Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پروانه مافی صبح امروز در شانزدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور که به میزبانی منطقه آزاد ارس درحال برگزاری است، گفت: توسعه منابع درآمدی پایدار، موضوعی جذاب در دنیای اقتصاد امروزی است.

وی با اشاره به اینکه توسعه منابع پایدار در مناطق آزاد از اهمیت ویژه و مضاعفی برخوردار است، افزود: این موضوع برای تداوم مسیر آماده‌سازی مناطق آزاد برای حضور سرمایه‌گذاران می‌تواند بسیار موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درحال حاضر منابع مناطق آزاد از بودجه‌های هزینه‌ایِ، طرح‌های عمرانی، وجوه درآمدها، وجوه حاصل از عوارض تشکیل می‌شود که این منابع در برابر پروژه‌های عمرانی مناطق کم است.

مافی در ادامه تشریح کرد: عدم تعامل بین درآمدها و هزینه‌ها، توازن را در هر سیستمی برهم می‌زند و یکی از اقدامات ما در پایدار نمودن فعالیت‌های اقتصادی مناطق آزاد تنوع‌بخشی به منابع درآمدی است.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس همچنین درمورد تنوع‌بخشی به منابع درآمدی در منطقه آزاد ارس اعلام کرد: منطقه آزاد ارس کانال‌های متعددی برای کسب درآمد دارد و در سال‌های اخیر بیش‌ترین بودجه صرف تامین منابع مالی پروژه‌های عمرانی بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه منطقه آزاد ارس، منطقه بزرگی از نظر وسعت است، تاکید کرد: ظرفیت‌های بسیار بالایی در مناطق آزاد ارس نهفته است و باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در سایه فعالیت‌های متعدد، منطقه آزاد ارس در چندماه اخیر به بلوغ رسیده است و تحول‌های زیرساختی را تجربه می‌کند و واقعا آینده روشنی دارد.

وی از آماده‌سازی طرحی دوفوریتی توسط نمایندگان مجلس درخصوص اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد کشور خبر داد و گفت: بودجه مهم‌ترین سند سیاست‌گذاری دولت است و در بودجه سالانه کشور اصل جامعیت بسیار مطرح و قابل قبول است.

وی ادامه داد: طبق این اصل تمام مبادلات مالی دولت می‌بایست برای نمایندگان مجلس روشن و شفاف باشد.

مافی تاکید کرد: از زمان تشکیل شورای عالی مناطق آزاد کشور مقرر شده که مناطق آزاد از طریق خدمات شهری، فرودگاهی و صادراتی درآمد کسب کنند و طبق ماده ۲ قانون مربوط به مناطق آزاد، مقرر شده بود که مناطق آزاد جدای از بودجه سالیانه و عمومی کشور منابع درآمد داشته باشند.

وی ادامه داد: ۲۵سال است که از این قانون و تصویب آن می‌گذرد اما همچنان بخش اعظمی از منابع درآمدی مناطق آزاد از طریق فروش زمین که جزو اموال عمومی کشور محسوب می‌شود، تامین می‌شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: تاکنون ۱۰ها هزار میلیاردتومان تحت عنوان بودجه به مناطق آزد تخصیص یافته است اما نظارت حداقلی بر چگونگی هزینه این بودجه‌ها انجام شده است.

وی خطاب به مدیران مناطق آزاد ارس گفت: باید خلاقانه به سوی منابع درآمدی پایدار بروید چراکه شرایط دولت و کشور به گونه‌ای است که باید فارغ از روندی که در گذشته داشتیم، به سوی ایجاد منابع درآمدی پایدار حرکت کنیم.

مافی در قالب راهکارهایی برای توسعه منابع درآمدی پایدار تشریح کرد: فعال‌سازی شبکه بازاریابی بین‌المللی، حمایت‌های قراردادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و مشارکت در طرح‌های توریستی و کشاورزی از طریق اجاره زمین، می‌تواند راهکارهایی برای توسعه منابع درآمدی پایدار در مناطق آزاد باشد.

وی همچنین بر ضرورت استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های محلی هرمنطقه تاکید کرد و افزود: الگوی توسعه مناطق آزاد باید به سمت بومی‌ بودن و استفاده از ظرفیت‌های محلی پیش برود و ما می‌بینیم که منطقه آزاد ارس به استفاده از نیروهای بومی در بدنه سازمان، توجه ویژه‌ای داشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر ضرورت مقابله با قاچاق کالا در مناطق آزاد کشور گفت: مناطق آزاد نمی‌توانند بزنگاه قاچاق کالا باشند.

کد خبر 4332074

منبع: مهر

کلیدواژه: پروانه مافی درآمدزایی مجلس شورای اسلامی منطقه ازاد ارس بوشهر گرگان خبرگزاری مهر کرمانشاه شهرکرد شیراز مشهد خرم آباد یاسوج بیرجند مواد مخدر هفته قوه قضاییه تبریز کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۰۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم

امیرعلی داود مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: واردات قطعی خودرو‌های هیبریدی از چهار برند مطرح (تویوتا، نیسان، لکسوس و سوزوکی) و واردات قطعی خودرو‌های سواری و تجاری از محصولات هشت برند، ذیل رویه گمرکی براساس مصوبه هیات وزیران برای واردات قطعی خودرو در ۲۳ دی ماه ۱۴۰۲ به مناطق آزاد کشور بوده و توسط شرکت طلوع طلایی کیش شعبه قشم انجام گرفته که در روز‌های آینده وارد جزیره قشم می‌شوند.

وی افزود: پس از ورود این خودرو‌های وارداتی به منطقه آزاد قشم توسط یکی از شرکت‌های معتبر واردات و صادرات، مراحل ترخیص گمرکی و شماره گذاری آنها آغاز می شود و برای استفاده شخصی ساکنان جزیره قشم، کیش و شبکه حمل و نقل عمومی این جزایر به فروش می‌رسند.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طبق تفاهم نامه‌ای که اسفند سال گذشته میان مناطق آزاد قشم و کیش و این شرکت به امضا رسیده، بخشی از این خودرو‌ها پس از ورود به منطقه آزاد قشم، در منطقه آزاد کیش توسط این شرکت عرضه خواهند شد.

امیرعلی داود افزود: مذاکراتی هم با سایر مناطق آزاد کشور برای عرضه این خودرو‌ها با رویه ترانزیت خارجی بین مناطق در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مراحل ثبت سفارش برای واردات قطعی این خودرو‌ها در سامانه جامع پنجره واحد تجارت فرامرزی کشور (EPL) انجام شده است،

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم افزود: تمامی مجوز‌های لازم از سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست کشور اخذ شده و این خودرو‌ها دارای استاندارد‌های بین المللی GCC و CCC هستند.

امیرعلی داود گفت: همه خودرو‌های وارداتی به صورت صفر کیلومتر و مدل ۲۰۲۴ است که واردات برخی از مدل‌ها مانند تویوتا کرولا و کرولا کراس، انواع ون مرسدس بنز، تویوتا سی اچ آر، تویوتا کمری، تویوتا لوین، تویوتا سیه‌نا، لکسوس UX و ۱۸ مدل ون برای سیستم حمل و نقل عمومی برای نخستین بار صورت می‌گیرد.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته محموله‌های بعدی خودرو‌های واردات قطعی به فوریت و طی روز‌های آینده، وارد جزیره قشم خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • انتصاب رییس مرکز برنامه‌ریزی راهبردی و توسعه منابع دانشگاه شریف
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • پیش بینی ایرانی ها از ۵ سال آینده کشور چیست؟ (+اینفوگرافی)
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • لزوم انسجام روحانیت و نیروهای انقلابی/ آینده روشنی پیش رو داریم
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد
  • متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا