Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-20@07:35:07 GMT

وال استریت صعود کرد

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۹۲۵۵۶

وال استریت صعود کرد

تا پایان آخرین معاملات بورس وال استریت، شاخص های مهم پس از رسیدن به کمترین سطوح خود از ماه آوریل، بار دیگر صعودی شدند.

ایران آنلاین / شاخص " اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۲ درصد افزایش و ثبت ۲۷۲۲.۹۹ واحد، بالاترین سطح ۵۰ روز اخیر خود را به ثبت رساند، شاخص " نزدک کامپوزیت" ۰.۴ درصد افزایش یافت و شاخص " روسل ۲۰۰۰" ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد افزایش یافت.

در سایر مناطق جهان، به جز شاخص " استاکس ۶۰۰"  که در بر دارنده نماد ۶۰۰ شرکت بزرگ اروپایی است و کمتر از ۰.۱ درصد بالا رفت، شاخص " ام اس سی آی" بازارهای نوظهور با ۰.۵ درصد به پایین ترین سطح ۱۰ ماهه اخیر رسید و شاخص " ام اس سی آی" بورس های منطقه آسیا- اقیانوسیه با ۰.۱ درصد کاهش در کمترین سطح ۸ ماه اخیر خود قرار گرفت.

از سوی دیگر تشدید تنش های تجاری آمریکا با شرکای تجاری مهم این کشور، محدود تر شدن سرمایه‌گذاری چین در آمریکا و فشار آمریکا به متحدان این کشور برای توقف واردات نفت از ایران، سرمایه ها را به دارایی‌های امن تر چون اوراق وزارت خزانه داری سوق داد به گونه ای که بازدهی اوراق ۱۰ ساله وزارت خزانه داری آمریکا به ۲.۸۸ درصد  رسید و بازده اوراق ۱۰ ساله آلمان ۰.۳۴ واحد افزایش یافت.

کارین پای- مدیر بخش سهام موسسه "فیدوکیاری تراست کمپانی اینترنشنال" گفت: مسائل تجاری در حال اثر گذاشتن بر روی بازار است، اما در عین حال معتقدیم بازار از استحکام کافی برای مقابله با چنین آثار منفی برخوردار است.

علی رغم برنامه آمریکا و اوپک برای افزایش تولید نفت، بهای نفت توقف ناپذیر ماند و هر بشکه نفت " وست تگزاس اینتر مدیت" با ۳.۵ درصد افزایش به ۷۰.۴۸ دلار در هر بشکه رسید و نفت خام برنت دریای شمال با ۲.۳ درصد افزایش به ۷۶.۴۳ دلار در هر بشکه رسید. طلا برای تحویل در معاملات آتی نیز با ۰.۶ درصد افزایش به ۱۲۶۰.۷۰ دلار در هر اونس رسید.

در بازار ارز نیز هر یورو با ۰.۱ درصد کاهش به ۱.۱۶۴۳ دلار، ین ژاپن با ۰.۳ درصد کاهش به ازای ۱۱۰.۱۰۸ ین با هر دلار مبادله شد و لیر ترکیه ۱.۳ درصد افزایش یافت تا هر دلار به ۴.۶۲۲ لیر برسد.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۲۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۹ دلار و ۴۲ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۳۱ سنت معادل ۲.۶۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۴۲ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، قیمت نفت ۳ درصد در روز جمعه در واکنش به ادعای حمله رژیم صهیونیستی به یکی از سایت‌های ایران افزایش یافت. خبرگزاری‌های ایران آرامش در مناطقی را که ادعا می‌شود حمله به آن صورت گرفته گزارش داده‌اند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۳۱ سنت معادل ۲.۶۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۴۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ دلار و ۳۰ سنت معادل ۲.۷۸ افزایش ۸۵ دلار و ۳ سنت معامله می‌شود.

خبرگزاری فارس ایران اعلام کرد انفجار‌هایی در یکی از فرودگاه‌های اصفهان شنیده شده، اما دلیل آن مشخص نیست.

طبق گفته وارن پترستون، رئیس استراتژی کالا در آی‌ان‌جی، اگر این گزارش‌ها درست باشد ترس از گسترش درگیری‌ها افزایش یافته و نگرانی نسبت به مختل شدن عرضه فیزیکی نفت را بالا می‌برد.

ایران هفته گذشته صد‌ها موشک و پهپاد در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به سفارتخانه این کشور در سوریه به سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب کرد. رسانه‌های صهیونیستی ادعا می‌کنند اکثر این موشک‌ها ردگیری شده و خسارت چندانی به دنبال نداشته است.

سرمایه‌گذاران از نزدیک عکس‌العمل رژیم صهیونیستی به پاسخ موشکی ایران در ۱۳ آوریل را زیر نظر دارند.

در بازار فیزیکی نفت، ونزوئلا یکی از مجوز‌های حیاتی خود از آمریکا جهت صادرات نفت به بازار‌های جهانی را از دست داده است. آمریکا همچنین تحریم‌های جدیدی علیه ایران به عنوان سومین تولید کننده بزرگ اوپک وضع کرده است.

اما این تحریم‌ها شامل صنعت نفت این کشور نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • احتمال انتقال مقر سیاسی حماس از قطر به کشور دیگر
  • طلای جهانی از رکورد فاصله می‌گیرد؟
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۹۱ دلار و ۹۳ سنت رسید
  • آمریکا یک میلیارد دلار دیگر تسلیحات به اسرائیل می‌دهد
  • برنت ۸۹ دلار و ۴۲ سنت شد
  • ریزش بورس آمریکا در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران
  • گزارش‌ها از افزایش بهای نفت در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران
  • طلا دوباره از جا برخاست
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین