Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-07@04:42:39 GMT

اهمیت برگزیدن نام اولیای الهی برای فرزندان

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۹۲۳۱۰

اهمیت برگزیدن نام اولیای الهی برای فرزندان

به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام والمسلمین حسین فرحناکیان کارشناس علوم قرآنی گفت: انسان باید بداند ملاک محبت‌‎ها و دوست داشتن‌ها خودش است یا پروردگارش است؟ باید ببینند دل به اولیای خدا و اهل خدا بسته است یا دل به اهل گناه سپرده‌است. محبت خدا در تبعیت از پروردگار و رعایت احکام است و هر چه بیشتر از اوامر او تبعیت کنیم به همان اندازه محبوب نزد او هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید طوری زندگی کنیم که بندگان خدا نیز به سمت او بروند و محبت خدا را در وجود خود جلب کنیم.

این کارشناس علوم قرآنی  در ادامه درباره محبت به اولیای خدا اظهار کرد: هر کسی نعمت‌های خدا را برای خود یادآوری کند باعث جلب محبت بیشتر خداوند می‌شود. اگر به اولیای خدا دل ببندیم معلوم می‌شود که خداوند هم ما را دوست دارد پس اگر محبت خدا را می‌خواهیم باید بدانیم محبت به اولیای خدا هم در همین راستاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحناکیان با اشاره به اهمیت برگزیدن نام اولیای خدا برای فرزند افزود: در روایتی داریم که از یکی از معصومین(س) سوال شد اگر نام فرزندانمان را از نام اولیای خدا برگزینم آیا نزد خداوند ارزشی نیز دارد؟ حضرت پاسخ دادند: "نشانه دینداری همین است که بروز می‌دهید حتی در اسم گذاری، اینکه شما از اسامی ما برای فرزندانتان استفاده می‌کنید، صاحب این اسامی بسیار ارزشمند هستند." در روایات داریم کسی که محبت به کافری داشته باشد خداوند او را دشمن خود خواهد دانست. در سوره توبه خداوند می فرماید: " ای مردم اگر شما فرزندان، همسر و مال و دارایی خود را بیشتر از خداوند دوست بدارید وای بر شما، منتظر امر الهی باشید."

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحناکیان خاطرنشان کرد: مومن باید محبتی به همسر، فرزندان، مال و دارایی خود دارد در مقایسه با محبت به خداوند ناچیز باشد، محبت باید محبت به خداوند باشد. در دعا داریم که نقل شده است: "خدایا  از تو سه محبت می‌خواهم، خدایا اول محبت به تو داشته باشم، دوم محبت آن چیزی را در دلم قرار دهی که تو را دوست دارد و سوم هر عملی که باعث می‌شود من به تو نزدیک شوم محبت آن عمل را در من قرار ده."

منبع:میزان

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۲۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند

ایسنا/کرمانشاه یک فوق تخصص طب خواب گفت: وقتی خانواده ساعت خاصی برای خوابیدن و بیدار شدن داشته باشد، بچه‌ها هم یاد می‌گیرند به موقع بخوابند و به موقع هم بیدار شوند.

دکتر حبیب الله خزایی با بیان اینکه موضوعی که امرزوه خیلی از خانواده‌ها با آن روبرو هستند بحث دیر خوابیدن بچه‌ها است، عنوان کرد: معمولا موضوع دیر خوابیدن بچه‌ها در خانواده‌هایی بیشتر دیده می شود که نظم خاصی برای شروع خواب و یا بیدار شدن ندارند.

این روانپزشک افزود: اگر جزو آن دسته از خانواده‌ها هستیم که تا دیر وقت بیدار می مانیم و نظم خاصی برای خوابیدن و بیدار شدن نداریم، نباید انتظار داشته باشیم که فرزندانمان به موقع بخوابند و به موقع بیدار شوند.

خزایی با توصیه به خانواده‌ها برای داشتن یک نظم خاص برای خوابشان، گفت: وقتی خانواده ساعت خاصی برای خوابیدن و بیدار شدن داشته باشد، بچه ها هم یاد می گیرند به موقع بخوابند و به موقع هم بیدار شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: در خانواده هایی که نظم خاصی برای خوابد ندارند، معمولا توصیه و یا اجبار به فرزندان برای زود خوابیدن جوابگو نیست. اگر با رفتارمان به فرزندانمان یک الگوی مناسب خوابیدن و بیدار شدن نشان دهیم، بیشتر مورد توجه فرزندان قرار گرفته و از آن تبعیت می کنند.

خزایی با بیان اینکه معمولا فرزندان از الگوی خواب والدین خود تبعیت می کنند، عنوان کرد: حفظ بهداشت خواب در خانواده به بهبود وضعیت خواب بچه‌ها می تواند کمک زیادی کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مساله حجاب، دستور الهی است
  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • در بلوجونیور حساب باز کنید، 50 هزار تومان هدیه نقدی دریافت کنید
  • تسلیت استاندار خوزستان به مناسبت درگذشت مادر شهیدان دزفولی
  • بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند
  • قتل زن میانسال در دعوای مادر و دختری | دختر جوان تا یک‌قدمی چوبه دار رفت
  • اعلام حکم دختری که باعث مرگ مادرش شد
  • خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند
  • حجاج دیگر کشورها در مراسم حج محبت زائران ایرانی را احساس کنند