Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهوری عراق طی دیدار با دبیرکل اتحادیه عرب خواستار همکاری این اتحادیه با نهاد قضایی جهت نظارت بر روند بازشماری دستی نتایج انتخابات پارلمانی اخیر عراق شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، دفتر ایاد علاوی، معاون نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی با احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در مقر این اتحادیه در قاهره، پایخت مصر دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی این دیدار دو طرف به بررسی وضعیت سیاسی، آخرین تحولات کنونی جهان عرب و راه‌های تقویت نقش اتحادیه عرب در مسائل و پرونده‌های بزرگ و مهم عربی پرداختند.

علاوی طی این دیدار از اتحادیه عرب خواست تا با دستگاه قضایی عراق در نظارت بر روند بازشماری دستی نتایج انتخابات پارلمانی اخیر  مشارکت کند.

انتظار می‌رود که کمیسیون عالی انتخابات تحت نظارت دستگاه قضا روند بازشماری دستی آرای رای‌دهندگان در مراکز  برگزاری انتخابات را به زودی آغاز کند.

طبق نتایج انتخابات پارلمانی عراق که در ۱۲ ماه مه میلادی برگزار شد، ائتلاف "سائرون" تحت رهبری مقتدی صدر، رهبر جریان صدر با ۵۴ کرسی در رتبه نخست و ائتلاف "الفتح" مورد حمایت حشد شعبی و به ریاست هادی العامری با ۴۷ کرسی در رتبه دوم انتخابات پارلمانی ماه مه عراق قرار گرفته‌اند و ائتلاف "النصر" به رهبری حیدر العبادی، نخست وزیر عراق نیز ۴۲ کرسی را کسب کرد، این در حالی است که ائتلاف "دولة قانون" به رهبری نوری مالکی، نخست وزیر سابق عراق ۲۶ کرسی و ائتلاف "الوطنیه" به رهبری علاوی ۲۱ کرسی را کسب کردند.

احمد ابوالغیط طی این دیدار بر حمایتش از تمامی تلاش‌ها با هدف برقراری امنیت و ثبات در عراق، حفظ تمامیت ارضی و مخالفت با هرگونه مداخله‌های خارجی در امور داخلی عراق تاکید کرد.

در همین راستا، محمود عفیفی، سخنگوی رسمی اتحادیه عرب در بیانیه‌ای اعلام کرد: علاوی و ابوالغیط طی دیدارشان در قاهره درخصوص مهم‌ترین تحولات کنونی عراق به ویژه پیامدهای انتخابات پارلمانی که اخیرا برگزار شد و نیز ابعاد تماس‌ها و  دیدارهای کنونی برای تشکیل دولت جدید عراق به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

عفیفی در ادامه افزود: دو طرف همچنین در این دیدار به بررسی تلاش‌های کنونی برای نابودی کامل تروریسم و افراط گرایی در عراق که سال‌هاست که ملت این کشور از طریق آن از خشونت و تروریسم رنج می‌برند، پرداختند.

سخنگوی اتحادیه عرب همچنین تصریح کرد: دبیرکل اتحادیه عرب بر تکمیل روند سیاسی دموکراتیک تمایل دارد و به طوری که وحدت و یکپارچگی ملت عراق را با تمام فرقه‌هایش تقویت کند و منافع تمامی گروه‌ها و فرقه‌هایش را بدون هیچ گونه تبعیض یا تفرقه در نظر بگیرد.

ابوالغیط همچنین تاکید کرد، عراق در چارچوب سامانه تلاش عربی مشترک و با توجه به نقش مثبت و چشمگیر ملت عراق در زمینه‌های مختلف و با توجه به اینکه یکی از کشورهای موسس اتحادیۀ عرب است، از اهمیت بالایی برخوردار است.

عفیفی در ادامه افزود: علاوی تاکید کرد که به رایزنی با دبیرکل اتحادیه عرب چه درخصوص تحولات کنونی عراق و چه درخصوص صحنه جهان عرب تمایل دارد.

به گفته عفیفی، علاوی همچنین بر حمایت کاملش از تلاش‌های ابوالغیط در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تاکید کرد.

علاوی پیشتر با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر و سامح شکری، وزیر خارجه این کشور دیدار کرده بود.

در همین راستا، احمد ابوزید، سخنگوی وزارت خارجه مصر خاطرنشان کرد: طی این دیدار سامح شکری بر تشکیل دولتی متشکل از نمایندگان تمامی اقشار ملت عراق که هویت ملی عراق را منعکس سازد، تاکید کرد.

ابوزید همچنین عنوان داشت: شکری طی این دیدار  بر تمایل مصر به افزایش رایزنی و هماهنگی با طرف عراقی درخصوص تلاش‌ها برای بازسازی و ساخت‌ و ساز شهرهای آزاد شده و نیز بر عزم و اراده قاهره جهت مشارکت در زمینه‌های مختلف بر اساس نیازهای ملت عراق تاکید کرد.

ابوزید همچنین اظهار داشت: طی این دیدار  دو طرف به بررسی شماری از پرونده‌های منطقه‌ای مهم و مشترک، تلاش‌های مبارزه با تروریسم در منطقه، تحولات سوریه و یمن، مداخله‌های خارجی در امور داخلی کشورهای عربی پرداختند و بر سر لزوم افزایش رایزنی و هماهنگی در دوره آتی به منظور تقویت همبستگی در چارچوب همکاری مشترک کشورهای عربی به اتفاق‌نظر رسیدند.

علاوی همچنین با دکتر احمد الطیب، شیخ الازهر دیدار کرد و طی آن شیخ الازهر بر حمایت بی‌وقفه‌اش از وحدت و یکپارچگی عراق و حمایت از این کشور در رویارویی با تروریسم و تقسیم و دودستگی تاکید کرد.

الازهر همچنین بر آمادگی خود از ارائه هر آنچه وحدت و ثبات را در میان ملت عراق محقق سازد، تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اتحاديه عرب ایاد علاوی شمارش آرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۳۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مشترک اعضای هیئت وزیران به ریاست حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی با استانداران سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور دقایقی قبل آغاز شد.

رئیس جمهور در این مراسم طی سخنانی خطاب به این مدیران عالی دولت بیان کرد: باید با مردم به‌صورت مداوم ارتباط داشته باشید؛ خصوصاً مردمی که در اجتماعات مسئولان شرکت هم نمی‌کنند که باید این عزیزان هم مورد رسیدگی قرار بگیرند.

وی در خصوص انتخابات ۱۴۰۲ افزود: مجریان، ناظران و عموم مردم همت کردند و انتخابات باشکوهی داشتیم و مولفه‌های مورد اشاره رهبر معظم انقلاب محقق شد. در این مرحله دوم نیز کاری بشود که این چهار اصل مورد تأکید قرار بگیرد. مردم ما در اجرا و نظارت دخیل هستند و امیدواریم این انتخابات هم باشکوه برگزار شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به شعار سال، خاطر نشان کرد: باید تمامی بخش‌ها برنامه داشته باشند و طبق آن به‌سوی تحقق شعار سال که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، حرکت کنند.

خبر در حال تکمیل...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است
  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی دامپروری و باغبانی در مهریز
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند
  • ۱۴۸ شعبه آماده دریافت آرای انتخاباتی آبادان
  • تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد
  • رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟