Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@06:17:28 GMT

فرماندار تبریز: ما مدافع و پشتیبان کارگران هستیم

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۹۳۴۵۴

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح روز گذشته (۵ تیرماه) کارگران ماشین‌سازی تبریز برای دومین روز متوالی به علت معوقات مزدی در محیط کارخانه دست به تجمع زدند.

یک کارگر ماشین‌سازی تبریز در تماس با خبرنگار ما گفت: گروه ماشین‌سازی تبریز اوایل سال ۹۶ از سوی دولت به صندوق بازنشستگی فولاد واگذار شده بودند. اما حدود یک ماه پیش به وکالت ازسوی این نهاد به یک کارفرمای بخش خصوصی واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگر با اشاره به واگذاری کارخانه به یک کارفرمای خصوصی بیان کرد: کارگران کارخانه‌های خصوصی شده هر روز با ورشکستگی و معوقات مالی شدید مواجه می‌شوند. ما نمی‌خواهیم ماشین‌سازی تبریز هم با این موضع روبه‌رو شود. در این واگذری‌ها و تغییر کارفرماها کارگر چه می‌شود؟

وی ادامه داد: حدود ۸۰۰ کارگر این واحد تولیدی چندین ماه دستمزد معوقه دارند و کارفرما از پرداخت آن خودداری می‌کند.

                                                     کارفرما موظف به پرداخت مطالبات کارگر است

در ادامه علیار راستگو (فرماندار تبریز) با اشاره به اعتراض کارگران کارخانه ماشین‌سازی تبریز نسبت به عدم وجود برنامه برای آینده مجموعه، ابراز داشت: دیروز کمیسیون کارگری در محل حاضر و با کارگران و نماینده آنان گفتگو کرد. حقوق و مزایای خرداد ماه کارکنان پرداخت شده است و در این رابطه مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کارگران نسبت به سرنوشت کارخانه احساس مسئولیت می‌کنند و نگران آینده شغلی‌شان هستند، تصریح کرد: مالک کارخانه باید دغدغه‌های مسئولان استان و کارگران را رفع نماید.

فرماندار تبریز با اعلام اینکه کارخانه ماشین‌سازی یکی از برندهای کشور است و نباید در عرصه کنونی اجازه پس‌رفت آن را داد، یادآور شد: بنده سه هفته قبل از مالک جدید مجموعه خواستم دغدغه‌هایمان را رفع کند و اکنون نیز بر تامین مواد اولیه، بروزرسانی تکنولوژی و ایجاد فضای کسب و کار تاکید داریم.

وی در پایان اظهار داشت: اصولاً مدیران کارخانه بایستی برای آینده مجموعه برنامه داشته باشند و با تغییر رویکردها حرکت کنند. ما مدافع و پشتیبان کارگران هستیم و خود را موظف به حل مشکلات آنان می‌دانیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خصوصی سازی ماشین سازی تبریز معوقات مزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۳۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدافع مصدوم استقلال به تراکتور می‌رسد

به گزارش "ورزش سه"، استقلال برای کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، جدال سختی را برابر تراکتور در پیش دارد. شاگردان نکونام باید روز چهارشنبه و در تبریز، به مصاف میزبان خود بروند و به کسب سه امتیاز این مسابقه، نیاز مبرمی دارند.

یکی از مهره‌های کلیدی استقلال که پیش از دیدار با شمس آذر دچار آسیب‌دیدگی شد، آرمین سهرابیان است. مدافعی که در این فصل 18 بار در ترکیب اصلی تیم قرار گرفت و چهار گل حساس و مهم را نیز برای تیمش به ثمر رساند.

در پایان بازی با شمس آذر بود که سهرابیان در جمع خبرنگاران اعلام کرد که برای بازگشت به میادین، نیازمند استراحت 12 روزه است و همین موضوع باعث افزایش نگرانی هواداران درخصوص احتمال نرسیدن این بازیکن به دیدار با تراکتور شد به‌خصوص اینکه رافائل سیلوا نیز آسیب دیده و عملا استقلال مدافعی روی نیمکت ندارد.

با این حال، سهرابیان برخلاف پیش‌بینی اولیه خودش، توانست زودتر از زمان اعلام شده به تمرینات بازگردد و او با شرکت در کارهای گروهی، برای جدال حساس برابر تراکتور به مرز آمادگی رسیده است.

انتظار می‌رود که سهرابیان روز سه‌شنبه به همراه دیگر اعضای تیم راهی تبریز شود و برای دیدار با تراکتور نیز در دسترس نکونام خواهد بود.

دیگر خبرها

  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • فرماندار رفسنجان با اهدای گل به دیدار کارگران سطح شهر رفت
  • سرلشکر سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • سردار سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • حمایت از کارگران رونق تولید و بهره‌روری را ارتقا می‌دهد
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • کارگر ستون و ضامن پایداری تولید است
  • مدافع مصدوم استقلال به تراکتور می‌رسد