Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@14:29:39 GMT

زلزله ثلاث باباجانی 12 مصدوم داشت

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۹۰۹۷۱

زلزله ثلاث باباجانی 12 مصدوم داشت

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، از مصدوم شدن 12 نفر در اثر زلزله 4 و هشت دهم ریشتری شب گذشته در شهر تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث باباجانی خبر داد.

محمدرضا امیریان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مصدومان این حادثه به صورت سرپایی مداوا شدند و فقط یک نفر از آنها به بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی محل وقوع زمین لرزه چهار و هشت دهم ریشتری را عمق 10 کیلومتری زمین در حوالی شهر تازه آباد عنوان کرد و افزود: زمین لرزه دیگری با شدت چهار و 2 دهم ریشتر بامداد بامداد امروز قصرشیرین را لرزاند که تا این لحظه از تلفات آن گزارشی نداشته ایم.
امیریان ادامه داد که از شب گذشته نیروهای امدادی هلال احمر در حالت آماده باش قرار دارند و تیم های این جمعیت در حال ارزیابی منطقه هستند.

** تعدادی واحد مسکونی دچار ترک خوردگی جزیی شده است
فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی نیز در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد که در منطقه 'دشت لیل' مرکز اصلی وقوع زلزله تعدادی واحد مسکونی دچار ترک خوردگی جزیی شده است.
صادق خدادادی افزود: این زمین لرزه چند مصدوم نیز داشته است که به صورت سرپایی مداوا شده اند.
وی تاکید کرد که بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه جلسه مدیریت بحران شهرستان ثلاث باباجانی تشکیل شد و استاندار و معاونان استانداری نیز پیگیر حادثه بودند تا در صورت نیاز خدمات رسانی لازم به نحو مطلوبی انجام شود.

** زلزله قصرشیرین خسارتی نداشت
فرماندار قصرشیرین نیز گفت: زلزله 4 و 2 دهم ریشتری بامداد چهارشنبه که این شهرستان را به شدت لرزاند، تاکنون خسارتی در بر نداشته است.
مرادعلی تاتار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون با اعزام گروه های ارزیاب به منطقه، دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران نیز پای کار هستند و در حال آماده باش به سر می برند.
وی اظهارداشت: اکثر مردم قصرشیرین با وجود گرمای هوا، شب گذشته را به دلیل ترس ناشی از زمین لرزه و پس لرزه های شدید، تا صبح در بیرون از منازل به سر بردند.
فرماندار قصرشیرین بیان کرد: دستگاه های امدادی و خدمات رسان به صورت کامل در حالت آماده باش هستند تا در صورت نیاز به امداد رسانی و ارائه خدمات لازم به مردم بپردازند.

** وقوع حدود 30 پس لرزه در استان کرمانشاه
شبکه ‌لرزه‌ نگاری استان کرمانشاه نیز تعداد پس‌ لرزه‌های شب گذشته تاکنون را حدود 30 مورد اعلام کرده است.
طبق این گزارش، تمام این پس ‌لرزه‌ها در ادامه زلزله بزرگ 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته بوده است.
ساعت 22 و 27 دقیقه شب گذشته زمین لرزه ای با بزرگی چهار و هشت دهم ریشتر در 15 کیلومتری تازه آباد، 26 کیلومتری جوانرود و 35 کیلومتری کوزران کرمانشاه رخ داد.
ساعت 2 و 43 دقیقه بامداد امروز نیز زمین لرزه دیگری با بزرگی چهار و 2 دهم ریشتر در اطراف قصرشیرین و در عمق 12 کیلومتری زمین رخ داد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
/7457/7079/3012/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي زلزله96 زلزله ثلاث زلزله قصرشيرين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۰۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در نشست مشترک اعضای هیات دولت و استانداران گفت : مشکلات استان‌هایی که دچار بیکاری مزمن هستند و تورم بالاتری نسبت به میانگین کشور دارند، با روال عادی و برنامه‌های فعلی حل نمی‌شود و این استان‌ها نیازمند توجه و حمایت‌های ویژه هستند.

وی پیشنهاد داد، برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر، یک کارگروه چابک و اثرگذار در سطح ملی تشکیل شود.

وی اظهار کرد: حمایت‌های بانکی و اعتباری ویژه از پنج استان دچار نرخ بیکاری بالاتر، می‌تواند منجر به رونق طرح‌ها و کسب و کار و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر در این استان‌ها شود.

 صحرایی گفت: یکی از مهمترین راهکار‌های کاهش نرخ بیکاری در این استان ها، تکمیل طرح‌ها و اقدامات نیمه تمام است.

وی با اشاره به برخی اقدامات نیمه تمام در استان، گفت: دولت گذشته در یک اقدام نادرست، جشن پایان باسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه را برگزار کرد، در حالیکه بسیاری از ساختمان و زیرساخت‌های زلزله زده این استان همچنان نیازمند بازسازی هستند و اکنون ترمیم تخریب‌های ناشی از زلزله و تکمیل عملیات بازسازی در کرمانشاه حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. همچنین جبران افتتاح زودهنگام راه آهن کرمانشاه، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

استاندار کرمانشاه یکی دیگر از طرح‌های زیربنایی و اشتغالزای استان را راه آهن کرمانشاه - خسروی نام برد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • هشدار زلزله در تهران ۱۰ تا ۱۵ ثانیه پیش از وقوع آن + جزئیات
  • هشدار سریع ۱۰ تا ۱۵ ثانیه قبل از زلزله اعلام می‌شود | به دنبال پایش ایمنی ۱۹ هزار ساختمان هستیم
  • ادعای زلزله شناس هلندی؛ وقوع زلزله شدید در روزهای ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت
  • ادعای زلزله شناس هلندی؛ وقوع زلزله شدید بین روزهای ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت
  • دلیل پیشگوی هلندی درباره احتمال زلزله قوی در روزهای آینده
  • مشخصات و مکان زلزله امروز بعدازظهر در تهران +تصویر
  • زلزله بخش‌هایی از تهران را لرزاند/ جزئیات
  • شهر بدون کوچه ایران را بشناسید
  • بارش تگرگ در شهرستان‌های پاوه، ثلاث‌باباجانی و سرپل ذهاب
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری