Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طوفان و گرد و خاکی که در ۲ روز گذشته تاکنون منطقه سیستان را فرا گرفته در مدت ۲۴ ساعت گذشته به اوج خود رسید به نحوی که غلظت ذرات معلق در هوای زابل به بیش از ۹ برابر حد مجاز رسید. ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ استانها سیستان و بلوچستان نظرات

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: طوفان و گرد و خاکی که در 2 روز گذشته تاکنون در پی روند وزش بادهای 120 روزه منطقه سیستان را فرا گرفته در مدت 24 ساعت گذشته به اوج خود رسید به نحوی که روز گذشته سرعت باد در ایستگاه هواشناسی فرودگاه زابل به 101 کیلومتر بر ساعت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است، ادامه داد: این در حالی است که روز گذشته غلظت ذرات معلق در هوای زابل به بیش از 9 برابر حد مجاز رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از صبح امروز از شدت سرعت طوفان در منطقه سیستان شامل 5 شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان کاسته شده، ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی‌ها طوفان تا پایان هفته فروکش می‌کند و آخر هفته تردد در محورهای مواصلاتی منطقه بلامانع خواهد بود.

ملاشاهی تاکید کرد: وزش بادهای 120 روزه در این فصل سال همواره در منطقه سیستان وجود داشته اما آنچه موجب شده گرد و خاک و ذرات معلق در هوای سیستان چند برابر شود، خشکی تالاب هامون است. پیش‌بینی‌های ما نشان می‌دهد از دوشنبه تا چهارشنبه هفته آینده با دیگر طوفان و گرد و خاک در منطقه سیستان شدت می‌گیرد.

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: برای جنوب استان نیز با شدت کمتر گرد و غبار گزارش می‌شود و بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی ما در ساعات آینده در برخی نقاط جنوب استان وزش بادی با سرعت متوسط تا نسبتاٌ شدید رخ می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در 24 ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای هوای 19 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و زرآباد با حداکثر دمای 50 درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بوده‌اند.

انتهای پیام/م

R7843/P1486/S6,65/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۲۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است

صاحب گل صالحی  اظهار کرد: مسیر ترانزیتی خاش به زاهدان از مسیرهای پرترافیک و پرحادثه سیستان و بلوچستان بوده که همواره سوانح پرشماری در آن رخ داده و تلفات جاده ای آن بسیار دردناک بوده، بنابراین رئیس جمهور و استاندار این استان تأکید ویژه‌ای داشته اند، تا این پروژه با اهمیت زودتر به مرحله اجرا در بیاید.

وی بیان کرد: این قطعه به طول ۴۲ کیلومتر و در فازهای مختلف از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه اجرا می‌شود.

فرماندار خاش با اشاره به اینکه ۲۰ کیلومتر از این مسیر با تلاش‌های پیمانکار در حال انجام است، ادامه داد: این قطعه با اعتبار اولیه سه هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال آغاز شده و هم اکنون بیش از ۶۰ دستگاه خودرو در مسیر اجرای پروژه فعال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد
  • وقوع طوفان و بارش تگرگ‌های شدید در چین (فیلم)
  • هوای سلماس برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد "پاک" است
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • پیش بینی افزایش غبار در البرز / دمای هوا بالا می‌رود
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد