Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ خدابخش استاندار آذربایجان شرقی در جلسه هیئت اجرایی این منطقه گفت: تجاری سازی این طرح‌ها از زمان برگزاری تجاری سازی ۴۴ طرح منطقه ویژه ربع رشیدی تبریزنمایشگاه سال گذشته تا کنون به مبلغ ۹ میلیارد تومان انجام شده است و البته انتظار ما بیش از این رقم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان در آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت:: شرکت‌های دانش بنیان باید از تحریم‌ها به عنوان فرصت استفاده کنند چرا که افزایش قیمت‌ها پیامی برای این شرکت‌ها و دانشگاه‌ها است تا برای کاهش وابستگی به سایر کشور‌ها همراه با ایجاد ارزش افزوده و اشتغالزایی تلاش کنند.

استاندار با بیان اینکه دانشگاه‌ها در دوران دفاع مقدس نقش مهمی داشتند ادامه داد: امروز مراکز علمی و فن آوری کشور باید در جنگ اقتصادی دشمن علیه مردم ایران بیش از پیش تلاش کنند و کالا‌ها و ابزار‌هایی که توان تولید آن‌ها را در کشور دارند در داخل بسازند.

وی خاطرنشان کرد: ایران کشوری است که اقتصاد آن بر اساس نفت پایه گذاری شده و آذربایجان شرقی باید در این صنعت و صنایع پایین دستی آن ورود کند و در بازار چندین هزار میلیارد دلاری سهم داشته باشد.

خدابخش، تهران، اصفهان و مشهد را به ترتیب استان‌های برتر در حوزه شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: آذربایجان شرقی با فاصله زیاد در رده چهارم قرار دارد در حالی که دانشگاه تبریز ۷۰ سال سابقه دارد و در این میان باید موانع رشد نکردن شرکت‌های تجاری سازی ۴۴ طرح منطقه ویژه ربع رشیدی تبریزدانش بنیان استان شناسایی و رفع شود.

استاندار تصریح کرد: تحولات دنیا بسیار سریع است و نباید از این سرعت عقب بمانیم و شرکت‌های دانش بنیان باید در این زمینه با حرکت جهادی به پیش بروند.

وی افزود: ۸ میلیارد تومان صادرات محصولات دانش بنیان در اقتصاد و اشتغال استان رقم بسیار ناچیزی است و باید این رقم جهش یابد.

خدابخش با اشاره به وجود ۵ میلیارد تن ذخیره نفلین سینیت از مجموع ۸ میلیارد تن ذخیره معدنی در استان ادامه داد: استخراج و تبدیل نفلین سینیت به آلومینا توجیه اقتصادی ندارد، به همین دلیل نخبگان، پژوهشگران در شرکت‌های دانش بنیان استان باید شبانه روز برای تولید فناورانه ارزش افزوده از این ماده معدنی تلاش کنند. 

 

انتهای پیام/ش

وجود ۵ میلیارد تن ذخیره نفلین سینیت در استان آذربایجان شرقی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۳۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان آغاز به‌کار کرد

دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان از امروز (چهارشنبه) با حضور سازمان‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه حمل‌ونقل و با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در محل دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به‌کار کرد و تا چهاردهم اردیبهشت سال جاری دایر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دومین رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان همراه با دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش بنیان با همت معاونت حمل‌ونقل شهرداری اصفهان در دانشگاه صنعتی اصفهان امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ برگزار می‌شود.

برگزاری این نمایشگاه و رویداد حمل‌ونقلی با حضور شرکت‌های دانش بنیان، فناور، دانشجویان، اساتید و کارشناسان و مدیران دستگاه‌های دولتی تا چهاردهم اردیبهشت جاری ادامه دارد.

کاهش آلودگی هوا، وسایل برقی و تجهیزات شارژ، هوشمندسازی و هوش مصنوع، مدیریت ترافیک و اطلاع رسانی تجهیزات حمل‌ونقل ریلی از محورهای برگزاری دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان است.

برگزاری این نمایشگاه با حضور مسئولان و متخصصان حمل‌ونقل ملی و استانی و کلان شهرها همراه با برگزاری پنل‌های ارائه طرح و محصولات شرکت‌های دانش بنیان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سایر برنامه‌های جانبی در محل سالن شماره ۲ تربیت بدنی دانشگاه صنعتی اصفهان صورت می‌گیرد.

ساعات بازدید از نمایشگاه ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰ است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.goingevent.com مراجعه کنند.

کد خبر 749586

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات کارگزاری داده‌ در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان
  • بهینه‌سازی مسیرها برای شرکت‌های فعال ارسال مرسولات پستی در جایگاه نخست «ره‌آورد فناورانه»
  • پاسخ به نیازهای کشاورزی مطالبه‌ای از دانش‌بنیان‌ها
  • اجرای عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر
  • بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان
  • درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان می‌شود
  • گشایش نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان آغاز به‌کار کرد
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است