Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به وضعیت شوری آب در شهرهای آبادان و خرمشهر گفت: این بحران نشان داد که باید به صورت فوری به سمت اصلاح شبکه توزیع آب در آبادان و خرمشهر برویم زیرا شبکه توزیع آب در این شهرها اصلا وضعیت خوبی ندارد.

به گزارش ایسنا، صادق حقیقی پور در جلسه بررسی مشکلات آب شهرستان آبادان با حضور مدیرعامل آبفا کشور که 5 تیرماه در فرمانداری آبادان اهواز برگزار شد، اظهار کرد: حدود دو هفته است که پرسنل ما در اداره آبفا آبادان و خرمشهر شبانه روز تلاش کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول این روزها مشکل آب وجود داشت و EC آب در رودخانه بهمنشیر به بالای 18هزار و در رودخانه کارون در مقطع خرمشهر به بالای 20هزار میکروموس رسید.

وی با بیان اینکه این میزان شوری آب در آبادان و خرمشهر بی سابقه بود، افزود: همه اعداد و ارقامی که شاهد آن بودیم در جلسات مختلف پیش بینی شده بود و در این زمینه باید بابت اقداماتی که با همکاری بخش های مختلف به خصوص سازمان آب و برق انجام گرفت، تشکر کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان تصریح کرد: این بحران نشان داد که باید به صورت فوری به سمت اصلاح شبکه توزیع آب در آبادان و خرمشهر برویم زیرا شبکه توزیع آب در این شهرها اصلا وضعیت خوبی ندارد. یک هزار کیلومتر در شهر آبادان، اروندکنار و چوئبده شبکه توزیع آب وجود دارد که از سال 71 تا 95 حدود 280 کیلومتر از آن اصلاح شده است که سالانه حدود 10 کیلومتر بود اما سال گذشته با حمایت های انجام گرفته به تنهایی موفق به اصلاح 50 کیلومتر شبکه توزیع آب در این سه شهر شدیم.

حقیقی پور با بیان اینکه همه بخش های صنعت آب استان امسال درخشان بودند، اظهار کرد: این بحران و شوری آب در شهرهای آبادان و خرمشهر، کام پرسنل صنعت آب و فاضلاب استان را تلخ کرد. باید توجه ویژه ای به بحث اصلاح شبکه در این شهرها شود. هیچ شرکتی نمی تواند ظرف مدتی کوتاه این حجم از شبکه را اصلاح کند.

وی با اشاره به پروژه خط انتقال آب از تصفیه خانه ثامن به ایستگاه 11 و تلمبه خانه جمشید آباد، ادامه داد: این طرح حدود 13کیلومتر خط انتقال 1000 میلیمتر است که در برخی نقاط به دو خط 630میلیمتر تبدیل می شود تا بتوان آن را از موانع پیش رو عبور داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح که همزمان با فاز دوم طرح غدیر است، ما شاهد رشد چشمگیری در توزیع آب با کیفیت خواهیم بود.

حقیقی پور گفت: با توجه به تغییر اقلیم رخ داده ما صلاح را در آن می دانیم که حتما به سمت استفاده بهینه از آب دریا برویم. در گام اول با تاییدیه معاونت توسعه مهندسی شرکت آب و فاضلاب کشور، 30درصد هر شهر را به دستگاه آب شیرین کن مجهز کنیم. این کار در راستای پایدارسازی آب شهرها خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آبفا شوری آب و آبادان و خرمشهر منطقه خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۰۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاضلاب خانگی عامل ریزش قنات‌ و فرونشست زمین در یزد است

علیرضا نقوی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه انتقال شبکه دفع آب‌های سطحی به قنات‌های متروکه سطح شهر و فرونشست‌ها صحت ندارد، گفت: حفره‌ای که در بارندگی‌های اخیر در تقاطع ایرانشهر ایجاد شده، در مسیر پوکه متروکه‌ای بود که عمده دلیل آن اتصال فاضلاب خانگی و واحدهای صنفی اطراف به مسیر قنات بود.

وی با تاکید بر اینکه متأسفانه بارها نسبت به تخلف این قبیل اقدامات شهروندان تذکر داده شد و همشهریان بر اصلاح آن اقدام نکردند، از شرکت آب و فاضلاب هم خواست به این مهم تاکید بیشتری داشته باشد.

وی با تأکید بر اصلاح مسیر فاضلاب‌های خانگی از سوی شهروندان عنوان کرد: بخشی از کسبه و ساکنان اقدام به اتصال لوله‌های فاضلاب خانگی به مسیرهای پوکه قنات می‌کنند که این کار علاوه بر تخلف و جرم بودن، منجر به این قبیل فرونشست‌ها در سطح معابر می‌شود که خسارات جبران‌ناپذیر و جانی نیز به دنبال خواهد داشت.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد بر همکاری دستگاه‌های خدمات رسان برای اصلاح این وضعیت تاکید کرد و افزود: شهرداری منطقه تاریخی در سال گذشته با هزینه ۱۰۷ میلیارد ریال، پروژه دفع آب‌های سطحی از بلوار دهم فروردین تا رودخانه مرکزی را اجرا کرد که خوشبختانه امسال هیچیک از خیابان‌های مسیر دچار آبگرفتگی نبود و روان آب‌ها به رودخانه مرکزی هدایت شده است و خبر منتشر شده مبنی بر هدایت روان آب‌ها به قنات‌های متروکه صحت ندارد.

کد خبر 6097672

دیگر خبرها

  • ادعای هدایت روان آب‌ها به قنات‌های متروکه یزد صحت ندارد
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • اوقات شرعی هفدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • نویدکیا: با عزیزم و قربانت بروم نمی‌شود کار کرد!
  • فاضلاب خانگی عامل ریزش قنات‌ و فرونشست زمین در یزد است
  • اوقات شرعی شانزدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • اوقات شرعی پانزدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • بازگشت آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر
  • تداوم سامانه بارشی در اروند + فیلم
  • برگزاری آزمون حفظ قرآن در خرمشهر