Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که حداقل پنج بار در هفته حمام آب گرم، سلامت قلب و عروق سالمندان را بهبود می‌بخشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که از گرفتن حمام آب گرم لذت می‌برید، خبرهای خوبی برای شما داریم! کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا در مردان تا کاهش چشمگیر خطر ابتلا به سکته مغزی در هر دو مردان و زنان، ایجاد آرامش در افراد و بهبود سلامت قلب و عروق از جمله مزایای دوش با آب گرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج یک تحقیق نشان داده است افرادی که چهار تا هفت بار در هفته حمام سونا می‌روند، ۶۰ درصد کمتر از افرادی که تنها یک بار در هفته سونا می‌گیرند، احتمال ابتلا به سکته مغزی دارند. یافته‌های تحقیق دیگری نیز حاکی از آن است که خطر فشار خون بالا در افرادی که چهار تا هفت بار در هفته حمام سونا می‌روند،  ۴۶ درصد کمتر از افرادی است که یک بار در هفته حمام سونا دارند.

اما آیا افرادی که استطاعت مالی رفتن به حمام سونا را ندارند، می‌توانند از مزایای مشابه حمام آب گرم برای سلامت خود بهره مند شوند؟ گروهی از دانشمندان ژاپنی دانشگاه  Ehime به رهبری پروفسور کاتشیکو کوهورا به تازگی پاسخ این پرسش را پیدا کرده اند. پروفسور کوهورا و تیم تحققیاتی او از ۸۷۳ شرکت کننده با میانگین سنی بین ۶۰ تا ۷۶ سال خواستند تا پرسشنامه ای را در مورد شیوه حمام آب گرم گرفتن پر کنند. برای این افراد دمای آب گرم ۴۱ درجه سانتی گراد و مدت حمام گرفتن ۱۲.۴ درجه سانتی گراد تعیین شد.

دانشمندان برای ارزیابی سلامت قلب شرکت کنندگان، موارد متعددی را مانند سرعت پالس پروگزیمال مچ پا که یک شیوه اندازه گیری برای تصلب شریان و سطح پلاسمای " natriuretic peptide" نوع B است، مورد بررسی قرار دادند. محققان از میان ۸۷۳ شرکت کننده به داده های ۱۶۴ فرد که تحت دو معاینه پزشکی قرار داشتند و دوره درمان آنها به طور متوسط ۵ سال بود، دسترسی پیدا کردند. نتایج بررسی‌های صورت گرفته نشان می داد که پنج مرتبه حمام آب گرم گرفتن در هفته سلامت قلب و عروق افراد را بهبود می‌بخشد.

حمام آب گرم تأثیر مطلوبی بر پارامترهای همودینامیک و آترواسکلروز  (تصلب شریان) قلب دارد. به گفته پروفسور کوهورا نشانگرهای آترواسکلروز و بیماری‌های قلبی در افرادی که حداقل پنج بار در هفته حمام آب گرم می‌گیرند به طور چشمگیری کاهش می‌یابد. بر اساس یافته‌های جدید حمام آب گرم می‌تواند بر سیستم قلبی عروقی تاثیر مثبت داشته باشد.

پروفسور جرمی پیرسون، مدیر پزشکی بنیاد قلب بریتانیا در انگلستان، در این باره می‌گوید: "دلایل قابل قبول برای اینکه چرا قرار گرفتن در آب برای مدت طولانی می‌تواند برای سلامت قلب فرد مفید باشد، وجود دارد." وی در ادامه خاطرنشان می‌کند:  "در واقع رابطه ای بین داشتن حمام آب گرم منظم و برخی شاخص‌های سلامت قلب و گردش خون بهتر وجود دارد اما ممکن است فاکتورهای دیگر مربوط به سبک زندگی نظیر داشتن حمام منظم، زندگی بدون استرس و رژیم غذایی سالم در این امر دخیل باشد."

نتیجه بررسی‌های صورت گرفته به تازگی در مجله Scientific Reports منتشر شده است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بیماری قلبی سالمند سلامت اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۳۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز | غذاهای مفید برای ترمیم سلول های مغز را بشناسید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محققان افراد را در چهار الگوی غذایی طبقه بندی کردند.

این الگوهای غذایی شامل:

• بدون نشاسته یا نشاسته کم

• گیاه خواری

• پروتئین زیاد و فیبر کم

• متعادل

بیش از نیمی از افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند در دسته «متعادل» قرار گرفتند و نتایج سلامت روان و عملکرد شناختی گزارش شده آنها بهتر از سه مورد دیگر بود.

افرادی که از رژیم غذایی پر پروتئین / کم فیبر پیروی می‌کردند، نسبت به افرادی که از رژیم غذایی متعادل پیروی می‌کردند، حجم ماده خاکستری کمتری در بخشی از مغز به نام شکنج پست مرکزی داشتند که نحوه حرکت بدن ما را در محیط هماهنگ می‌کند.

این افراد تمرکز و حافظه بهتری دارند | راهکاری ساده برای حفظ جوانی مغز

علاوه بر این، افرادی که گیاهخوار بودند، در بخشی از مغز به نام تالاموس و Precuneus حجم خاکستری بالاتری داشتند. نکته قابل توجه، این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به مشکلات روانی در افرادی که سبزیجات و میوه‌های بیشتری مصرف می‌کنند، افزایش یافته است، یافته‌ای که نویسندگان توضیح داده‌اند می‌تواند به دلیل طراحی مطالعه باشد و نیاز به مطالعه بیشتر دارد.

رژیم‌های غذایی مانند رژیم غذایی مدیترانه ای که تأکید بر ماهی و سبزیجات دارد، اثرات امیدوار کننده‌ای بر سلامت جسمی نشان داده است. اما رژیم‌های غذایی که به کاهش التهاب کمک می‌کنند نیز می‌توانند تأثیر بسزایی در سلامت مغز و سلامت روان داشته باشند.

همچنین تأثیر رژیم غذایی بر میکروبیوم روده نیز نقش مهمی در سلامت مغز دارد. شواهد نشان می‌دهد که یک روده سالم، که از طریق رژیم‌های غذایی سرشار از فیبر غذایی ایجاد می‌شود، ممکن است محور روده مغز را حفظ کرده و به طور بالقوه شناخت را بهبود بخشد.

محققان تاکید می‌کنند انتخاب شیوه زندگی نیز یک عامل مهم است و خواب با کیفیت، ورزش منظم و تکنیک‌های خوب برای مدیریت استرس برای تکمیل یک رژیم غذایی متعادل ضروری است.

کد خبر 845158 برچسب‌ها مواد غذایی خبر مهم مغز

دیگر خبرها

  • ساده‌ترین راه برای حفظ سلامتی چیست؟
  • برای حفظ سلامت بهتر است پیاده روی کنید
  • با فواید غنی زردچوبه و دانه چیا آشنا شوید
  • ورزش می‌تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند‌
  • بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز | غذاهای مفید برای ترمیم سلول های مغز را بشناسید
  • خدمت بی منت به سالمندان آسايشگاه نشاط مهريز
  • قارچ چاگا ؛ برای افرادی که به سیستم ایمنی خود اهمیت می دهند(+عکس)
  • بهترین رژیم غذایی برای مغز
  • این افراد ریواس نخورند
  • معرفی بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز