Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،سید پرویز محبی در این نشست با  اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح دریابست هرمزگان برای اولین بار درسال گذشته گفت: این طرح از سنت های صیادان در سال های دور بوده است و نزدیک به دودهه پیش در استان توسط خود صیادان به اجرا در می آمده که با ت.وجه به وضعیت ذخایر آبزیان و مزایای اجرای این طرح برای صید و صیادی پایدار کمیته مدیریت صید استان تصمیمم به اجرای مجدد آن نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دریابست به معنای عام به حالت تعلیق درآوردن فعالیت ماهیگیری و صیادی در زمان و مکان خاص جهت حفظ و پایداری ذخیره و کاهش فشار صید بی رویه بر ذخیره آبزیان است گفت: دریابست در آبهای هرمزگان بی شک  می تواند  فرصتی مغتنم  برای مدیریت صید مسئولانه و کاهش فشار بر ذخایر آبزیان باشد.

این مقام مسئول همچینن ضمن تشکر از همراهی مسئولان استانی و شهرستانی،شورای تامین استان، نیروی انتظامی استان، نیروی دریایی سپاه،دریابانی استان، مرزبانی  و سایر دستگاهای استانی و شهرستانی  گفت: تداوم این همکاری ها و مشارکت مسئولانه صیادان،مسئولین و شهروندان گرامی  لازمه اجرای کامل دریابست برای دومین سال پیاپی در حوزه آبی استان هرمزگان خواند.

در ادامه معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با تاکید بر لزوم اجرای طرح دریابست گفت: با اجرای طرح دریابست و با توجه به عدم خروج کلیه شناورهای صیادی از ساحل و بنادر و اسکله های صیادی امکان تخلف شناورهاص صیادی به کمترین حد ممکن می رسد.

مسعود بارانی تصریح کرد :یکی از مهمترین تصمیماتی که می تواند در راستای دستیابی به صید پایدار و حفظ ذخیره موثر واقع شود اجرای مطلوب دریابست است که  در این راستا بررسی ها و پژوهش های لازم به شکل مطلوبی توسط کارشناسان پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و اداره کل شیلات هرمزگان صورت پذیرفته است که اجرای دقیق آن متضمن همراهی جامعه بهره بردار و صیادی است.

وی با اشاره به اینکه رعایت قوانین و مقرارات صید و صیادی با همکاری صیادان نقش مهمی در حفظ منابع آبزیان برای نسل آینده و صید پایدار خواهد داشت، یادآور شد: آنچه مسلم است با اجرای طرح ممنوعیت عمومی صید تمامی گونه های آبزی (دریابست) شرایط بهتری برای رشد و تکثیر و احیای نسل آبزیان در زیستگاه های طبیعی فراهم می شود.

گفتنی است استان هرمزگان با توجه به طول نوار ساحلی، تنوع گونه‌ای، تنوع روش‌های صید، 40 درصد صید آب‌های جنوب، حدود 4200 فروند شناور مجاز و 30 هزار نفر صیاد به‌عنوان قطب صید و صیادی در کشور محسوب می‌شود.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خلیج فارس عمان معاون نیروی انتظامی هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۹۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد

فرمانده انتظامی هرمزگان از اجرای طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سردار علی اکبر جاویدان در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای مقابله جدی و بی امان با قاچاقچیان سوخت و به منظور جلو گیری از هدررفت سرمایه ملی، روز گذشته طرح ضربتی پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق سوخت بصورت هم زمان در مناطق خانسرخ، سورو ، نخل ناخدا وروستای دهنو از توابع بندرعباس اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح که با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی و گشت زنی های هدفمند اجرا شد جمعا 80 هزار لیتر گازوئیل قاچاق ،مقادیری مشروبات الکلی ، 423 جفت کفش و یکدستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی استان با بیان اینکه دراین طرح تعداد 5 دستگاه خودرو شوتی فعال در قاچاق سوخت و 10 فروند تشتک فایبر کلاس قایق موتوری نیز توقیف شدند، اظهار داشت : در این رابطه تعداد 137 نفر اتباء بیگانه غیر مجاز و فاقد مجوز اقامت که برخی از آنها در تهیه و قاچاق سوخت فعالیت داشتند نیز شناسایی و دستگیر شدند که هماهنگی های لازم جهت طرد آنان انجام شده است .

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با تأکید بر استمرار طرحهای عملیاتی پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق و قاطعیت پلیس در اجرای این طرح ها ، از عموم مردم قدر شناساس استان خواست در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه دپو و یا قاچاق کالا، سوخت و مواد مخدر مراتب را از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد
  • هرمزگان در نمایشگاه بین‌المللی اکسپو ۲۰۲۴
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد