر از ۱۲۰ نقطه روستایی و سه نقطه شهری برخوردار است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • «تگزاس ۳»و «عطرآلود» به گیشه سینماها اضافه می‌شود
  • جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام
  • گیشه سینماها در هفته دوم اردیبهشت چقدر فروخت؟
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه در تنگه هرمز
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده بدست سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • گردشگران ناپدید شده در ارتفاعات نوشهر تحویل خانواده‌هایشان شدند
  • گمشدگان تنگه دار نوشهر پیدا شدند
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • خروش دوباره آبشار فصلی در تنگه تاریخی زرانگوش + فیلم