Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما سازمان ملل با گنجاندن دوباره عربستان در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان، اعلام کرد حدود 1300 کودک یمنی کشته یا ناقص العضو شده اند که بیش از نیمی از آنها قربانی حملات هوایی ائتلاف متجاوز عربی بوده اند.
به گزارش شبکه الجزیره، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل، با انتشار بیانیه ای، ائتلاف عربستان، حوثی ها (انصارالله)، نیروهای دولت مستفعی و فراری یمن، نیروهای موسوم به کمربند امنیتی، و گروه القاعده را همچنان در فهرست سیاه کشورها و گروه های ناقض حقوق کودکان قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد بیش از هزار و سیصد کودک کشته و ناقص العضو شدند که بیش از نیمی از آنها قربانی اقدامات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان بوده اند.
زیاد برکات گزارشگر این شبکه گزارش داد: شاید محمد بن سلمان ولیعهد عربستان تصور نمی کرد روزی گوترش وی را در فهرست سیاه قرار دهد؛ اما گوترش این کار را انجام داد و بار دیگر ائتلاف عربستان را در فهرست سیاه ناقضان کودکان در محل درگیری ها قرار داد. بدترین موضوع، گنجاندن ائتلاف عربستان در کنار گروه القاعده در این فهرست است.
ائتلاف عربستان در سال گذشته وعده داد در زمینه حمایت از کودکان اقداماتی اتخاذ خواهد کرد؛ اما این بار ریاض و ابوظبی که در حال حاضر این ائتلاف را رهبری می کنند، نجات نخواهند یافت. ریاض و ابوظبی برخی کشورها را با حمایت های مالی یا به گفته برخی از طریق باج گیری های سیاسی، برای مشارکت در جنگی متقاعد کردند که هدف از آن، بازگرداندن دولت قانونی به یمن بود؛ اما این جنگ به گرایش های امپراتوری مبدل شد که یمن را به کشوری تقریبا اشغال شده و ملت آن را به ابزاری برای آزمایش جنگ افزارها تبدیل کرد. اما سازمان ملل در این عرصه حضور دارد و بر فعالیت آنها نظارت می کند. فرستاده سازمان ملل به این کشور برای رسیدن به راه سیاسی به منظور نجات غیر نظامیان تلاش می کند. افزون بر آن، سازمان ملل گروه هایی در اختیار دارد که با نظارت بر جنگ یمن، آمار قربانیان را تهیه می کند.
در گزارش اخیر فرستاده سازمان ملل به یمن، اطلاعاتی موثق مبنی بر کشته و ناقص العضو شدن بیش از 1300 کودک در یمن وجود دارد که بیش از نیمی از آنها بر اثر حملات هوایی با این اوضاع مواجه شدند. این در حالی است که فقط ائتلاف عربی حملات هوایی در یمن را انجام می دهد. از میان کشورهای عضو ائتلاف عربی، فقط دو کشور سعودی و امارات هستند که جنگنده های آنها به بمباران و حملات هوایی در یمن دست می زنند.
گزارشگر این شبکه در ادامه گفت: بر اساس گزارش های سازمان ملل و سازمان های حقوق بشری، بیش از یک سوم ساکنان یمن به علت اوضاع دشوار انسانی در رنج هستند و حدود 7 تا 9 میلیون یمنی به کمک های بشری نیاز مبرمی دارند. کشورهای ائتلاف عربی به طور مستقیم مسئولیت بمباران بی هدف، بستن گذرگاه های دریایی و زمینی در برابر کمک های بشری و ورود مردم یمن به کشور خود یا خروج آنها از این کشور را برعهده دارند.
هزاران تن از مردم یمن برای درمان باید به خارج از کشور منتقل شوند. این بدان معناست که در کشور خود که به گفته برخی، به قفسی بزرگ و بسته تبدیل شده است و برای انسان معاصر مناسب نیست، با مرگ مواجه خواهند شد.
برخی افراد، از جمله اعضای کنگره آمریکا بر این باورند که واشنگتن تا حد زیادی مسئول این اوضاع است، زیرا حمایت های راهبردی گسترده ای به نیروهای ائتلاف ارائه کرده است. این در حالی است که شعار واشنگتن، جنگ با تروریسم در این کشورها، یعنی گروه القاعده و داعش است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سازمان ملل متحد عربستان حقوق کودکان ناقضان حقوق کودک ائتلاف متجاوز عربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۱۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت) با الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷ با ۱۰۶ رأی موافق، ۳۷ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

ردیف الحاق شده به جدول شماره ۷ به شرح ذیل است:

مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به جدول ۷ با دسته هزینه- عمومی با عنوان ردیف ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور براساس نامه ۱۳۴۴۶۸ مورخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ معاون اول رئیس جمهور اضافه می‌گردد و از جدول ۹ از دسته هزینه متفرقه ردیف ۵۵۰۰۰۰۰۵۰ با عنوان وزارت کشور جبران تلاش کارکنان دارای عملکرد برجسته وزارت کشور و سازمان‌ها و نهاد‌های تابعه و وابسته از طریق پرداخت‌های غیرمستمر کسر می‌گردد.

همچنین بر اساس این گزارش در ادامه مالک شریعتی نماینده مردم تهران در تشریح پیشنهاد خود مبنی بر الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷، گفت: موضوع بهینه سازی انرژی و حل ناترازی انرژی ضرورتی است که مورد تائید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بوده است، اما متاسفانه سازمان برنامه اتفاق دیگری را رقم زده است، ما در بودجه ۱۴۰۲ و در برنامه هفتم حساب بهینه سازی ایجاد کردیم و مقرر شد یک درصد از فروش منابع نفت کشور به این حساب واریز شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه با وجود تصویب نمایندگان این موضوع را حذف کرده است و برخلاف آئین نامه ردیف مربوطه در بخش اول هم در منابع و هم در مصارف حذف شد و به عبارتی ۵ هزار و ۸۰۰ از حساب بهینه سازی کسر شده است. این موضوع باید در جدول ۵ در منابع و هم در جدول ۹ در مصارف می‌آمد، اما آقای منظور آن را حذف کرد.

وی اضافه کرد: آقای منظور من برای شما احترام قائل هستم، اما در مقابل قانون همه ما هیچ نیستیم شما چکاره بودید که این یک درصد را حذف کردید؟ با چه جراتی در مصوبات مجلس و احکام دست بردید؟ این موضوع باید برگردد.

حاجی بابایی گفت: بر اساس تفسیری که ما کردیم این اعتبار ۵۸۰۰ بود که برای تحقق این موضوع ردیف درآمد هزینه پیش بینی کردیم و دولت را مکلف کردیم به این ردیف یک درصد را واریز کند. آقای رئیس نیز به این موضوع به شدت تاکید داشته بنابراین ما این موضوع را در حد قانون انجام دادیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • صلاح در فهرست فروش لیورپول
  • محمد صلاح در فهرست فروش لیورپول قرار گرفت
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • حضور نیروی نظامی در دانشگاه و سرکوب دانشجویان پذیرفتنی نیست | رفتار آمریکا با دانشجویان معترض شرم‌آور است
  • وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است