Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس هیات دفاع شخصی ارتش گفت: نخستین دوره مسابقات دفاع شخصی نظامی در ارتش جمهوری اسلامی ایران با شرکت بیش از ۱۳۰ نفر از رزمی کاران دفاع شحصی ارتش در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، سرهنگ «غلامرضا سنجابی» با بیان اینکه  نخستین دوره مسابقات دفاع شخصی نظامی در ارتش جمهوری اسلامی ایران با شرکت بیش از 130نفر از رزمی کاران دفاع شحصی ارتش در تهران برگزار می شود گفت: این مسابقات برای اولین بار در مرداد ماه سال جاری با حضور نیرو‌ها و سازمان‌های تابعه ارتش در ۸ رشته تخصصی دفاع شخصی شامل مبارزه یک به یک، یک به دو و یک به سه نفره، دفاع در برابر سلاح سرد، خلع سلاح در شرایط رزم، مبارزه رهایی از خفگی، مبارزه با نانچکو و کنترل حریف، در مجموعه فرهنگی ورزشی ستاد ارتش برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ورزش دفاع شخصی در ارتش جمهوری اسلامی ایران، سابقه‌ای دیرینه دارد، اما تبدیل این ورزش به رشته‌ای تخصصی همراه با چارچوب مدون و برابر مقررات بین المللی و معیار‌های ورزش نظامی در سال‌های اخیر و با تدابیر سازمان تربیت بدنی ارتش انجام شده است.

سرهنگ سنجابی در ادامه تصریح کرد: توسعه همه جانبه این رشته رزمی در سطح یکان‌های ارتش و هماهنگ با ماموریت‌های هریکان از جمله نقاط قوت رشته دفاع شخصی نظامی است، به طوری که در حال حاضر آموزش‌های تخصصی دفاع شخصی نظامی به تفکیک ماموریت برای یکان‌های نیرو مخصوص نیروی زمینی، تکاور نیروی دریایی، خلبانان و خدمه پروازی نیروی هوایی و برای دانشجویان دانشگاه‌های افسری و آموزشگاه‌های درجه داری برنامه ریزی شده و درحال اجرا می‌باشد.

رئیس هیات دفاع شخصی ارتش در ادامه، برگزاری دوره‌های داوری و مربیگری درجه ۳، ارتقای دان یک تا چهار و برگزاری کارگاه‌های آموزش دفاع شخصی ویژه خانواده‌های کارکنان ارتش را از جمله برنامه‌های امسال این هیات در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران ذکرکرد و افزود: کشف و پرورش استعداد‌ها و زمینه سازی برای بروز پتانسیل‌های موجود در سطح ارتش، نگاه علمی به ساختار ورزش دفاع شخصی و پرورش مربیان و اساتید این رشته در سطوح عالی و رسیدن به الگو و مدل استانداردی از دفاع شخصی نظامی جهت کاربرد آن‌ها در میدان نبرد واقعی با دشمن از جمله برنامه‌های هیات دفاع شخصی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که امیدورایم با حمایت‌های لازم از سوی سامانه فرماندهی و سازمان تربیت بدنی ارتش هرچه زودتر به کلیه اهداف و برنامه‌های مورد انتظارمان دست یابیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ارتش دفاع شخصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۰۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حمید مجیدی‌مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به نزدیک شدن به ایام برگزاری شصت و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی گفت: دعوتنامه رسمی از سوی مسئولان موسسه جاکیم، نهاد برگزارکننده این مسابقات در کشور مالزی برای معرفی نمایندگان کشورمان به این رویداد بین‌المللی دریافت شده است.

وی با اشاره به اینکه مسابقات مالزی در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود، گفت: تا دوره گذشته همواره دعوت‌نامه معرفی شرکت‌کننده در رشته قرائت تحقیق برای ما ارسال می‌شد، اما بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته در دوره شصت و چهارم، علاوه بر قرائت تحقیق برای حضور شرکت‌کننده در رشته حفظ کل قرآن در بخش آقایان نیز دعوت‌نامه دریافت شده است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اینکه رایزنی‌ها برای تعاملات بیشتر بین مسابقات ایران و مالزی ادامه دارد، افزود: پس از اضافه شدن رشته حفظ کل قرآن به مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی در سال‌های گذشته، این اولین بار است که از ایران دو شرکت‌کننده اعزام می‌شود.

دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور به رایزنی با مسئولان برگزارکننده مسابقات قرآن مالزی برای حضور یکی از استادان قرآنی کشورمان در گروه داوری اشاره و اضافه کرد: امیدوارم در نهایت خللی در این رایزنی‌ها و تعاملات مثبتی که ایجاد شده وارد نشود و این امر منجر به اعزام یک گروه کامل شامل قاری، حافظ و داور ایرانی به مسابقات مالزی شود.

مجیدی‌مهر درباره زمان‌بندی برگزاری شصت و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی گفت: بعد از دو مرحله‌ای شدن مسابقات قرآن ایران در دوران کرونا که منجر به برگزاری مسابقات به صورت مرحله مقدماتی (مجازی) و نهایی (حضوری) شد، مسابقات مالزی نیز در چند سال اخیر به این صورت برگزار می‌شود.

وی افزود: بر اساس آنچه اعلام شده است، مرحله مقدماتی به صورت مجازی اردیبهشت خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود مرحله نهایی نیز در تابستان امسال برگزار شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اسامی نمایندگان کشورمان در شصت و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی در روز‌های آینده اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی
  • اولین دوره مسابقات فوتسال جام هیأت مذهبی زاهدان برگزار می‌شود
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران
  • ولایت مداری و مردمی بودن، مهمترین ویژگی ارتش
  • سپاه به دژی تسخیرناپذیر در دفاع از کشور تبدیل شده است
  • ولایت‌ مداری و مردمی بودن مهمترین ویژگی ارتش است
  • حادثه اصفهان به قدری کوچک است که در بُعد نظامی قابل مطرح شدن نیست + فیلم
  • رونمایی از پهپاد رزمی مهاجر ۶ در نمایشگاه دفاعی بغداد