Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، برخی منابع خبری در فلسطین اشغالی گزارش دادند ­گونن سِگِو از وزرای سابق کابینه اسرائیل که به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت شده است از مخالفان موجودیت این رژیم است و بازداشت وی موجی از ترس و نگرانی را در موساد و سرویس‌های اطلاعاتی کشور‌های غربی درباره تلاش ایران برای جذب مسئولان بلند پایه غربی ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزنامه رای الیوم چاپ لندن در گزارشی درباره علل بازداشت این وزیر اسرائیلی، اعلام کرد موضوع بازداشت گونن سگو به اتهام جاسوسی برای بزرگترین دشمن تل آویو (ایران) مسئله‌ای بسیار خطرناک است، چون به نظر می‌رسد جاسوسی این مقام اسرائیلی برای ایران در ازای دریافت پول نبوده بلکه جاسوسی در ازای نابودی اسرائیل بوده که رویای بخشی از گروه‌های یهودی است.
رسانه‌های اسرائیلی به تازگی خبر دستگیری وزیر سابق انرژی این رژیم را به اتهام جاسوسی و دادن اطلاعات به ایران منتشر کردند. ماموران اطلاعاتی سفارت ایران در نیجریه نخستین بار در سال ۲۰۱۲ با این وزیر اسرائیلی تماس گرفتند و او را (برای جاسوسی) جذب کردند.
رسانه‌های اسرائیلی می‌کوشند بازداشت گونن سگو را کم اهمیت نشان دهند، اما باتوجه به سطح اطلاعاتی که وی به عنوان وزیر انرژی اسرائیل در اختیار داشت، موضوعی بسیار مهم و خطرناک است، چون وزارت انرژی از جمله مهمترین وزارتخانه‌های اسرائیل است که درباره آینده و اجرای طرح‌های بلند مدت فعالیت و برنامه ریزی می‌کند و این وزارتخانه از طرح‌ها و برنامه‌های آینده اسرائیل به ویژه در بخش انرژی هسته‌ای آگاهی کامل دارد.
اما مسئله‌ای که کارشناسان دستگاه‌های اطلاعاتی غرب مطرح می‌کنند این است که آیا همکاری اطلاعاتی وزیر اسرائیلی با ایران با انگیزه دریافت پول بوده یا اینکه با انگیزه سیاسی صورت گرفته است. سازمان‌های اطلاعاتی دنیا در این گونه موارد معمولا دو انگیزه را مطرح می‌کنند، کسب درآمد و دریافت پول یا انتقام گیری سیاسی یا اعتقادی.
در مورد وزیر اسرائیلی مسئله کسب درآمد و پول مطرح می‌شود به ویژه اینکه وی در گذشته سابقه فعالیت‌های تجاری و معاملات غیر قانونی داشته و به این دلیل هم زندانی شده است و بر این اساس کسب پول می‌تواند عامل اصلی همکاری گونن سگو با ایران باشد.
اما در این مورد عامل اعتقادی نیز وجود دارد، چون بخشی از یهودیان هستند که موجودیت اسرائیل را قبول ندارند و تشکیل کشور اسرائیل را مغایر با تعالیم و آموزه‌های الهی می‌دانند و و این قشر از یهودیان به ایران سفر می‌کنند و در تظاهرات ضد اسرائیلی در غرب مانند شهر‌های لندن و نیویورک شرکت می‌کنند. این گروه از یهودیان به «ناتوری کارتا» معروف هستند و در واقع اقلیتی از یهودیان ارتدوکس ضد صهیونیست هستند که در سال ۱۹۳۵ تشکیل شد.
از این گروه با نام سازمان اتحاد یهودیان ضد صهیونیسم هم یاد می‌شود. این گروه بر این باورند که مطابق با اراده و خواست خدا، یهودیان باید تا زمان بازگشت مسیح در تبعید باقی بمانند و حق تشکیل کشور ندارند.
سازمان اطلاعات جاسوسی اسرائیل همواره تدابیر سختگیرانه‌ای برای جلوگیری از نفوذ این قشر از یهودیان در ادارات دولتی اسرائیل اتخاذ می‌کند و اگر موساد مسئولان و کارکنان وابسته به این گروه را شناسایی کند آنان را در سکوت کامل و به بهانه‌های مختلف برکنار می‌کند. سازمان اطلاعات جاسوسی اسرائیل می‌گوید این قشر از یهودیان مخالف تشکیل کشور اسرائیل هستند و طرح‌ها و برنامه‌های خرابکارانه‌ای در اسرائیل مانند انتشار اطلاعات محرمانه و سری این رژیم دارند.
به نظر می‌رسد گونن سگو سومین مورد از مقامات اسرائیلی است که به این رژیم آسیب رسانده است، اولین مورد مشابه آن مردخای وانونو دانشمند هسته‌ای اسرائیل بود که پرونده‌های هسته‌ای این رژیم را در اختیار رسانه‌های اسرائیلی قرار داده بود. مورد دوم هم ویکتور استروفسکی مامور سابق موساد بود که اقدامات این سازمان درباره شیوه‌های بازداشت، جذب افراد و نیز ترور مخالفان دولت اسرائیل را فاش کرده بود که در نهایت موساد مجبور شد نحوه فعالیت‌های خود را با تحمل هزینه‌های سنگین تغییر دهد.
پرونده گونن سگو بازتاب‌های گسترده‌ای در سازمان‌های اطلاعاتی غرب داشت و این مسئله تاییدی بر توان بالای سازمان اطلاعات ایران برای جذب افراد در غرب است که به نظر می‌رسد افرادی عادی نیستند بلکه از قشر وزیر هستند مانند اتفاقی که در اسرائیل رخ داد. بازداشت وزیر اسرائیلی، سازمان‌های اطلاعاتی کشور‌های غربی را واداشته است تا در زندگی بسیاری از مسئولان و دانشمندان خود تجدید نظر کنند. کارشناسان می‌گویند بازداشت گونن سگو همچنین موجی در میان سرویس‌های اطلاعاتی کشور‌های غربی ایجاد کرده تا تدابیر جدیدی برای نظارت بر نحوه فعالیت مسئولان و مقامات خود به ویژه افراد بازنشسته و ساکن کشور‌های خارجی، در نظر بگیرند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سگو وحشت موساد غرب سازمان اطلاعات ايران اسرائيل جاسوسي ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۲۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است

یک روزنامه نگار مشهور اسرائیلی فاش کرد، نتانیاهو این روزها شرایط بدی را به دلیل احتمال صدور حکم بازداشتش از سوی دادگاه کیفری لاهه پشت سر می‌گذارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، بن کاسپیت خبرنگار چند رسانه اسرائیلی از جمله شبکه 12 این رژیم به نقل از منابع خود خبر داد، نتانیاهو این روزها به شکلی کاملا غیر عادی وحشت زده و متشنج است، او به شدت از احتمال صدور حکم بازداشتش توسط دادگاه عالی کیفری لاهه وحشت زده شده است و از اینرو طی روزهای اخیر ماراتونی از مکالمات تلفنی را برای فشار بر کلیه طرف‌های تاثیر گذار در این مسئله انجام داده است که در این میان به شکل ویژه‌ای این تماس‌ها به بایدن ختم می‌شوند.

به گفته این خبرنگار نتانیاهو به شدت به دنبال آن است که تا به شکل غیر مستقیم اما به هر شکل ممکن بر رئیس جمهور آمریکا در این رابطه فشار وارد کند.

با این حال برخی از افراد مطلع اعلام می‌کنند که این حکم بازداشت صرفا به نتانیاهو ختم نمی‌شود بلکه وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش را هم شامل خواهد شد که در صورت صدور زلزله بی سابقه‌ای را به وجود خواهد آورد.

بن کاسپیت در بخش دیگری از این خبر که در صفحه خود در ایکس منتشر کرد به خوانندگانش خبرداد که نتانیاهو خوب می‌داند که صدور حکم بازداشت از سوی دادگاه کیفری لاهه یک حکم سرنوشت ساز است و می‌تواند او را به فردی مطرود برای باقی عمرش تبدیل کند، از اینرو طی روزهای هفته گذشته تمام تلاش خود را برای جلوگیری از صدور چنین حکمی به کار بست و حتی شاید علت نرمش اعلام شده در رابطه با پرونده اسرا هم بی ارتباط با فراهم کردن زمینه پایان جنگ و نجات نتانیاهو از این امر نباشد، گرچه دفتر نخست وزیر اسرائیل آن را تکذیب می‌کند.

شنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدندعربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاههنظرسنجی| افزایش رویگردانی از نتانیاهو در آمریکایی‌هانگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رحیم‌پور ازغدی: یهودی‌ها اصلا تمام شدند | در آمریکا می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل» +فیلم
  • دستاورد‌های اطلاعاتی گرانقیمت ایران پس از عملیات «وعده صادق»
  • وحشت در محافل صهیونیستی بعد از تصمیم ضد اسرائیلی دادگاه لاهه
  • خط و نشان وزیر اسرائیلی برای نتانیاهو
  • وزیر اسرائیلی به نتانیاهو: به رفح حمله نکنی، کابینه‌ات ساقط می‌شود
  • نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • خودروی یک وزیر اسرائیلی دیگر واژگون شد
  • تیراندازی و رعب و وحشت در فرحزاد
  • تیراندازی و رعب و وحشت در فرحزاد | قدرت‌نمایی مرد شرور در محله