Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بازگیر گفت: فاضلاب تهران پس از جمع آوری به تصفیه خانه جنوب شهر در منطقه شهرری می‌رود و خروجی این تصیفه خانه و آب استاندارد شده برای مصارف کشاورزی و آبیاری باغات و مزارع اطراف مورد استفاده قرار می‌گیرد. رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، در خصوص وضعیت آب‌شرب و فاضلاب شهر تهران گفت: آب شرب تهران از سد‌های پنجگانه اطراف تهیه می‌شود و پس از تصفیه و استانداردسازی مورد مصرف مردم قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدحسین بازگیر افزود: البته مقداری از آب شرب شهر تهران نیز از چاه‌های اطراف تامین می‌شود و به مصرف شهروندان می‌رسد.
وی بیان داشت: آب‌های شرب هیچ ارتباطی با آب فاضلاب ندارد و به هیچ عنوان آب شرب از آب فاضلاب تهیه نمی‌شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران با اشاره به نحوه تامین آب شرب شهر تهران، اظهار داشت: آب شرب شهر تهران از فاضلاب تهیه نمی‌شود و متولی اصلی و مسئول رساندن آب شرب سالم به مردم، شرکت آب و فاضلاب است.
وی با اشاره به تصفیه خانه‌های آب، اضافه کرد: تصفیه خانه‌های شهر تهران به دو بخش تصفیه خانه فاضلاب و تصفیه خانه آب تقسیم می‌شود؛ آب تصفیه خانه‌های فاضلاب برای شرب مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، ولی آب تصفیه خانه‌های آب، شرب هستند و از سد‌ها و چاه‌های اطراف تهران تهیه می‌شوند.
بازگیر توضیح داد: فاضلاب تهران پس از جمع آوری به تصفیه خانه جنوب شهر در منطقه شهرری می‌رود و خروجی این تصفیه خانه و آب استاندارد شده برای مصارف کشاورزی و آبیاری باغات و مزارع اطراف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی یادآور شد: کمیت آب فاضلاب مربوط به وزارت نیرو است و کیفیت آب فاضلاب از لحاظ آلودگی و سایر موارد مربوط به اداره حفاظت محیط زیست است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران محیط زیست آب شرب فاضلاب تصفیه خانه جنوب تهران آبیاری باغات و مزارع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۳۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها

جلال علمدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به بارندگی شدید چند روز گذشته و بروز سیلاب در سطح استان یزد گفت: ساعت ۲۰ سه شنبه هفته جاری دبی تصفیه خانه فاضلاب استان یزد به یک هزار لیتر در ثانیه و تا ساعت ۲۳ به هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه رسید در حالی که ظرفیت عادی تصفیه خانه ۳۵۰ لیتر در ثانیه است. 
 
او با تاکید براینکه در مواقع بارندگی و آبگرفتگی از هدایت آب به داخل منهول‌های شبکه فاضلاب شهری باید جدا خوداری شود، افزود: هدایت روان آب‌ها به شبکه فاضلاب، افزایش دبی این شبکه را به دنبال خواهد داشت و این کار قطعا به پس زدگی روان آب‌ها در منازل شهروندان منجر می‌شود.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب یزد با بیان اینکه این روند همچنان تا پایان بارندگی‌ها برقرار است، ادامه داد: تاکنون گزارشی از قطعی آب اعلام نشده است، اما به طور قطع زیرساخت‌ها با خسارت مواجه شده که بعد از بارش‌ها قابل شناسایی و ارزیابی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین