Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: پرنسس آیاکوی ژاپن اعلام کرده که برای ازدواج با یک مرد معمولی از عنوان‌ها و زندگی اشرافی‌اش دست می‌کشد.

به گزارش گروه ترجمه رکنا، پرنسس آیاکوی 27 ساله قرار است با مردی به نام کی موریا که کارمند کشتی‌رانی است ازدواج کند. این تصمیم او به معنای خروجش از خاندان سلطنتی ژاپن و دست کشیدن از تمامی عناوین و امکاناتش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیاکو دختر پرنس فقید تاکامودو است که پسرعموی امپراطور ژاپن آکیهیتو بود. او دومین فرد از خانواده سلطنتی ژاپن است که در طی این 2سال برای ازدواج با یک فرد غیر اشرافی از زندگی شاهانه خود دست می‌کشد. یک سال و نیم قبل هم پرنسس ماکو نوه امپراطور با اعلام نامزدی‌ با همکلاسی دانشگاهش از خانواده سلطنتی جدا شده بود. اعضای مونث خانواده سلطنتی ژاپن حقی بر تاج و تخت ندارند و اگر با فردی غیر از اشراف‌زاده‌ها ازدواج کنند از تمامی عناوینشان خلع می‌شوند و باید از خانواده خارج شوند. مردهای این خاندان چنین محدودیتی ندارند.

اعضای خاندان سلطنتی ژاپن. امپراطور آکیهیتو فرد جلو در سمت چپ است. پرنسس ماکو نوه امپراطور فرد سمت راست است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید

لحظه وحشتناک غرق شدن 2 مرد در رودخانه / همه تماشا کردند! + فیلم

شهادت3 بسیجی همزمان با بازی ایران و پرتغال + جزییات

زنی شوهر چشم چرانش را نیمه شب با چاقو عقیم کرد! + عکس

مهشید و ناهید مخالف اعدام 2 مرد بی حیا بودند! / در پراید چه گذشت؟

پایین تنه رویا را سوزاندند و با چوب زدند!

2 مرد ایرانی: در زندان تایلند سوسک و موش مُرده می خوردیم!+ عکس

شاهزاده خانم ایرانی عروس میلیاردر عرب شد + عکس مراسم ازدواج

زن خائن باید در دیوانه خانه کار کند! / عجیب ترین مجازات !

جزییات قتل زن تهرانی در حمام خانه + عکس و گفتگو با قاتل

زن خائن مرد کرمانی را برای قتل شوهرش به شمال کشاند!

پای یک دختر در میان بود! / زاویه ای جدید از قتل در پایتخت + عکس

میلیاردی ترین پرونده طلاق در تهران! + جزییات تلخ

مسافر ایرانی هواپیمای هلند دیوانه بود! / او در تهران آدم کشت!

این مدیر ٢٠ ساله‌ ایرانی در ١٠ ‌سال ٧٧‌میلیون دلار درآمد داشت

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت ازدواج ژاپن عکس زندگی یک مرد عکس زن حوادث ایران شهروند دختر پسر جوان تهران لباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۳۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کمیاب‌ترین «رنگ» دنیای باستان در یک حمام رومی؛ رنگی گران‌تر از طلا (+عکس)

 اخیرا در بقایای یک حمام رومی در باشگاه کریکت کارلایل، قطعه بسیار کمیابی از رنگ «بنفش سلطنتی» پیدا شده که نخستین مورد از نوع خود در شمال اروپا و احتمالاً در کل امپراتوری روم است.

به گزارش فرادید، قدمت سکونتگاه رومی لوگووالیوم به قرن سوم و دوران سلطنت امپراتور سِپتیمیوس سِوِروس بازمی‌گردد. این کشف در بخش زهکشی یک سازه تاریخی انجام شد که تصور می‌شود یک گرمابه رومی بوده است. 

بنفش سلطنتی یا بنفش امپراتوری در روم باستان رنگ بسیار گران‌قیمتی بود، چون غنی و سرزنده بود و نماد قدرت امپراتوری، ثروت و جایگاه عالی بود. تولید حتی مقادیر کوچکی از این رنگ، کار بسیار پرزحمتی بود، چون از هزاران حلزون دریایی خردشده (بولینوس برانداریس) از دریای مدیترانه ساخته میشد. این کمیابی و منحصربفرد بودن به معنای گران‌تر بودن آن از طلا بود. 

تجزیه و تحلیل متخصصان نشان داد این رنگ محتوای برومین و موم بالایی دارد؛ این موردی است که تقریباً به طور حتم نشان می‌دهد این رنگ «بنفش سلطنتی» است. 

نام رومی این رنگ برگرفته از شهر صور در جنوب لبنان و نزدیک کرانه دریای مدیترانه بود که مشهورترین مکان تولید این رنگ به شمار می‌رفت. این رنگ در آفریقای شمالی و نزدیک ساحل مراکش نیز تولید میشد. 

از پادشاهان و امپراتوران عصر برنز گرفته تا اسکندر کبیر و کلئوپاترای هفتم، رومیان و سپس شارلمان و بیزانسی‌ها، رنگ بنفش سلطنتی به تن می‌کردند. گاهی اوقات از این رنگ برای پارچه‌ها استفاده می‌شد، اما برای رنگ‌آمیزی دیوارهای ساختمان‌های عمومی بزرگ و خانه‌ها و املاک ثروتمندان (از جمله دیوارهای حمام‌ها) نیز از آن استفاده می‌شد. 

فرانک جکو، مدیر فنی واردِل آرمسترانگ، در مورد اهمیت این کشف گفته است که هزاران سال، بنفش سلطنتی گران‌ترین و محبوب‌ترین رنگ جهان بود. حضور آن در کارلایل، همراه با شواهد دیگر بدست‌آمده از حفاری، این فرضیه را تقویت می‌کند که این ساختمان با دربار امپراتوری امپراتور سِپتیمیوس سِوِروس در یورک مرتبط بوده است. 

کشف بنفش سلطنتی در کارلایل یک اتفاق غیرعادی است، به ویژه در شمال اروپا. مفاهیم آن فراتر از خود رنگدانه است، به این معنا که این حمام رومی ممکن است به قدرت امپراتوری مرتبط بوده یا توسط مقامات عالی‌رتبه بازدید شده باشد. این پیوند با دربار روم پرسش‌های جدیدی در مورد اهمیت و نقش این محوطه در امپراتوری بزرگ روم ایجاد می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۱۰ شخصیت برتر سریال «شوگان» که ما را شیفته این روایت حماسی ژاپنی کردند
  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران
  • موانع فرزندآوری باید رفع شود/ زوج‌های جوان و مجرد‌ها باید در مسیر رونق بخشی به خانواده قرار بگیرند
  • کشف کمیاب‌ترین «رنگ» دنیای باستان در یک حمام رومی؛ رنگی گران‌تر از طلا (+عکس)
  • رمزگشایی از یک پروژه مشکوک
  • پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه
  • رمزگشایی از یک پروژه مشکوک/ واکاوی پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه دروغ درباره جامعه مسلمانان ژاپن
  • اولین مصاحبه شهاب زاهدی با شبکه معروف ژاپنی
  • اولین مصاحبه زاهدی با شبکه معروف ژاپنی
  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری