Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بسم الله الرحمن الرحیم»

بیانیه بسیج اساتید استان مازندران به مناسبت روز بسیج اساتید

دانشگاه مبدا تحولات و نیروی پیش برنده کشور است و سبب اعتلاء آن در همه عرصه ها خواهد شد.(امام خمینی«ره»)

      دانشگاه اسلامی و استاد تراز انقلاب اسلامی بدنبال تربیت و پرورش انسان های متعالی است،انسان متعالی،علم و تکنولوژی را ابزاری برای رسیدن به اهداف مقدس و آرمانهای بلند الهی جامعه بشری دانسته و نگاه غربی و تک ساحتی دانستن انسان را که در زندان تن و مادی گرایی خویش محبوس مانده است مردود میشمارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     شهید ارزشمند دکتر مصطفی چمران که در حوزه های علم و دانش و همچنین در حوزه اخلاق و دین،مصداق برجسته استاد تراز انقلاب اسلامی است با همین باور انسان متعالی در مقابل فرهنگ غرب و روحیه استکباری مستکبرین با قامتی مصمم،ایستادگی نموده و هرگز مقهور علم تجربی و برداشتهای پوزیتویستی نشده است.

     مقام معظم رهبری در شان این شخصیت گرانقدر میفرمایند:«شهید چمران در وجود خود همه تضادهای دروغین علم و ایمان،سنت و تجدّد،علم و عمل را بی معنا کرده بود.»

      استاد تراز انقلاب اسلامی،شخصیتی است که با استعانت از روحیه جهادی و انقلابی در حوزه های علم و فن آوری نقش برجسته ای را در تحقق تمدن اسلامی ایفا نموده و برای دستیابی به اهداف آرمانی و الهی انقلاب اسلامی در جهت تربیت انسان متعالی، گامهای مصمم و آگاهانه برداشته و دانشگاه را به قوه عاقله کشور تبدیل میکند.

       دانشگاه که یک مرکز مهم انسان سازی و تربیت قوه عاقله کشور است باید به الزاماتی عمل کند که توجه به آنها سبب پیشرفت جامعه و استقلال کشور خواهد شد.

      دانشگاه تراز انقلاب اسلامی،همه مسائل کشور را مسائل حقیقی و اصلی خود دانسته و برای حل آن مسائل توصیه های معمار کبیر انقلاب اسلامی و فرامین مقام معظم رهبری را چراغ راه خود قرار داده و برای تربیت اخلاقی و فرهنگی و هویتی دانشجویان،دغدغه ای فراتر از تعلیم داشته بلکه سعی دارد روح احساس هویت دینی و اسلامی را در وجود دانشجو دمیده و او را در مسیر انجام رسالتش هدایت کند.

        به لطف الهی،امروز محیط دانشگاه،محیطی  تحول گرا و خلاق بوده و از ایستائی و خمودگی مبّرا است و به همین دلیل دانشجوی نظام اسلامی،با دین زدائی و تقلید علمی مبارزه نموده و به ابتکار علمی و تولید علم روی آورده است و همچنین نقشه جامع علمی کشور یکی از دست آورد های ارزشمند دانشگاه محسوب شده و اجرایی شدن آن از دغدغه های اولویت دار اساتید بسیجی خواهد بود.

       هدایت تحصیلی و متوازن نمودن رشته های دانشگاهی،مقاله محوری در جهت حل مسائل کشور،تربیت دانشجوی امیدوار به آینده با داشتن روحیه استکبار ستیزی و محروم یاوری از برنامه های دانشگاه تراز انقلاب اسلامی خواهد بود تا بتواند هویت انسانی، ملی و دینی جامعه اسلامی را که هویتی ریشه دار،تاریخی و قوی است به نسل جوان منتقل نموده و به فرامین و دغدغه های مقام معظم رهبری عمل نماید.

       بنابراین بسیج اساتید استان مازندران در سالروز شهادت استاد بسیجی شهید دکتر مصطفی چمران با آرمانهای انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری تجدید میثاق نموده و برای اجرایی شدن آنها وفادار خواهد بود.

والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاته

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۳۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید هرکس، وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در نشست صمیمی با اساتید مدارس علمیه ضمن تاکید بر تبیین شخصیت شهید مطهری گفت: آن چیزی که شهید مطهری را متمایز کرده بود، وظیفه شناسی و تواضع آن شهید والامقام بود و در هر زمینه‌ای احساس نیاز می‌کرد، وارد عمل می‌شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی بر لزوم تبعیت و الگوبرداری از روش‌های شهید مطهری در همه زمینه‌ها اعم از جهاد تبیین، سایر عرصه‌های اعتقادی و مبنایی تاکید کرد و گفت: شهید مطهری براساس وظیفه عمل کرده و از سویی با ورود به مسائل فلسفی شرح منظومه مرحوم سبزواری را به رشته تحریر درآورده، از سوی دیگر به تفسیر قرآن هم پرداخته است.

 امام جمعه ارومیه تاکید کرد: امروز باید هرکس، وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند.

 حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: سخنرانی‌ها و خطابه‌های شهید مطهری از عمق وجود بود و این به معنای باور به گفته‌ها توسط ایشان است. اینکه فردی به گفته‌های خود اعتقاد و ایمان داشته باشد، این معنای ایمان واقعی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، با تاکید بر لزوم پیگیری امور و احساس وظیفه توسط علما و روحانیون در جامعه، خاطرنشان کرد: ایمان دینی جزو موضوعاتی است که باید به آن تقید داشته باشیم و همانند شهید مطهری و دیگر شهدای اندیشمند در جایگاه دفاع از دین و اسلام قدم برداریم.

دیگر خبرها

  • باید هرکس، وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند
  • آئین نکوداشت و تجلیل از اساتید برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد
  • دو عضو هیات ‌علمی‌ دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع استادان نمونه کشوری
  • اقدامات خشن دولت آمریکا برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد حقوق بشر است
  • لزوم تبیین گفتمان وعده صادق توسط اساتید دانشگاه 
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • سرآمدان آموزشی ‌دانشگاه‌ شهید چمران اهواز تجلیل می‌شوند
  • شهید مطهری صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود
  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور