Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، صادق حقیقی پور در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در شهرهای آبادان، اروندکنار و چوئبده یک هزار کیلومترشبکه توزیع آب داریم که از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۹۵ تنها ۲۸۰ کیلومتر از آن یعنی سالی ۱۰ کیلومتر اصلاح شد اما سال گذشته با حمایت های وزرات نیرو و استاندار خوزستان توانستیم ۵۰ کیلومتر از این شبکه را اصلاح کنیم و این یعنی ۵ برابر سال های گذشته کار انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در مقطعی ای. سی آب بهمنشیر به بالای ۱۸ هزار میکروموس و کارون نیز در مقطع خرمشهر به بیش از۲۰ هزار میکروموس رسید، اظهار کرد: به طور روزانه حداقل ۳۰ هزار مترمکعب در خرمشهر و بالغ بر ۴۵ هزار مترمکعب در آبادان از این دو منبع برداشت آب داشتیم.

وی با اشاره به شوری بی سابقه آب شهرهای آبادان و خرمشهر در سال جاری تصریح کرد: ای.سی آب شبکه آبادان در روز جمعه به ۱۰ هزار میکروموس رسید که بی سابقه بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان همچنین با قدردانی از مسئولان شهرهای آبادان و خرمشهر و کارکنان صنعت آب خوزستان به دلیل حمایت های همه جانبه و تلاش های انجام شده، گفت: برخی ها از ما ایراد می گرفتند که چرا وضعیت را پیش بینی نکردید اما باید بگویم که سازمان آب و برق خوزستان از مدت ها پیش با تشکیل ستاد خشکسالی برنامه هایی را نیز برای اجرا پیش بینی کرده بود ضمن آنکه جلسات مختلفی را با موضوع خشکسالی و با حضور شخص استاندار در استانداری برگزار شد.

حقیقی پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای خط دوم انتقال آب غدیر در مدت ۱۰ ماه افزود: اجرای چنین خطی کار ساده ای نیست و باید از دولت، سازمان آب و برق و مجری طرح قدردانی کرد.

وی اظهار کرد: این بحران نشان داد که ما باید فوری به سمت اصلاح شبکه توزیع آب شهرهای آبادان و خرمشهر پیش برویم زیرا وضعیت آب این دو شهر به هیچ وجه خوب نیست.

وی با اشاره به اینکه پروژه های زیادی در حوزه فاضلاب به انجام رسیده است، تصریح کرد: در این بحران با تجمع مقابل اداره آب و فاضلاب اعتراض کردند در صورتی که ما کار خاصی را نمی توانستیم انجام دهیم، بحران شوری آب شیرینی اقدامات انجام شده صنعت آب خوزستان در حوزه احداث و نوسازی خط انتقال شهری و روستایی و احداث سد خاکی مارد را در کام کارکنان صنعت آب خوزستان تلخ کرد.

الزامی بودن اصلاح شبکه آبرسانی درون شهری شهرهای آبادان و خرمشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان توجه ویژه به اصلاح شبکه آبرسانی درون شهری شهرهای آبادان و خرمشهر را الزامی خواند و گفت: انجام این کار از عهده آب و فاضلاب خوزستان خارج است.

حقیقی پور افزود: در حال حاضر مناقصه بازسازی تصفیه خانه ثامن آبادان به پیمانکار ابلاغ شد که بر این اساس قرار است تا مخزن ۲۵ هزار مترمکعبی را در مدار قرار دهند؛ به وضعیت فیلترهای تصفیه خانه، پل ساترها و ایستگاه پمپاژ رسیدگی کرده و کار نوسازی سیستم کلر زنی را نیز به انجام برساند.

وی اظهار کرد: پروژه بزرگ خط انتقال هزار از تصفیه خانه ثامن به سمت ایستگاه ۱۱ و تلمبه خانه شهید کشتکار واقع در جمشید آباد از دیگر کارهای در دست اقدام است که برای اجرای آن در برخی مکان ها این خط به  دو خط ۶۳۰ میلی متری تقسیم می شود تا بتواند از موانعی همچون کریدور نفتی، بزرگراها و غیره عبور کند.

وی تصریح کرد: با اجرای این خط و فاز دوم طرح غدیر به طور حتم شاهد بهبود وضعیت آب خواهیم بود؛ ضمن آنکه آب ورودی از طرح غدیر پیش از ارسال به تصفیه خانه ثامن افزایش می یابد و می توان آن را به برخی مناطق شهری آبادان و شهرهای اروندکنار و چوئبده فرستاد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: در حال حاضر در شهر آبادان ۱۲ هزار و ۵۰۰  متر مکعب آب شیرین کن در تاسیسات دیری فارم داریم که این تاسیسات علاوه بر اینکه آب بخشی از شهر آبادان را تامین می کند تامین آب مینوشهر را نیز بر عهده دارد.

حقیقی پور افزود: در برنامه جدیدی که در نظر گرفتیم مقرر شد تا ۳۰ درصد از آب مورد نیاز شهرهایی که در نوار ساحلی قرار گرفته اند یعنی از هندیجان تا آبادان، به دستگاه های آب شیرین کن تجهیز شوند؛ با توجه به افزایش تامین اعتبار مورد نیاز برای طرح های آبرسانی خوزستان، طولانی بودن خطوط آبرسانی و امکان وقوع حادثه در لوله ها با توجه به قطر و طول زیاد آنان، نیاز به نگهداری این خطوط و تغییر اقلیم، صلاح را در این است که حتما به سمت استفاده بهینه از آب دریا پیش برویم و برای آن در گام نخست با تائید و تصویب مهندسی و توسعه آبفا کشور ۳۰ درصد هر شهر موجود در نوار مرزی به دستگاه آب شیرین کن در راستای پایداری آب تجهیز کنیم.

وی اظهار کرد: تا پایان تیرماه جاری ۱۴ هزار متر مکعب دیگر به ظرفیت آب شیرین کن آبادان اضافه می شود که از این مقدار دو هزار و ۵۰۰ مترمکعب آن را در چوئبده و سه هزار و ۵۰۰ متر مکعب دیگر را نیز در اروندکنار توزیع می کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان تصریح کرد: در تلاش هستیم تا همچون شهر اروندکنار که یک آبگیر مجزا در بهمنشیر برای آن تعبیه شده و امسال نیز با پایداری خوبی در بحث کمی آب مواجه بود، برای چوئبده نیز چنین کار مشابهی را به انجام برسانیم؛ با انجام این کار تحول چشمگیری را در بحث آب مصرفی در چوئبده شاهد خواهیم بود.

توزیع بطری‌های آب معدنی در آبادان و خرمشهر

حقیقی پور گفت: پیشنهاد می کنم تا ظرفیت آب را از ۳۲ هزار متر مکعب به ۵۰ هزار مترمکعب برسانیم که با این کار آن سی درصد تامین می شود؛ کار بسیار خوب دیگری که برای اصلاح و بهبود وضعیت شبکه توزیع آب انجام می دهیم آنکه صورت جلسه ای را که وزارت نیرو با سازمان منطقه آزاد اروند و نماینده مردم آبادان در مجلس و در راستای کاهش هدر رفت آب منعقد شد اجرایی شود؛ ما با یک شرکت هلندی به نام کواست و در حضور استاندار توافقاتی را در این باره به انجام رساندیم. اگر بحران در منطقه رخ نداده بود به طور حتم کارهای مطالعاتی آن آغاز شود.

حقیقی پور با بیان اینکه مانیتور کردن شبکه را به عنوان یک کار بسیار مهم در دستور اقدام داریم، افزود: در مدت بروز بحران شوری آب روزانه ۴۰ هزار بطری آب معدنی توسط نیروهای ما در میان شهروندان آبادانی و خرمشهری توزیع شد ضمن آنکه روزانه ۱۰ هزار مترمکعب از ظرفیت آب حیات را به آب مصرفی این دو شهر اضافه کردیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر به وسیله ۴۰ دستگاه تانکر، آب را در روستا توزیع می کنیم که تعداد تانکرهای فعال در بحث توزیع آب با کیفیت و حداقل ای.سی در شهر به ۳۰ دستگاه می رسد.

وی ضمن اشاره به خرید بطری های آب معدنی از شهر اهواز و دیگر شهرهای خوزستان و توزیع در میان شهروندلن آبادانی و خرمشهر تصریح کرد: نیروهای ادارات آب و فاضلاب استان های لرستان، چهارمحال و بختیاری، فارس ایلام، هرمزگان و بوشهر و سایر شرکت ها با دستور معاون وزیر به کمک ما آمدند.

کد خبر 4332190

منبع: مهر

کلیدواژه: آب و فاضلاب خوزستان ابادان بوشهر گرگان خبرگزاری مهر کرمانشاه شهرکرد شیراز مشهد خرم آباد بیرجند یاسوج مواد مخدر هفته قوه قضاییه تبریز کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۲۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای20  هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر 

قاسم شریف باوی با اشاره به برگزاری همایش ملی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور به عنوان تیم ملی اقتصاد بین الملل، اظهار داشت:  بر اساس معیارها و ارزیابی های انجام شده، منطقه آزاد اروند در این همایش توانست در حوزه های عمران، فرهنگی و حقوقی حائزعنوان برتر شود.
 
 وی هدف از برگزاری این همایش دو روزه، راهم اندیشی، هم افزایی، برنامه ریزی و تبیین برنامه های سال جاری و رفع موانع و مشکلات مربوط به مناطق آزاد عنوان کرد و افزود: اجرا و تعریف 25 طرح زیربنایی و عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال در آبادان و خرمشهر از جمله شاخص های مهم ارزیابی در این همایش بود که توانست در کسب رتبه برتر این حوزه نقش آفرینی کند.

قاسم شریف باوی اظهار کرد: از این تعداد، هشت پروژه در خرمشهر و پنج طرح در آبادان با پیشرفت فیزیکی متفاوت در حال اجرا است و ۱۲ طرح نیز سال گذشته تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی تکمیل ساختمان ترمینال و توسعه محوطه روبروی فرودگاه، لایروبی انهار، تکمیل و به سازی زمین‎‌های ورزشی چمن و مصنوعی، به سازی مسجد جامع خرمشهر، احداث مسیر ارتباطی و زیرسازی محوطه پارکینگ شلمچه، به سازی و ساماندهی برخی از معابر آبادان و خرمشهر را از جمله طرح‌های منطقه آزاد اروند نام برد.

شریف باوی گفت: به سازی و ساماندهی برخی از معابر آبادان و خرمشهر، اجرا چند طرح زمین چمن مصنوعی، احداث پارک خلیج فارس آبادان، احداث تلمبه خانه و دفع فاضلاب سایت ۲ هکتاری شلمچه و احداث مسیر ارتباطی و زیرسازی محورهای داخلی پارکینگ بزرگ شلمچه از جمله طرح‌های است که با پیشرفت فیزیکی متفاوت و بر اساس جدول زمانبندی شده در اجرا است.

معاون فنی و زیربنای سازمان منطقه آزاد اوند در ادامه، گفت: پل شهدای اروند در خرمشهر به عنوان طرح شاخص ملی با ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی و ۶ درصد جلوتر از برنامه زمانبندی شده توسط متخصصان داخلی طراحی و در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: پل شهدای اروند در خرمشهر به عنوان مهم ترین طرح فعلی سازمان منطقه اروند برای ۱۶۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده و ۹۰ درصد از نیروهای به کارگیری شده در ساخت این پل بومی منطقه هستند.

شریف باوی خاطرنشان کرد: بر همین اساس و با توجه به اقدامات انجام شده و پس از ارزیابی عملکرد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شاخص‌های عمرانی منطقه آزاد اروند در بین سایر مناطق آزاد عنوان برتر معرفی شده است.

طرح تفصیلی محدوده منطقه آزاد اروند مورد بازنگری قرار می‌گیرد

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند همچنین از بازنگری طرح تفصیلی یکپارچه بافت شهری و پیرامونی آبادان، خرمشهر و مینوشهر در محدوده منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: این طرح در کمیسیون ماده هشت در دست بررسی و طی مدت ۲ سال به نتیجه رسیده و شهروندان از نتایج آن بهره مند خواهند شد.

شریف باوی گفت: با توجه به نیاز به بازنگری طرح‌های تفصیلی شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و مینوشهر و وجود مغایرت‌های متعدد، سامان منطقه آزاد اروند نسبت به برطرف کردن مشکلات و دغدغه‌های دستگاه‌های خدمات رسان ازجمله شهرداری‌ها و ادرات راه و شهر سازی اقدام به عقد قرارداد بازنگری و تهیه طرح تفصیلی یکپارچه بافت شهری منطقه کرده است.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در بخش دیگری از سخنانش به طراحی احداث شهرک اربعین حسینی به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر به زائرین حسینی در شلمچه اشاره کرد و بیان داشت: این طرح به منظور تصویب نهایی در اختیار مسوولان استانی قرار گرفته است.

 

دیگر خبرها

  • تلاش برای حل فروکش تنش آبی و ایجاد پایداری شبکه توزیع آب در شهرستان چهارباغ
  • جوی ناپایدار در اروند
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد
  • اوقات شرعی سیزدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای20  هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر 
  • بارش باران در اروند
  • اوقات شرعی دوازدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • توجه به نیاز کارگران امری ضروری است
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • افت دما در آبادان و خرمشهر