Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) گفت که جوانان مدافع انقلاب اسلامی و ارزش های آن با آرزوی شهادت زندگی‌ می‌کنند. ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم «عباس دانشگر» شب گذشته سه شنبه پنجم تیر 97 با حضور سردار حمید اباذری جانشین دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(علیه السلام)، حسن رحیم پور ازغدی عضور شورای عالی انقلاب فرهنگی، خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و دانشجویان  دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(علیه اسلام) و دانشگاه علوم انتظامی امین در مسجد امام حسن مجتبی(علیه السلام) این دانشگاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این مراسم سردار حمید اباذری جانشین دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(علیه السلام)در سخنانی گفت که پاسداران و جوانان مؤمن و انقلابی امروز نمی‌توانند بدون آرزوی شهادت زندگی کنند. کسی که در این مسیر و در این آرزو باشد خداوند شهادت را برای او مقدر خواهد کرد و رسیدن به این آرزو تنها با خودسازی میسر خواهد بود.

وی ادامه داد: شهید عباس دانشگر ثابت کرد که خداوند این سعادت را به جوانان اعطا می کند و هدیه شهادت والاترین هدیه از جانب خداوند است و مابقی هدایا در مقابل شهادت کوچک و کم ارزش است.

سردار اباذری عنوان کرد: جوانان مدافع انقلاب اسلامی با آرزوی شهادت زندگی‌ می‌کنند که البته شهادت در جوانی ارزش والاتری دارد.

جانشین دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(علیه السلام) در خصوص شهید دانشگر بیان کرد: شهید عباس دانشگر 5 سال در دانشگاه امام حسین(علیه السلام) حضور داشت و 3 سال به طور مستقیم با من در ارتباط بود و به محض فارغ التحصیل شدن وارد عرصه کار شد و کسی باور نمی‌کرد این جوانان نحیف و لاغر اندام از پس مسئولیت دفتر جانشین دانشگاه برآید اما او به خوبی از پس این مسئولیت سنگین برآمد.

وی گفت که  تنها هدفی که من از انتخاب او به عنوان مسئول دفتری آن بود که باید به جوانان اعتماد کرد و به کارآمدی و تلاش موثر آنها ایمان داشت.

در ادامه این مراسم حسن رحیم پور ازغدی عضور شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنانی گفت که وقتی من نوشته های شهید دانشگر را مطالعه می‌کردم به این موضوع رسیدم که این شهدا به مثابه شهدای دوران دفاع مقدس و با همان بصیرت و نوع نگاه هستند .

وی ادامه داد: عده ای بر این باور بودند که با اتمام دوران دفاع مقدس فرهنگ جهاد و اخلاص و فداکاری فراموش می شود و به مانند خاکستری تبدیل خواهد شد اما شهید دانشگر و شهدای مدافع حرم ثابت کردند که این نسل به مانند همان نسل اول انقلاب دارای صداقت و پاکی و خلوص هستند.

وی با اشاره به یکی از دست‌نوشته های شهید دانشگر گفت که او در این دست‌نوشتهاش فکری جهانی و جهادی دارد و از دایره تنگ منافع خودش عبور کرده و به فکر مظلومان جهان است که این عمق نگاه و دغدغه شهید را نشان می‌دهد.

در پایان این مراسم از خانواده شهید دانشکر تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

R1405/P1356/S4,38/CT11 واژه های کاربردی مرتبط دانشگاه امام حسین (ع)

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه امام حسین ع دانشگاه امام حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۱۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان چاراویماق

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در یادواره شهدای گمنام چاراویماق گفت: شهدا ناظر اعمال ما هستند از این رو باید با عمل به وصیت نامه شهدا به رسالت خود که پاسداری از خون آنهاست عمل کنیم.

وی افزود: همه شهدا در راه قرآن، اسلام و امام حسین از بهترین دارایی خود گذشتند وهیچ وقت ملت ایران که پاسدار خون شهدا هستند اجازه نمی‌دهند خون جوانان پاک باختگی پایمال شود.

وی با بیان اینکه مردم به احترام خون شهدا در برابر دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی صبوری می‌کنند خاطرنشان کرد: اینکه مسئولان ما با شوکت و اقتدار و عزت از حقوق ملت ایران در عرصه‌های بین‌المللی دفاع می‌کنند به برکت خون شهداست.

امام جمعه تبریز صیانت و حراست از امام و ولایت فقیه را وجه مشترک و وجه مشترک وصیت نامه شهدا عنوان کرد و با تجلیل از جوانان مدافع حرم افزود: مدافعان حرم نشان دادند که جوانان امروز کمتر از جوانان اول انقلاب و روز‌های دفاع مقدس نیستند.

 آیت الله آل هاشم درسفر یکروزه خود به چاراویماق باخانواده رزمنده مدافع حرم دیداروتجلیل کردند.

رونمایی از شهیدشاخص بسیج ورزشکار ومدافع حرم شهید شبان گورچین قلعه توسط آیت اله آل هاشم از برنامه‌های دیگر امروز دراین یادواره شهدا بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر
  • بازگشت مدافع سپاهان در بازی با استقلال (عکس)
  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پی رحلت سردار ایافت
  • فرمانده سپاه امام رضا (ع) رحلت سردار «ایافت» را تسلیت گفت
  • فیلم | لحظاتی قبل از خاکسپاری شهید گمنام در رفسنجان
  • برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان چاراویماق
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • پاسداری از خون و راه شهدا، رسالت همگانی
  • مشهد در سوگ ششمین ولی مسلمین/عطر شهادت در اجتماع صادقیون پیچید